rammel bij warme motor

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
frankieboy
Starter

goededag ik heb een probleem die ik en mijn dealer niet kunnen vinden, ik heb een v50 van 2005 2.4 geartronic (140 pk) als ik de auto koud start dan is er niets aan de hand en als ik hem op bedrijfs temp. rij en ik zet hem af en ik start hem na ongeveer 15 a 20 minuten dan klinkt er een rammel van 1 a 2 sec ik heb zelf al de solenoid van de vvt vernieuwd maar dat was het niet.
mijn dealer heeft er 5w40 olie ingedaan maar dat helpt ook al niet, de auto rijdt als een speer maar die rammel wil ik weg hebben.
ik weet het niet meer mischien iemand anders meegemaakt?
laat het mij horen en help mij uit de brand.
groetjes frank
leonboersma
3rd Gear member

Kun je de rammel iets duidelijker omschrijven (geluid/plaats) ? dan kunnen mensen die dezelfde klachten hebben/hadden er ook meer mee!

Succes!
History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
frankieboy
Starter

leonboersma schreef:Kun je de rammel iets duidelijker omschrijven (geluid/plaats) ? dan kunnen mensen die dezelfde klachten hebben/hadden er ook meer mee!

Succes!
de rammel die we horen is boven in het kleppen deksel je denkt dan aan klep stoters die even zonder olie draaien of vvt die rammelt ????
we weten het niet
renerauw
Starter

Goededag,

Ik heb bij mijn V50 2.4i uit 2005 exact het zelfde probleem. Bij 1,5 jaar oud is het gekomen, de dealer zegt dat het even een tekort van olie is bij de klepstoters en geheel normaal verschijnsel. Nu wordt het toch wel iets erger en ga morgen dus maar weer naar de dealer, heb het geluid overgens opgenomen. Ze mogen wat mij betreft ermee naar de importeur. Ook ik wil dat het opgelost wordt.
hadico
5th Gear member

Zou het eens proberen met de stekker van de VVT los (hij slaat dan wel foutcode's op maar die zijn te wissen)mogelijk geeft dit een indicatie waar het vandaan komt.
Klepstoters zijn bij deze niet hydraulisch dus die kunnen niet leeg komen te staan denk dan ook dat het meer in de VVT te zoeken is .
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”