taal boordcomputer alleen Duits
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 08.08.2009 - 15:30
- Locatie: tessenderlo
bij mijn V70 van MY 2006 werd de taal omgezet van engels naar NL voor 38,35€ bij garage Rutten in Diest.
- Black 2.4T awd
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 22:18
- Locatie: Twente
bij mijn V70 van MY 2006 werd de taal omgezet van engels naar NL voor 38,35€ bij garage Rutten in Diest.chris_zweden schreef:Bij mijn S80 was het €150 van Zweeds naar Nederlands. De dealer kost het niks dus vond het erg duur.
Waarom moet er zo veel verschil inzitten? Moet een Nederlandse dealer er meer aan verdienen ? of bepaald dit de importeur?
2.4T awd 235pk /380nm -xenon -blokjes grill- achterspoiler-zomer 18 inch R-velg Blackchrom Vredstein Vorti 235/40-18 -winter 17inch amalthea Michelin Alpin 225/40-17
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
per land zijn de kosten idd verschillend, importeurs bepalen dat per land
Volvo for life
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
NEE, dealers bepalen dat op eigen houtje!importeurs bepalen dat per land
De schooiers.....
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
onzin, het is de door de importeur bepaalde kostprijs van software plus arbeidsloonoudegroen schreef:NEE, dealers bepalen dat op eigen houtje!importeurs bepalen dat per land
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
Waarom betaalde ik dan vier tientjes voor de nederlandse software bij de dealer in Soest???
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
wat is je probleem precies? is die 4 tientjes teveel of te weinig?oudegroen schreef:Waarom betaalde ik dan vier tientjes voor de nederlandse software bij de dealer in Soest???
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dat je voor dienstverlening geld vraagt is voor sommigen al snel een schande
Volvo for life
- Black 2.4T awd
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 22:18
- Locatie: Twente
Ik wil best wel betalen voor een dienstverlening. Maar dan moet het wel in verhouding staan tot het gebodene. Maar om voor een beetje software aanpassing 120 euro vragen dat is teveel. Het is niet arbeidsintensief +/- 10 min en de software wordt gedownload uit Zweden in een bij wijze van spreken in een split seconde.bart simpson schreef:dat je voor dienstverlening geld vraagt is voor sommigen al snel een schande
2.4T awd 235pk /380nm -xenon -blokjes grill- achterspoiler-zomer 18 inch R-velg Blackchrom Vredstein Vorti 235/40-18 -winter 17inch amalthea Michelin Alpin 225/40-17
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
als je het dat geld niet waard vind moet je het zeker niet doenBlack 2.4T awd schreef:Ik wil best wel betalen voor een dienstverlening. Maar dan moet het wel in verhouding staan tot het gebodene. Maar om voor een beetje software aanpassing 120 euro vragen dat is teveel. Het is niet arbeidsintensief +/- 10 min en de software wordt gedownload uit Zweden in een bij wijze van spreken in een split seconde.bart simpson schreef:dat je voor dienstverlening geld vraagt is voor sommigen al snel een schande
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
En alweer is de dealer een "schooier".
Wil of kun je niet voor de gewenste dienstverlening betalen maak er dan ook geen gebruik van, dat scheelt je meteen een hoop frustraties
Wil of kun je niet voor de gewenste dienstverlening betalen maak er dan ook geen gebruik van, dat scheelt je meteen een hoop frustraties
- Black 2.4T awd
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 22:18
- Locatie: Twente
Jaja, maar ik heb er niet de hoofdprijs voor betaald. Ik heb het laten doen bij een volvo-specialist voordat de prijsverhoging werd doorgevoerd door de importeur.Ik was twee jaar terug nog geen 25,00 euro kwijt in de btw. 10,00 euro voor de sofware en 10 minuten arbeidsloon+ de btw.bart simpson schreef:als je het dat geld niet waard vind moet je het zeker niet doenBlack 2.4T awd schreef:Ik wil best wel betalen voor een dienstverlening. Maar dan moet het wel in verhouding staan tot het gebodene. Maar om voor een beetje software aanpassing 120 euro vragen dat is teveel. Het is niet arbeidsintensief +/- 10 min en de software wordt gedownload uit Zweden in een bij wijze van spreken in een split seconde.bart simpson schreef:dat je voor dienstverlening geld vraagt is voor sommigen al snel een schande
Wat er nu gebeurd is wel een schooierstreek, ik vindt het ordinaire diefstal. Want die software was er twee jaar geleden ook al en moest niet opnieuw worden geschreven.
2.4T awd 235pk /380nm -xenon -blokjes grill- achterspoiler-zomer 18 inch R-velg Blackchrom Vredstein Vorti 235/40-18 -winter 17inch amalthea Michelin Alpin 225/40-17
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 20.10.2009 - 10:20
Er is niets mis met voor een identiek product de beste prijs te zoeken, maar ik vind persoonlijk niet dat de software op zich zo duur is. Als je een duitse auto hebt is de kans groot dat je daar al goedkoper mee was, dan gaat die software gewoon van je winst af, het is niet dat je dat als extra kosten moet zien.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Ik, let wel ik, lees hier iets dat misschien anders bedoeld word.
Bart schrijft de door de importeur bepaalde kostprijs.
Misschien vergis ik me, maar een bedrijf (Volvo importeur) dat iets tegen
kostprijs levert is al zeer opmerkelijk, want leveren tegen kostprijs betekent geen winst maken en daarvoor run je geen bedrijf.
Het feit dat de importeur een kostprijs in rekening brengt bij de dealer zegt natuurlijk niets over de vraagprijs die de dealer bij zijn/haar klant in rekening brengt.
Bovenop de kostprijs kan de dealer dus bv 2% of 20% of 200% marge zetten, dat zou ook de enorme verschillen kunnen verklaren.
Vraag is nu, laat Volvo NL zijn Nederlandse dealers zoveel meer betalen als Volvo België de Belgische dealers of werken deze landen met een zelfde vastgestelde kostprijs, maar is de winstmarge zo verschillend.
Feit blijft dat door de grote prijsverschillen, waar de "fout" ook ligt, de klanten hun heil zoeken in België of Duitsland voor bv software aanpassingen.
Volvo NL of (enkele) dealers prijzen zichzelf zo de markt uit en da's niet slim
Bart schrijft de door de importeur bepaalde kostprijs.
Misschien vergis ik me, maar een bedrijf (Volvo importeur) dat iets tegen
kostprijs levert is al zeer opmerkelijk, want leveren tegen kostprijs betekent geen winst maken en daarvoor run je geen bedrijf.
Het feit dat de importeur een kostprijs in rekening brengt bij de dealer zegt natuurlijk niets over de vraagprijs die de dealer bij zijn/haar klant in rekening brengt.
Bovenop de kostprijs kan de dealer dus bv 2% of 20% of 200% marge zetten, dat zou ook de enorme verschillen kunnen verklaren.
Vraag is nu, laat Volvo NL zijn Nederlandse dealers zoveel meer betalen als Volvo België de Belgische dealers of werken deze landen met een zelfde vastgestelde kostprijs, maar is de winstmarge zo verschillend.
Feit blijft dat door de grote prijsverschillen, waar de "fout" ook ligt, de klanten hun heil zoeken in België of Duitsland voor bv software aanpassingen.
Volvo NL of (enkele) dealers prijzen zichzelf zo de markt uit en da's niet slim
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
-
- 4th Gear member
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 19:40
- Locatie: soest
ik vinde het op zich niet gek dat je ervoor moet betalenMedusa schreef:Er is niets mis met voor een identiek product de beste prijs te zoeken, maar ik vind persoonlijk niet dat de software op zich zo duur is. Als je een duitse auto hebt is de kans groot dat je daar al goedkoper mee was, dan gaat die software gewoon van je winst af, het is niet dat je dat als extra kosten moet zien.
alleen moet het wel in verhouding staan
als de prijsverschillen zo groot zijn
kun je bij de duurdere dealers dus gewoon van ordinaire diefstal praten
en het zijn gewoon extra onkosten die je moet maken
of je de auto nou goedkoper hebt als je een importeerd of niet
het beste is om het in een deal mee te nemen als je hem uit het buitenland haalt.
wat ze in Duitsland tegen mij zeiden,
was dat het terug naar Duits zetten maar iets van €20 was!!
dus kun je spreken van willekeur van de dealer lijkt mij!!
Marcel
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik bedoel met kostprijs in dit geval de consumentenprijs, bij ieder onderdeelnummer (en software is dat ook) staat een consumentenprijs incl. de btw, onderschrijf volledig dat een dealer daar niet zomaar een willekeurige prijs voor moet gaan vragen, de variabele kan zijn de arbeidsloonkosten, die zullen op verschillende plaatsen ook vast verschilend uit kunnen vallen.
@marcelV70R, een Duitse dealer vraagt voor het activeren van een standkachel 400% meer dan een Nederlandse dealer, het werkt 2 kanten uit, dit conform het prijsadvies van Volvo DE
@marcelV70R, een Duitse dealer vraagt voor het activeren van een standkachel 400% meer dan een Nederlandse dealer, het werkt 2 kanten uit, dit conform het prijsadvies van Volvo DE