Wij zijn druk op zoek naar een 2dehands V50.
Maar als je ff googled op internet vindt je wel hel wat eigenaars terug die 'kleine' problemen hebben/hadden met hun Volvo.Ook wordt ie omschreven als niet zo heel betrouwbaar???Ik vrag me af wat de ervaring is van de mensen er hier van denken??
Dank
kinderziektes V50 ?
- Paul
- Geartronic member
Ja, de mensen die geen problemen hebben gaan dat niet opzoeken op internet en opschrijven overal. Dus je zal altijd meer problemen vinden dan positieve dingen. Maar goed, wij hebben een MY05 V50 en daar hebben we behalve de twee bekende issues met het contactslot en de temperatuurmeter geen enkel probleem gehad. Deze bekende issues zijn allemaal gemaakt op coulance basis en ik denk dat als jij nu een auto op internet vindt. Deze auto deze fix al heeft gehad, overigens is dat alleen bij eerste modeljaren geweest. Ik zou verder niet weten waar je tegen aan kan lopen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 5th Gear member
Bekend probleem:
- Kabelboom in linkerdeur: ramen en deuren weigeren open en dicht te gaan aan 1 zijde.
- Temperatuur sensor, hierdoor werkt de climate control niet goed.
- Kabelboom in linkerdeur: ramen en deuren weigeren open en dicht te gaan aan 1 zijde.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
- MauritsvdT
- 5th Gear member
- Contacteer:
Temperatuursensor kan ik nu ook over meepraten; airco wisselde opeens van temperatuur en gistermiddag was het in Zeeuws Vlaanderen opeens -38° volgende boordcomputer.
Net bij de dealer geweest en de bekabeling wordt vervangen.
Verder ben ik nog geen rare problemen met mijn auto tegen gekomen.
Net bij de dealer geweest en de bekabeling wordt vervangen.
Verder ben ik nog geen rare problemen met mijn auto tegen gekomen.
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
- Fredhead
- Geartronic member
Dan is het voor eigen rekening, Volvo heeft hier geen coulance regeling voor.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
- MauritsvdT
- 5th Gear member
- Contacteer:
Dat is niet helmaal waar volgens mij.fredhead schreef:Dan is het voor eigen rekening, Volvo heeft hier geen coulance regeling voor.
Als de auto qua kilometers en ondehoud gewoon bij Volvo voo rkomt in het systeem valt dat gewoon onder coulance.
Mijn zwager heeft een algemeen autobedrijf waar mijn vader zijn auto ingeruild heeft en de nieuwe eigenaar kon gewoon ermee naar de merkdealer.
Update: MY06 V50 2.0D Momentum: Black Sapphire, 17"; Sculptor, Off Black leather, Xenon, led verlichting in/exterieur, HPS, navigatie, rondom getint, XC-grill, R-design remklauwen, mistlamp/koplampunits zwart, v o l v o kont, chip, K&N and still more to come ....
-
- 2nd Gear member
Bij mij zowel links als rechts. Kabelbomen zijn onder garantie vervangen.asta schreef:Bekend probleem:
Ander bekend probleem is het cuppen van de achterbanden ( niet alleen een V50 probleem overigens ). Dit is te voorkomen door regelmatig de banden van vooras naar achteren te verplaatsen en vice versa.
Verder blijkt mijn V50 diesel ( 1.6) , na bijna 85.000 km, nog steeds een storingsvrije auto.
Volvo V50 1.6D Edition 1 (2007-2013)
- Bakboord1
- 4th Gear member
Dit is hetzelfde euvel. De temperatuursensor is gekoppeld aan de rechterkabelboom.asta schreef:Bekend probleem:
Voeg hier aan toe vervuilde EGR-klep voor een diesel en soms niet werkende airco's en je hebt het wel gehad.
Volgens mij weet Volvo de problemen in tegenstelling tot mijn opel (insignia) uiteindelijk wel weg te werken. Voor alles is dus een passende oplossing en is er geen reden om de auto te laten staan.
Mijn 2005 volvo had meer klachten dan een 2004 versie dus ook aan de hand daarvan kun je niet alles zeggen.
- Fredhead
- Geartronic member
Hoe oud was die auto?MauritsvdT schreef:Dat is niet helmaal waar volgens mij.fredhead schreef:Dan is het voor eigen rekening, Volvo heeft hier geen coulance regeling voor.
Als de auto qua kilometers en ondehoud gewoon bij Volvo voor komt in het systeem valt dat gewoon onder coulance.
Mijn zwager heeft een algemeen autobedrijf waar mijn vader zijn auto ingeruild heeft en de nieuwe eigenaar kon gewoon ermee naar de merkdealer.
Bij Volvo is het dacht maximaal 4 jaar en voor de allereerste S40/V50's zou dit dus niet meer gelden
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
- MauritsvdT
- 5th Gear member
- Contacteer:
Die zat toen nog wel onder de 4 jaar inderdaad.fredhead schreef: Hoe oud was die auto?
Bij Volvo is het dacht maximaal 4 jaar en voor de allereerste S40/V50's zou dit dus niet meer gelden
Maar mijn opmerking was voornamelijk bedoeld dat een coulance regeling wel geldt, ondanks je de auto particulier gekocht heb.