RTI DVD lees probleem
- renelle
- 2nd Gear member
FrankM schreef:Even over leesproblemen met kopieën van het origineel: het navigatiesysteem gebruikt Double Layer schijven. Eigenlijk is er maar een merk beschrijfbare DVD's die je daarvoor kunt gebruiken: Verbatim. En als je dan je veiligheidskopie maakt (bij voorkeur met ImgBurn), brandt dan op de langzaamste snelheid.
Let op: het is uitdrukkelijk niet toegestaan om te rijden met een DVD-kopie zonder dat de originele DVD in bezit van de bestuurder is (en op dat moment niet in gebruik is). Bovenstaande toelichting is alleen bedoeld voor diegenen die de originele DVD willen beschermen tegen beschadiging en daarom in het voertuig een kopie willen gebruiken.
Gr/F
De originele doet het mij prima, maar de kopie hiervan (op Verbatim) doet het veel minder goed. Maakt het nog wat uit of er DVD+ of DVD- gebruikt wordt? Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik vind de kopie erg zinvol aangezien bij een vorige auto de originele DVD al een keer uit de auto gestolen is...
Volvo XC60 T8
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
C30 1.8 Sport MY08
- romala
- Starter
Ik heb net een paar weken geleden een Volvo V70 gekocht met uiteraard hetzelfde leesprobleem. In de foto's staat een duidelijk handleiding over hoe cd speler zelf onder handen genomen moet worden.
Ik moest wel even zoeken hoe de speler uberaupt gedemonteerd moest worden. Dit is te vinden in de manual die te downloaden is bij
http://www.volvotech.nl/download/manual ... t-v1.0.pdf
Ik moest wel even zoeken hoe de speler uberaupt gedemonteerd moest worden. Dit is te vinden in de manual die te downloaden is bij
http://www.volvotech.nl/download/manual ... t-v1.0.pdf
- renelle
- 2nd Gear member
renelle schreef:FrankM schreef:Even over leesproblemen met kopieën van het origineel: het navigatiesysteem gebruikt Double Layer schijven. Eigenlijk is er maar een merk beschrijfbare DVD's die je daarvoor kunt gebruiken: Verbatim. En als je dan je veiligheidskopie maakt (bij voorkeur met ImgBurn), brandt dan op de langzaamste snelheid.
Let op: het is uitdrukkelijk niet toegestaan om te rijden met een DVD-kopie zonder dat de originele DVD in bezit van de bestuurder is (en op dat moment niet in gebruik is). Bovenstaande toelichting is alleen bedoeld voor diegenen die de originele DVD willen beschermen tegen beschadiging en daarom in het voertuig een kopie willen gebruiken.
Gr/F
De originele doet het mij prima, maar de kopie hiervan (op Verbatim) doet het veel minder goed. Maakt het nog wat uit of er DVD+ of DVD- gebruikt wordt? Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik vind de kopie erg zinvol aangezien bij een vorige auto de originele DVD al een keer uit de auto gestolen is...
Inmiddels de Arita gevonden en getest... En? Heel apart, maar de Verbatims werkten dus niet goed, maar deze Arita (DVD+R DL 2,4x) doet het wel perfect!
Volvo XC60 T8
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
C30 1.8 Sport MY08
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
C30 1.8 Sport MY08
-
- Starter
Ik had hetzelfde probleem met mijn RTI (V70 2002, zonder klepje met ventilator). Hij kon de DVD niet lezen. Ik heb inmiddels mijn DVD speler uit elkaar geschroefd en schoongemaakt. De glijstang was behoorlijk smerig en de lens ook. De wartel kreeg ik echter niet echt schoon, vooral de uiteinden niet, maar ik weet niet of dat vreselijk belangrijk is. Ik lees er hier niet echt iets over. Is er ergens beschreven hoe je die er uit krijgt?
Ik heb de hele zaak weer in elkaar gezet, maar helaas....
Nou ziet de DVD (uit 2002...) er uit alsof er mee gesjoeld is, dus ik kan me voorstellen dat dat ook niet echt helpt. Ik hoor van alles zoemen en heb de indruk dat hij het een aantal keer probeert gedurende ongeveer een minuut.
Hoe snel hoort hij te starten?
Kan ik ook met een andere CD of DVD testen of de unit in het midden start en daarmee uitsluiten dat het probleem nog steeds bij mijn speler ligt?
Of kan dat alleen met een andere navigatie DVD?
Alvast bedankt!
Martijn
Ik heb de hele zaak weer in elkaar gezet, maar helaas....
Nou ziet de DVD (uit 2002...) er uit alsof er mee gesjoeld is, dus ik kan me voorstellen dat dat ook niet echt helpt. Ik hoor van alles zoemen en heb de indruk dat hij het een aantal keer probeert gedurende ongeveer een minuut.
Hoe snel hoort hij te starten?
Kan ik ook met een andere CD of DVD testen of de unit in het midden start en daarmee uitsluiten dat het probleem nog steeds bij mijn speler ligt?
Of kan dat alleen met een andere navigatie DVD?
Alvast bedankt!
Martijn
- Arie S
- 2nd Gear member
Ik zie dat het in dit topic al een poosje stil is, maar ik heb een vraag over de RTI DVD speler aan de leden met een goed werkende RTI van ongeveer dezelfde leeftijd.
Die van mij komt uit 2002 (art. nr.:8673731) met rode viltstift staat 242265 er op geschreven en ik heb een DVD uit 2002 er in zitten. Nu zit ik er aan te denken om een DVD uit 2009 er in te doen zodat m'n kaarten weer een beetje up to date zijn. De 2009 DVD kan ik namelijk van een familielid krijgen.
Als ik alles zo lees in de verschillende topics, ben ik tot nu toch wel een beetje benauwd een nieuwe DVD er in te doen. De kans is natuurlijk erg groot dat de DVD speler uit 2002 er mee ophoudt als er een nieuwe RTI-DVD in gaat.
Voor een reparatie of vervanging van de DVD speler ontbreekt het me aan financiële middelen op dit moment en is daarom geen optie.
Zelf repareren zal ik wel kunnen, maar daar zit ik nu even niet op te wachten. Dat stel ik dan liever nog even uit.
Daarom vraag ik me af hoe ik al op voorhand kan merken of nu er al een probleem is met de DVD speler.
De berekentijd van een nieuwe route is nu ongeveer tussen de 20 en 40 seconden, afhankelijk van de route natuurlijk. De berekentijd van een alternatieve route neemt ongeveer dezelfde tijd in beslag.
Het scrollen door de kaart van NL is soms wat haperig en het duurt soms wel een minuut voordat het volgende kaartdeel is geladen en op het scherm staat.
De opstarttijd van het systeem is op dit moment zo'n 40 seconden, maar de mogelijkheid om een nieuw adres invoeren meteen na opstarten, duurt nog zo'n 30 seconden extra.
Tijdens de route vertoont het systeem gen rare dingen, werkt verder allemaal prima.
Mijn vragen zijn:
- wat zijn de verschillende laadtijden van jullie RTI, zijn die vergelijkbaar met die van mij?
- hebben jullie ook een met viltstift geschreven nummer boven op de speler staan?
- hebben jullie ervaring met de voortekenen die aangeven dat de speler niet 100% meer is?
- kan ik aan de buitenkant van de speler zien of de vorige eigenaar al eens een ruilspeler heeft laten plaatsen?
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Die van mij komt uit 2002 (art. nr.:8673731) met rode viltstift staat 242265 er op geschreven en ik heb een DVD uit 2002 er in zitten. Nu zit ik er aan te denken om een DVD uit 2009 er in te doen zodat m'n kaarten weer een beetje up to date zijn. De 2009 DVD kan ik namelijk van een familielid krijgen.
Als ik alles zo lees in de verschillende topics, ben ik tot nu toch wel een beetje benauwd een nieuwe DVD er in te doen. De kans is natuurlijk erg groot dat de DVD speler uit 2002 er mee ophoudt als er een nieuwe RTI-DVD in gaat.
Voor een reparatie of vervanging van de DVD speler ontbreekt het me aan financiële middelen op dit moment en is daarom geen optie.
Zelf repareren zal ik wel kunnen, maar daar zit ik nu even niet op te wachten. Dat stel ik dan liever nog even uit.
Daarom vraag ik me af hoe ik al op voorhand kan merken of nu er al een probleem is met de DVD speler.
De berekentijd van een nieuwe route is nu ongeveer tussen de 20 en 40 seconden, afhankelijk van de route natuurlijk. De berekentijd van een alternatieve route neemt ongeveer dezelfde tijd in beslag.
Het scrollen door de kaart van NL is soms wat haperig en het duurt soms wel een minuut voordat het volgende kaartdeel is geladen en op het scherm staat.
De opstarttijd van het systeem is op dit moment zo'n 40 seconden, maar de mogelijkheid om een nieuw adres invoeren meteen na opstarten, duurt nog zo'n 30 seconden extra.
Tijdens de route vertoont het systeem gen rare dingen, werkt verder allemaal prima.
Mijn vragen zijn:
- wat zijn de verschillende laadtijden van jullie RTI, zijn die vergelijkbaar met die van mij?
- hebben jullie ook een met viltstift geschreven nummer boven op de speler staan?
- hebben jullie ervaring met de voortekenen die aangeven dat de speler niet 100% meer is?
- kan ik aan de buitenkant van de speler zien of de vorige eigenaar al eens een ruilspeler heeft laten plaatsen?
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Groet,
Arie
2002 S60 AWD

Arie
2002 S60 AWD

- stingray71
- 2nd Gear member
Ik had ook problemen : kan DVD niet lezen. Het kwam en het ging na verloop van tijd steeds vaker en toen deed hij het helemaal niet meer. Bij Volvo garage vertelde ze me dat ik een nieuwe speler nodig had > 400 Euro. Ik heb ergens een nieuw loopwerk en laser laten plaatsen voor minder dan de helft. Werkt nu alweer 2 maanden zonder troubles !
XC70 D5 genieter alsmede een Corvette Stingray 71
Like to drive but hate to arrive!
Like to drive but hate to arrive!
Wij willen natuurlijk weten waar dat ergens is.stingray71 schreef:Ik heb ergens een nieuw loopwerk en laser laten plaatsen voor minder dan de helft.

- Alter Schwede
- Starter
Omdat ik dit topic wel vind passen bij mijn probleem plaats ik mijn vraag maar hier dan.
Mijn V70 van 12-2003 heeft nu de originele 2006 kaarten erin. Ik heb geprobeerd om een kopie van mijn 2006 kaarten te draaien, maar die herkent hij niet. Vervolgens heb ik het geprobeerd met een kopie van 2012 (van een collega). Ook deze herkent hij niet, terwijl deze bij mijn collega gewoon werkt (v70 my 2004)
Vandaag heb ik de unit uitgebouwd en schoongemaakt volgens de beschrijvingen hier. Wat mij opviel was dat de lens en de asjes eigenlijk schoon waren. Resultaat: niks veranderd.
Kan het zijn dat het vervangen van de lens de oplossing is? De originele 2006 werkt perfect en hapert nooit.
-edit- Mijn collega heeft dezelfde unit, die met ventilator, zonder klepje. Bij hem werkt alles, origineel en gebrand, bij mij alleen origineel.
Mijn V70 van 12-2003 heeft nu de originele 2006 kaarten erin. Ik heb geprobeerd om een kopie van mijn 2006 kaarten te draaien, maar die herkent hij niet. Vervolgens heb ik het geprobeerd met een kopie van 2012 (van een collega). Ook deze herkent hij niet, terwijl deze bij mijn collega gewoon werkt (v70 my 2004)
Vandaag heb ik de unit uitgebouwd en schoongemaakt volgens de beschrijvingen hier. Wat mij opviel was dat de lens en de asjes eigenlijk schoon waren. Resultaat: niks veranderd.
Kan het zijn dat het vervangen van de lens de oplossing is? De originele 2006 werkt perfect en hapert nooit.
-edit- Mijn collega heeft dezelfde unit, die met ventilator, zonder klepje. Bij hem werkt alles, origineel en gebrand, bij mij alleen origineel.
Met vriendelijke groet,
Boris
V70 D5 12-2003
Boris
V70 D5 12-2003
-
- Starter
Ook in mijn V70 Ocean Race 1992 met 210.000 km op de klok de melding dat de disk niet meer gelezen kon worden. Na alle zinvolle reacties en suggesties op het forum te hebben gelezen via Volvotech Bob een afspraak gemaakt voor herstel. Ondanks goede beschrijvingen om lens en loopwerk zelf te herstellen heb ik toch geen vertrouwen in mijn eigen kunnen en vaardigheden. Bob heeft me in alle opzichten VOORTREFFELIJK geholpen en de navigatie draait weer als een "satelliet"zonnetje.
-
- 1st Gear member
ook ik had het probleem van een niet of slecht werkende RTI...zoals zovelen(v70 2009). Ik heb de DVD lezer er dus uit gehaald en proper alles gedaan zoals beschreven staat, tevens merkte ik ook dat er iets was met de "flat cable" (platte kabel die de printplaat van de leeskop verbind met het moederbord(met ventilator).
dus nu dat de "flat cable" niet meer werkt ben ik nu dus op zoek naar een stuk om dit te vervangen. weet er iemand of ik zoiets kan gebruiken?(zie link)
http://www.alibaba.com/product-gs/56705 ... 50PIN.html
nu de DVD dus niet meer werkt(geen werkende flat cable meer), komt er dus op het scherm bij opstarten van de auto "wachten aub...". ik wil dus dat het RTI systeem gewoon uitblijft. ik heb dus al geprobeerd om de zekering (in de koffer, blauw
#1) eruit gehaald, maar dan werkt de radio niet meer...
weet er iemand hoe ik dit moet verhelpen? ik wil dus gewoon dat de RTI niet meer werkt en dus de radio nog wel (RTI kabels niet insteken in de unit geeft dus ook het probleem dat de radio niet meer werkt)
alvast bedankt...
dus nu dat de "flat cable" niet meer werkt ben ik nu dus op zoek naar een stuk om dit te vervangen. weet er iemand of ik zoiets kan gebruiken?(zie link)
http://www.alibaba.com/product-gs/56705 ... 50PIN.html
nu de DVD dus niet meer werkt(geen werkende flat cable meer), komt er dus op het scherm bij opstarten van de auto "wachten aub...". ik wil dus dat het RTI systeem gewoon uitblijft. ik heb dus al geprobeerd om de zekering (in de koffer, blauw
#1) eruit gehaald, maar dan werkt de radio niet meer...
weet er iemand hoe ik dit moet verhelpen? ik wil dus gewoon dat de RTI niet meer werkt en dus de radio nog wel (RTI kabels niet insteken in de unit geeft dus ook het probleem dat de radio niet meer werkt)
alvast bedankt...