Revisie m410
- v164
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 23:36
Kan twee dingen doen, blok naar Drachten brengen of zelf een sleutel 15/9 ter hand nemen. Vooralsnog is het plan om het zelf te gaan doen, maar waar haal je de benodigde onderdelen? Scandcar heeft het eea in de prijslijst staan (oeps...) maar er zijn vast meer adressen, toch?
Volvo '71 164r / '73 164e / '95 945lpt / '98 945LE/ '01 xc70
2004 XC70R
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
nordicar...
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Je geeft zelf het antwoord, Flok de Boer van Nordrive in Drachten. Zou ze sowieso even bellen om advies te vragen. En zeker lid worden van Klassieker Volvo Vereniging, voorheen V44. Daar hebben ze een groot onderdelen depot en alle kennis, alleen toegankelijk voor leden. Probleem kan de M410 wel zijn, zijn er maar weinig van gemaakt. Kost je €50 p.j maar dat heb je er zo uit!
http://www.v44.nl/
http://www.v44.nl/
- v164
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 23:36
Nordicar heeft online bijna niks staan en ik ben dus eigenlijk opzoek naar andere adresjes. voor 'erbij'
En ja Flok de Boer zal het meeste wel hebben mag ik aannemen, zijn advies is ongetwijfeld "alles vervangen"
Iroll, van het 164 register, en nu dus de KVV ben ik al 10jaar lid, maar ik verwacht daar niet veel onderdelen voor een m410
En ja Flok de Boer zal het meeste wel hebben mag ik aannemen, zijn advies is ongetwijfeld "alles vervangen"

Iroll, van het 164 register, en nu dus de KVV ben ik al 10jaar lid, maar ik verwacht daar niet veel onderdelen voor een m410
Volvo '71 164r / '73 164e / '95 945lpt / '98 945LE/ '01 xc70
2004 XC70R
-
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
Wat wil je precies doen?
Ik heb bij mijn eigen M400 (zelfde bak ,maar zonder overdrive) ook het een en ander vervangen.
Ik heb de kogellagers bij een lokale handelsonderneming besteld.
ik heb alle lager nummers nog voor je als je wilt,
de Naaldlagers en tandwielen heb ik niet vervangen. de synchroonringen zijn niet meer te krijgen. als je ze vind zijn ze van oude voorraad en kosten ze minimaal 100,-
ik heb voor ongeveer 200,- aan lagers gekocht. de pakkingen heb ik zelf geknipt uit pakking materiaal, maar die zijn nog wel nieuw te koop.
De overdrive wordt een ander verhaal. ik weet dat er pakkingsets te koop zijn. maar of de slijtdelen nog nieuw te verkrijgen zijn weet ik niet.
Waarom wil je de bak reviseren?
Ik heb bij mijn eigen M400 (zelfde bak ,maar zonder overdrive) ook het een en ander vervangen.
Ik heb de kogellagers bij een lokale handelsonderneming besteld.
ik heb alle lager nummers nog voor je als je wilt,
de Naaldlagers en tandwielen heb ik niet vervangen. de synchroonringen zijn niet meer te krijgen. als je ze vind zijn ze van oude voorraad en kosten ze minimaal 100,-
ik heb voor ongeveer 200,- aan lagers gekocht. de pakkingen heb ik zelf geknipt uit pakking materiaal, maar die zijn nog wel nieuw te koop.
De overdrive wordt een ander verhaal. ik weet dat er pakkingsets te koop zijn. maar of de slijtdelen nog nieuw te verkrijgen zijn weet ik niet.
Waarom wil je de bak reviseren?
- v164
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 23:36
Waarom? Omdat de bak en OD steeds meer lawaai begint te maken en die laatste ook niet meer functioneert sinds deze ook lawaai begon te maken.
Nummers van de onderdelen (lagers) heb ik graag, synchroonringen heb ik al ergens gezien overigens, weer even gaan zoeken dus begrijp ik
Nummers van de onderdelen (lagers) heb ik graag, synchroonringen heb ik al ergens gezien overigens, weer even gaan zoeken dus begrijp ik
Volvo '71 164r / '73 164e / '95 945lpt / '98 945LE/ '01 xc70
2004 XC70R
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Voor de overdrive kan je het bij imparts in Arnhem proberen, dat is een laycock overdrive specialist. Of even de zoekfunctie gebruiken op het V44 forum, zoeken naar dhr. Frankefort. Hij stond op de afgelopen VKB beurs in Utrecht met een stand met gereviseerde overdrives en bakken voor Volvo's.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
Zoals beloofd de onderdeel nummers van de lagers die ik gebruikt heb.
FAG 6208N.C3 uitgaande as
FAG 6306N.C3 Ingaande as
Timken (secundaire as)
07079
07204
17244
17098
Van de Timken nummers weet ik niet meer welke welke is. het zijn 4 nummers omdat de buitenschaalen van de lagers een apart nummer hebben.
Ik heb de lagers gemonteerd door deze warm te maken (100C in de oven) en de as aftekoelen (vriezer) hierdoor kon ik de lagers zonder meppen en slaan op hun plek krijgen.
Het in elkaar zetten van de bak kan een lastig klusje zijn. Volvo had wat mij betreft de behuizing iets groter mogen maken
Let bij het demonteren ook even op de uitgaande as, als je bedenkt dat dat met de hand gemaakt is en zonder computer bedacht is..., Prachtig werkstuk!
Succes!
FAG 6208N.C3 uitgaande as
FAG 6306N.C3 Ingaande as
Timken (secundaire as)
07079
07204
17244
17098
Van de Timken nummers weet ik niet meer welke welke is. het zijn 4 nummers omdat de buitenschaalen van de lagers een apart nummer hebben.
Ik heb de lagers gemonteerd door deze warm te maken (100C in de oven) en de as aftekoelen (vriezer) hierdoor kon ik de lagers zonder meppen en slaan op hun plek krijgen.
Het in elkaar zetten van de bak kan een lastig klusje zijn. Volvo had wat mij betreft de behuizing iets groter mogen maken

Let bij het demonteren ook even op de uitgaande as, als je bedenkt dat dat met de hand gemaakt is en zonder computer bedacht is..., Prachtig werkstuk!
Succes!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 10:02
- Locatie: Enschede
Hey,
Heb je de revisie van je M410 al gedaan? Ik heb ook nog een M410 liggen welke ik weer graag onder de Volvo wil hangen. Alleen moet deze ook gereviseerd worden. Ik vroeg me af hoe het jou bevallen was.
Groeten,
Mark
Heb je de revisie van je M410 al gedaan? Ik heb ook nog een M410 liggen welke ik weer graag onder de Volvo wil hangen. Alleen moet deze ook gereviseerd worden. Ik vroeg me af hoe het jou bevallen was.
Groeten,
Mark
Volvo 164E - 1973, sinds 2003
- v164
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 23:36
Ondertussen de bak er al een tijdje onderuit, onlangs een andere OD montageklaar gemaakt (er van uitgaande dat deze goed is/was) en nu gaat de bak dan toch uit elkaar, ligt er immers toch onder vandaan en de 164 rijdt met een m400 ook.
Volvo '71 164r / '73 164e / '95 945lpt / '98 945LE/ '01 xc70
2004 XC70R