Achterklepslot

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Autoshampoo
4th Gear member

Leden,

Raar fenomeen met onze overigens probleemloze S60:
Mijn vader was vanneweek aan het tanken. Toen hij stond te tanken, hoorde hij de achterklep na ong. 2 minuten van het slot gaan. De achterklep stond nu dus open. Wat zou dit kunnen zijn? Het probleem doet zich continu voor: als ik de auto open doe, gaat na ong. 2 minuten dus de achterklep van het slot. Wordt dat een nieuw achterklepslot of is het softwarematig? :oops:
Arnoud
hadico
5th Gear member

Lijkt meer op en probleem dat door de REM veroorzaakt word, doet dit zich ook voor als je hem sluit contact hierna uitzet en weer aanzet?
Autoshampoo
4th Gear member

@ hadico: verhaal klopte niet, heb het aangepast. Beetje lastig als je pa de auto berijdt maar zelf niet op het forum zit, haha.
Arnoud
hadico
5th Gear member

Achterklep word via de REM aangestuurd mogelijk dat het in de schakelaar in de greep zit maar uitlezen lijkt me de beste optie of evt proberen met de stekker van de greep los.
Autoshampoo
4th Gear member

Gaan we maar even bij de dealert langs. Wordt daar nog een tarief voor gerekend?
Arnoud
hadico
5th Gear member

Uitlezen staat een tarief voor ja, :-k maar ik weet niet hoe jou dealer met jou omgaat
Autoshampoo
4th Gear member

Tsja, alleen voor een lampje en een motorsteuntje (die we zelf ook nog hebben gemonteerd) geweest, dus niet echt ervaringen ;) .

Wat zou ik moeten constateren als ik het stekkertje loshaal?
Arnoud
buikijn
3rd Gear member

Dan kan je uitsluiten of de schakelaar in de klep geen storing veroorzaakt of blijft hangen.
hadico
5th Gear member

Met de stekker los kun je proberen of hij het nog doet ,klap wel eerst de bank neer om er nog bij te kunnen als je de klep dichtdoet.
Doet hij hetzelfde dan zul je denk ik toch naar de dealer moeten ,mocht hij het dan niet doen is er mogelijk iets mis in de greep.
Wat je ook kunt proberen is om met de klep dicht en bank naar beneden op de REM voelen/luisteren of er een relais klikt, verder zou ik het zo ook niet weten heb dit ook nog niet aan de hand gehad maar klikt hij op de CEM dan gaat er denk ik hier toch iets fout mogelijk vanuit het netwerk of een regeleenheid of een REM zelf die fout gaat.
Autoshampoo
4th Gear member

Het probleem is nu al een week niet meer voorgekomen, raar maar waar. Waarschijnlijk toch iets van een storing in het electronisch circuit?
Arnoud
hadico
5th Gear member

Slecht contact of toch storing roep maar, is zo niets van te zeggen hopelijk was het een 'incident van voorbijgaande aard' :-k
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”