Hallo,
Ik ben op zoek naar een gebruikte Volvo S80 / D5 Geartronic.
Inmiddels heb ik op internet een prima Summum gevonden.
Er staat bij: TUNING AF FABRIEK 155kW
Enkele vragen:
- Is dit normaal en vertrouwd?
- Heeft dit negatieve gevolgen m.b.t. het verbruik?
- Heeft dit negatieve gevolgen op de slijtage van de motor?
- Waar kan ik informatie vinden over 'tuning af fabriek?'
Bij voorbaat dank voor uw reactie.
Groet PR
S80/D5: Consequenties van tuning af fabriek?
- PR.2000
- 1st Gear member
- Contacteer:
- chris_zweden
- 3rd Gear member
Voor zover ik weet doet volvo nog niet aan tuning maar komt dat wel binnenkort. Ik heb even de advertentie opgezocht. Hij is dus uit 2007, van 185pk naar 211 lijkt me niet verkeerd. Vermogen winst valt binnen de veilige 20% norm.
Verbruik, ja en nee. Als je het extra vermogen aanspreekt ja natuurlijk.
Helaas kan ik geen antwoord geven op je andere vragen.
Verbruik, ja en nee. Als je het extra vermogen aanspreekt ja natuurlijk.
Helaas kan ik geen antwoord geven op je andere vragen.
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Volvo doet nog niet aan tuning af fabriek
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
Eigenlijk doet Volvo wel aan tuning af fabriek.
Esdic (European Shipping and Distribution Center) is het distributiecentrum van Volvo
Cars Gent. Het fungeert als centrale voorraadplaats voor verschillende Europese
importeurs. Daarnaast monteert Esdic ook verschillende accessoires en rust het auto’s uit op vraag van de importeur of van Volvo Car Special Vehicles Corporation. Esdic is gelegen in de haven van Gent en is rechtstreeks eigendom van Volvo Cars NV.
Bij Esdic worden de auto's hersteld (transportschade) voor ze naar de dealer gaan of aangepast aan de specifieke wensen van de klant op vlak van kleuren, afwerking, ombouw (taxi, politiewagen, ziekenwagen) en ook motortuning. Dus nog voor de auto bij de dealer staat, is hij soms al getuned. Ik zou dat dus eigenlijk wel "af fabriek" noemen.
Esdic (European Shipping and Distribution Center) is het distributiecentrum van Volvo
Cars Gent. Het fungeert als centrale voorraadplaats voor verschillende Europese
importeurs. Daarnaast monteert Esdic ook verschillende accessoires en rust het auto’s uit op vraag van de importeur of van Volvo Car Special Vehicles Corporation. Esdic is gelegen in de haven van Gent en is rechtstreeks eigendom van Volvo Cars NV.
Bij Esdic worden de auto's hersteld (transportschade) voor ze naar de dealer gaan of aangepast aan de specifieke wensen van de klant op vlak van kleuren, afwerking, ombouw (taxi, politiewagen, ziekenwagen) en ook motortuning. Dus nog voor de auto bij de dealer staat, is hij soms al getuned. Ik zou dat dus eigenlijk wel "af fabriek" noemen.
VW Passat 1.9 TDI MY1997 90pk (200.000 km)
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
en in welke situatie tunen ze 'm dan?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!