Controle voor einde garantie

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
demeyerb
2nd Gear member

In februari vervalt mijn 2-jarige garantie en ik dacht van alles eens na te laten kijken bij de dealer. Voorlopig heb ik nog drie 'problemen', maar ik had graag gehoord of ik de enige ben die deze heeft.

1. Trillende passagierszetel (reeds op forum gezet, uitlijning en banden na laten kijken)

2. Kofferdeksel sluit nogal moeilijk (heb onlangs met een MY03 gereden, en daar ging de koffer een pak sneller dicht (andere gasdrukveer?)).

3. Plotseling verlies van vermogen tijdens het rijden. Het lijkt alsof de turbo plots niet meer reageert. Opnieuw starten verhelpt echter het probleem, maar dit lijkt me niet echt een optimale oplossing. 80-120 in een paar minuten kan gevaarlijk zijn...

2008 Volvo S40 1.6D (110pk) Momentum/Winter Pack/Xenon/Flint Grey
MauritsvdT
5th Gear member
Contacteer:

Uiteraard alles voor de garantie is verlopen na na laten kijken door de dealer !!!
Punt 1 lijkt op een bekend probleem; zie andere topics daarover !
Punt 2 heb ik geen ervaring mee.
Punt 3 klinkt ook bekend, maar dat moet jezelf ook even aangeven bij de dealer !!

Voort verdere info ksn je me bellen !!!
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
asta
5th Gear member

1. De trillingen moeten veroorzaakt worden door een afwijking in je rij inrichting, balanceren, uitlijnen, velgen/banden nakijken.

2. Voelt het als een defect/mankement aan, gewoon even laten nakijken.

3. Was dit geen bekend probleem met het turboregelventiel of een EGR klep, hier is volgens mij ook al veel over geschreven, o.a. HIER & HIER
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
lancer
6th Gear member

Wat je altijd kunt doen is samen met de dealer de problemen constateren en vastleggen. Dan kunnen ze ook na de garantieperiode onder garantie verholpen worden.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”