Nieuwe diesel (D6)?

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Johann
5th Gear member
Contacteer:

Battlecruiser S80 schreef:Ik zal het je nog mooier vertellen:

De 2922cc 6cilinder van Volvo is een heel oude ASTON MARTIN motor uit de DB2 van de jaren 1955-'57. AM deed er verder niks mee en Volvo heeft het ding nieuw leven ingeblazen en er veel meer pk's uitgehaald.
Ik denk dat we deze wel naar 't land der fabelen kunnen verwijzen..
Battlecruiser
8th Gear member

Tsja, toevallig hebben beide motoren dezelfde afmetingen, dezelfde boring en dezelfde slag. Beide motoren zijn een Lijn 6. Alleen is de cilinderkop gemoderniseerd, maar dat is normaal, want dat doet elke fabrikant om de 5-10 jaar.

Het is heel normaal in de motorenwereld om voort te borduren op een oud blok. Dat scheelt een hoop ontwikkelingstijd. En Aston Martin had het blok óók weer niet uit eigen hand. Maar dat verklap ik nog niet...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
bart15
3rd Gear member

Waar kwam het Aston Martin blok vandaan dan?
Battlecruiser
8th Gear member

Van Bentley!
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Douwe schreef:Dus dat jaguar dieselblok van 6 cylinders zou best eens een Volvoblok kunnen zijn...
Wat is dit voor een bizarre gedachte? Heeft Volvo dan ineens een V6 motor?
Douwe
3rd Gear member
Contacteer:

Ja Bart, ze hebben een 6-cylinder. Waarom deze niet wordt gebruikt is iedereen die ik spreek, ook bij Volvo, een raadsel. Voor mij dus ook.

Maar nu hoorde ik gisteren dat de 185pk diesel niet komt voor 2006. En dan niet modeljaar 2006, maar kalenderjaar 2006. Dan komt die dus niet in mijn Ocean Race. Mooi K!
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Douwe schreef:Ja Bart, ze hebben een 6-cylinder. Waarom deze niet wordt gebruikt is iedereen die ik spreek, ook bij Volvo, een raadsel. Voor mij dus ook.

Maar nu hoorde ik gisteren dat de 185pk diesel niet komt voor 2006. En dan niet modeljaar 2006, maar kalenderjaar 2006. Dan komt die dus niet in mijn Ocean Race. Mooi K!
Volvo een V6 Diesel? ik dacht het niet!
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Douwe schreef:Ik heb me overigens laten uitleggen dat de huidige D5 motor gebruik maakt van het 3liter 6 cylinder blok uit de 960-serie. Dat was toen nog een benzine. Daarvan hebben ze een dieselblok gemaakt, en 1 cylinder eruit gehaald. En zowaar, een 5 cylinder 2,5 liter diesel. Hetzelfde met de 4 cylinder. Weer een cylindertje eruit en je hebt een 2 liter 4 cylinder. Dus dat jaguar dieselblok van 6 cylinders zou best eens een Volvoblok kunnen zijn...
Dat de benzinemotoren één "basisblok" kennen klopt wel, maar...
je kunt niet zo maar 1 op 1 van een benzinemotor een diesel maken, je stelt het wel erg simpel voor.
De D5 is vanaf de grond opnieuw ontworpen en heeft niets met bestaande benzinemotoren van doen.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”