aanschaf S80 V8 en ombouw naar NL normen geslaagd

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

STEL dat ik niks te doen heb..... voldoende perspectief? Vind een hobby leuk maar het moet geen werken gaan worden, ook wel grappig dat ik EN sorry moet zeggen EN ook maar even aan de gang moet gaan voor je.

Ik zeg op basis van 11 jaar ervaring dat Volvo het niet doen gaat, onmiskenbaar vervelend maar toch... zonde van de efforts
Je ontkent structureel al dat er sprake is van verschilende configuraties voor de verschillende marktcodes.

Maar ik ben zeker niet van heel slechte wil, als jij softwarematig van een RHD een LHD maakt zoek ik het voor je uit, deal?
eggiebirdie
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 16.11.2009 - 16:45

Snap wat je zegt.
Van mij hoef je niet, hoor.
Ik vind auto's eigenlijk dingen waar je in moet rijden en die het gewoon moeten doen - was ook niet van plan hier hobby van te maken en 'tig uur op internet te moeten zitten om over je auto na te denken.

Maar dit uitzoeken leek me nou net wel leuke hobby.
Misschien een andere dealer die er eens over na wil denken?
Hoeft geen wetenschap of offerte te worden, maar we praten er nogal heftig over en beetje concreet krijgen waar we het nu echt over hebben lijkt me wel leuk.

Ik heb volgens mij het maximale gedaan wat ik nu kan doen -direct in het systeem laten opzoeken wat er voor DEZE auto aan software en hardware veranderd moet worden om 'm om te zetten.
Geen theoretisch verhaal - als je mijn auto aan het systeem hangt, komt dit er uit.

Dat is het lijstje inclusief part numbers van de vorige postings (, paar software pakketten, nieuw dashboard, navigatie dvd). Die software en die hardware is er gewoon en het systeem zegt dat het kan (behalve dan die fameuze omzetting van landcode natuurlijk).
Meer kan ik nu niet doen zonder dat 'men' het zou gaan proberen (en dat heeft natuurlijk geen zin als ze niet toestaan die omzetting te doen).
En natuurlijk kan ik niet controleren of wat er uit het systeem van Volvo zelf komt waar is - als daar onzin in staat kan ik dat nu niet beoordelen.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

en van LHD naar RHD?
Volvo for life
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Maarreuhh heeft 9-5 aero onderhand al een dikke V8 gescoort, is er iemand die me dat kan vertellen?? :D
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
eggiebirdie
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 16.11.2009 - 16:45

Dat is terug naar de eerdere postings - markcodes zijn alleen marketing -die zijn terug te voeren naar die CMDB - mogelijke hardware en software combinaties.
Het system checked aan de hand van de huidige voertuiggegevens en software tegen de CMDB welke combinaties mogelijk zijn en komt met een "aanbeveling" wat er veranderd moet worden (dus in dit geval: die en die software pakketten en dashboard / navigatie dvd).

Volvo marketing heeft vastgesteld welke uitvoeringen (combinaties van hardware / software) in welke land tegen welke prijsstelling uitgebracht worden.

Theoretisch zou er hardware of software kunnen zijn die het onmogelijk maakt om omzetting te doen. Het systeem zou dan die combinatie van spullen als onmogelijk moeten aangeven.

Echter - dat lijkt dus niet zo te zijn, in ieder geval voor mijn specifieke auto.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Maarru, om nog even wat olie op het vuur te mikken op dit prachtige relaas hierboven :

- "even" en EU DVD'tje er in? Als je TMC wil gebruiken in je navi, zul je echt aan een EU unit moeten, die zit namelijk simpelweg gewoon NIET in een US model. (ja, ik weet het, de stekker ingang zit er wel in).
- De unit zal met een US versie EERST naar de meest recente versie moeten worden geupgrade, anders 99% kans op een hang-kreng-hang.
- airco paneel moet eigenlijk ook omgezet... (fahrenheit vs celsius)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
Jeroen
5th Gear member
Berichten: 1592
Lid geworden op: 20.10.2009 - 18:58
Contacteer:

Heb er niet veel verstand van maar is het niet mogelijk om de US radio eruit te halen en een EU radio erin te zetten?

Voor de navigatie, er zijn hier een aantal mensen die mbv Volvotech een niet Volvo navi computer werkend op een RTI scherm hebben gemaakt.

Just my 2 cents.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...

Fototopic - Website fotografie - Facebook
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

JeroenXC60 schreef:Voor de navigatie, er zijn hier een aantal mensen die mbv Volvotech een niet Volvo navi computer werkend op een RTI scherm hebben gemaakt.

Just my 2 cents.
op een nw type S80/V70?
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24656
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

eggiebirdie schreef:Dat is terug naar de eerdere postings - markcodes zijn alleen marketing -die zijn terug te voeren naar die CMDB - mogelijke hardware en software combinaties.
We gaan het nog een keer proberen:
marktcodes zijn meer dan alleen marketingcodes. Daar zitten naast verschillen in uitrustingsniveaus en hun benamingen ook verschillen in de standaarduitrustingen zoals voorgelegde bedrading en dergelijke. Herinner je je het voorbeeld van Bart S over de Duitse V70's zonder alarmvoorbedrading?

Welk stukje van bovenstaande tekst moeten we vertalen naar welke taal voordat je het begrijpt?
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Of die Duitse V70 diesels met std niet geactiveerde wel aanwezige standkachels, je kunt aan een NL V70D "500 liters" software toevoegen maar werken gaat het niet als het er niet inzit.
Volvo for life
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

JeroenXC60 schreef:Heb er niet veel verstand van maar is het niet mogelijk om de US radio eruit te halen en een EU radio erin te zetten?

Voor de navigatie, er zijn hier een aantal mensen die mbv Volvotech een niet Volvo navi computer werkend op een RTI scherm hebben gemaakt.

Just my 2 cents.
Nee, voor nw type (2006-) S80 is dit niet te doen.
Wat wel kan is de hele controlunit vervangen natuurlijk naar een europese, al wordt het even puzzelen hoe daar de software op te krijgen omdat de US auto zich waarschijnlijk niet laat koppelen aan een EU unit.
Daar is eea voor nodig vanuit Volvo AB, en die gaan dat niet leveren denk ik.

Volgens mij is er trouwens al iets geroepen hier over software, Volvo AB etc.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
eggiebirdie
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 16.11.2009 - 16:45

VolvoMafia schreef:
eggiebirdie schreef:Dat is terug naar de eerdere postings - markcodes zijn alleen marketing -die zijn terug te voeren naar die CMDB - mogelijke hardware en software combinaties.
We gaan het nog een keer proberen:
marktcodes zijn meer dan alleen marketingcodes. Daar zitten naast verschillen in uitrustingsniveaus en hun benamingen ook verschillen in de standaarduitrustingen zoals voorgelegde bedrading en dergelijke. Herinner je je het voorbeeld van Bart S over de Duitse V70's zonder alarmvoorbedrading?

Welk stukje van bovenstaande tekst moeten we vertalen naar welke taal voordat je het begrijpt?

Weer iemand die lomp gaat doen? Dat hoeft toch helemaal niet?

We begrijpen elkaar uitstekend en zeggen hetzelfde maar net een beetje anders.

Het is absoluut zo dat de technische uitvoering van diverse marktcodes anders is of kan zijn in de diverse markten. Helemaal mee eens, ik heb een Sirius ontvanger die er hier niet in zit, om maar eens wat te noemen.

Alleen zeg ik dat naar mijn informatie (niet buikgevoel maar van meerdere mensen met de contacten om het te weten) al dat soort verschillen in het centrale systeem staan en het systeem aangeeft wat er met elkaar samen werkt en wat er niet werkt in combinatie met andere onderdelen.

Ik heb niet over uitrustingniveaus en benaming gehad maar over alle technische hardware en software die in een auto zit. Dat is inclusief alarmdraden, tmc zenders, taal instellingen etc.
Je kunt geen autofabriek hebben vandaag de dag als je niet dat niveau van details in je systeem hebt staan.

Het is niet interessant of de ene auto in een land alarmbedrading heeft of niet, wat interessant is of het systeem in staat is om aan te geven of een specifiek onderdeel in jou specifieke auto past.
En dat doet het Volvo systeem dus inderdaad, omdat alle 'onderdelen' die overal geleverd worden in dezelfde systeem staan.
En in dat opzicht zijn er dus geen verschillen- er is (in ieder geval voorlopig) vastgesteld voor mijn auto dat er geen (onoverkomelijke) verschillen zijn.

Dus zo bedoel ik mijn opmerking over marketing en dat er geen verschillen zijn - letterlijk zijn er wel verschillen in dat er verschillende soorten configuraties zijn in diverse markten, maar die komen allemaal uit 1 'set' aan onderdelen. En Volvo marketing bepaald welke 'uitrustingniveaus' er naar welke markt gaan.

Nogmaals de vergelijking met computers: als je een Dell computer hebt, staat daar zo'n service tag op (cijfer/letter combi). Dat is een soort VIN nummer - aan de hand van die code kun je zelf op de website met je service tag precies zien welke software er op jou computer moet (drivers downloaden en zo.)
Dat is precies hetzelfde: natuurlijk zit er andere hardware in al die modellen computers die Dell verkoopt. Maar ze hebben het 'geboortekaartje' van jou laptop in het systeem staan. En in het systeem staat welke software voor jou system geschikt is. En als je extra geheugen wilt, krijg je nav die service tag uit de tientallen soorten geheugen precies het goede model voor jou computer aangeboden.
En om de vergelijking dan af te maken: Dell marketing bepaald dat in NL een bepaalde laptop standaard met 2GB geheugen geleverd wordt, maar in de US met 4GB geheugen.
Dan heb je dus gelijk dat er 'verschil' zit in die uitvoering per land.
Maar het is hetzelfde type geheugen in beide landen want technisch zijn die dingen hetzelfde. Dus als jij met jou service tag op de dell site voor jou NL laptop geheugen bij besteld, krijg je gewoon de optie om er ook 4GB in te zetten.


Over jou details;
- TMC - geen idee, heb ik nog niet eerder gehoord of gevraagd. Dat is toch die verkeersupdates? Jammer als het niet kan, maar voor mij zou dat niet zo belangrijk zijn.
- airco panel - ja heb je gelijk ik, ik heb alleen nog nooit gevraagd of die dingen los te leveren zijn. Blijkbaar wel dus? Weet iemand partnummer ?
- losse navigatie op het RTI scherm: ja, ik heb al aanbieding gehad om een garmin of alpine systeem op dat scherm te laten zetten. Maar ja, dat blijft volgens mij toch wat hobby werkt (althans die indruk werd gewekt) en ik heb het gevoel dat je dan 2x betaald...


Nu interessant om tot conclusies te komen en het kort te sluiten:
Er schijnt nu echt iemand van Volvo AB mee bezig te zijn om het uit te zoeken wat er kan en hoeveel werk dat is.
Ben benieuwd & will keep you posted.
eggiebirdie
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 16.11.2009 - 16:45

Beetje lang geleden maar het duurde ivm de 'bereidwilligheid' van Volvo Zweden en levering van wat specifieke onderdeeltjes wat langer dan gedacht. En ik nog geen tijd gehad om alles even op een rij te zetten.

MAAR... GELUKT!

Ik moet zeggen met veel dank aan Customer Service van Volvo Nederland (hulde en een MEGA taart gekregen), Volvo Hoeke in Delft (ook hulde en een MEGA taart gekregen), en uiteindelijk de technische service desk van Volvo Zweden.

Het uiteindelijke resultaat is dat zowel de S80 (V8, 2007) en de XC90 (3.2, 2008) omgebouwd zijn van USA en nu geheel NL zij (en ook als NL nu bij Volvo geregistreerd).

Het uiteindelijke werk bleek ook een fluitje van een cent te zijn als je
a. de 'bereidwilligheid' hebt van Volvo om de land code om te zetten in de centrale computer
b. Uitgezocht hebt welke exacte typenummers van alles je nodig hebt.

Als met al is er 1 monteur een halve dag per auto bezig geweest (met veel wachten tussen door).

Voor de XC90 was het het simpelst, die heeft geen ingebouwde navigatie. Kwestie van nieuw NL dashboard, frontje voor de airco, 'tig software pakketjes en klaar.

De S80 was een beetje ingewikkeler door de ingebouwde navigatie. Naast het nieuwe NL dashboard en de 'tig software pakketjes moest er ook echt een deel van het RTI system vervangen worden en een TMC antenne geplaatst (dat hebben ze niet in de US).

Alles zoals bovenstaande berichten voorspeld klopte dus gelukkig:
- Volvo Zweden kan prima zien wat er in een auto zit en wat er aan/af/bij moet.

- het is eigenlijk alleen software die vervangen moet worden. Bewijs daarvoor is dat ik met beide autos ook een tijdje rondgereden heb toen al WEL de software geudate was maar de dashboards nog niet binnen waren. Alle teksten op dashboard, radio al in NL, graden celcius, km/uur, liter maar snelheidmeter in mile, navigatie die niet werkt (want in snelheidsmeter in mile en die werkt daar mee samen). De radio deed het bv ook al gewoon als NL radio (met oneven zender frequenties). Wel onhandig natuurlijk dus toch gewoon dashboards laten vervangen.

- Het is (gelukkig) eigenlijk een fluitje van een cent maar Volvo wil gewoon de grijze import een beetje tegen gaan. Tja, daar heb ik wel enig begrip voor, stond laatst toch in het nieuws dat er afgelopen jaar bijna 80.000 auto's 'grijs' door dealers geimporteerd zijn. Maar in dit geval gaat het gewoon om een particulier die in het buitenland gewoond heeft. En gelukkig vond Volvo dat uiteindelijk ook wel erg zielig. Denk dat het ook wel hielp dat ik want mensen in de auto industrie ken die wat te vertellen hebben en dat wij een bedrijf in Zweden hebben met wat contacten.

Voor degene die er verstand van hebben en mensen in dezelfde situatie:
dit is de lijst met onderdeelnummers en de prijzen.
Voor specifieke situaties mag je me ook mailen, dan kan ik iemand in dezelfde situatie in contact brengen met de juiste mensen.

XC90
onderdelen arbeid
software regeleenheid downloaden € 28,05
8691290 cen.elek_mod € 34,90
8673466 ned toe € 102,34
30682697 dim user-def € 11,85
30677018 upgrade ddm € 13,10
8691181 icm reload € 34,90
30657957 frequency band € 102,34
36002766 kombi instrumenten € 635,00
8691292 best_info_mod o € 34,90

bestuurdersinformatieeenheid (DIM) € 37,40
8691290 cen. Elek_mod € 34,90

bedieningspaneel/ regeleenheid (CCM) € 37,40
8682738 frontpaneel € 87,50
€ 1.091,73 € 102,85
BTW € 266,97
incl BTW € 1.421,55


S80
software regeleenheid downloaden € 28,05
30786043 cen. Elek_mod € 34,90
30786075 nederlandse toe € 102,34
30773449 mmm herladen € 34,90
30786970 interval s80 07 € 13,57
30786063 best_info_mode o € 34,90
30775615 icm herladen € 34,90
31310078 frequency band € 102,34
30782049 total upgrade m € 29,50
30775705 rdar reload € 34,90
30786043 cen. Elek_mod € 34,90
30786292 ITP remove € 10,78

bestuurders informatie eenheid (DIM) € 18,70
36000466 kombi instrumenten € 575,00

31285622 dvd-rom € 235,21

TMC € 127,50
30765200 elektrische dra € 43,70
30765206 isolator € 1,75
30765208 isolator € 1,75
30765210 isolator € 2,50
30765211 isolator € 2,75
30765212 isolator € 2,25
30765213 isolator € 2,75
30765214 isolator € 3,20
30765215 isolator € 2,50
30797976 isolator € 6,70
30765207 isolator € 2,25
31260857 antenna amplifi € 175,00
€ 1.525,24 € 174,25
BTW € 322,90
totaal € 2.022,39


PS - moderator - wellicht leuk om deze discussie even in een overzichtelijk nieuw topic te plaatsen?

Groet
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24656
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Netjes hoor! Mooi verhaaltje, hopelijk heeft hier iemand ooit nog eens iets aan. Mooi ook dat je bij die nieuwe meters gelijk een volle tank krijgt...

Veel pelzier met beide auto's
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Thuurc
4th Gear member
Berichten: 731
Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
Locatie: Swalmen

Mooi! Heel erg tof geregeld door Volvo. Veel rijplezier in je wagens!
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003

Volvo V60 2.0T, 2011
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Kiek an, kost wat maar dan heb je ook wat.
Kan niet ligt op het kerkhof, wil niet ligt er naast.
Veel veilige km toegewenst.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Gefeliciteerd! Mooi ook om al die berichtjes terug te lezen van mensen die het een onmogelijke opgave vonden. Moet lekker gevoel geven. Ennuh, een S80 (V8, 2007) en de XC90 (3.2, 2008) als wagenpark? Wat een luxe!
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
eggiebirdie
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 16.11.2009 - 16:45

t5power schreef:Gefeliciteerd! Mooi ook om al die berichtjes terug te lezen van mensen die het een onmogelijke opgave vonden. Moet lekker gevoel geven. Ennuh, een S80 (V8, 2007) en de XC90 (3.2, 2008) als wagenpark? Wat een luxe!
Ja, is heel naar. Maar ik lijd in stilte :lol:

Wel een groothandel-aanbieding van de Shell gekregen...


(en dank voor de moderator voor aanpassen van de titel van het topic)
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Tjee moet wel een omschakeling zijn van het GROTE Amerika naar het kleine Nederland.
Pas maar op dat je met de V8 niet in Nijmegen komt. :D
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
drowel
5th Gear member
Berichten: 1906
Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08

Erg leuk om te lezen dat het gelukt is! Ben benieuwd naar plaatjes van de autos! Veel plezier ermee hier!
Plaats reactie

Terug naar “S80”