kromme remschijven
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Afdraaien mag niet meer? Weer wat nieuws! De schijven moeten na het afdraaien natuurlijk nog wel voldoende dik zijn, maar wat zou er anders op tegen zijn? Door het afdraaien worden ze natuurlijk wel dunner, waardoor de kans op opnieuw kromtrekken wel wordt vergroot.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Welke diameter schijven heeft een D5 aan de voorzijde? 302 0f 280?
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Aha, ik dacht al... 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 15.04.2006 - 17:33
- Locatie: Voorschoten
Ik heb een S60 waarbij na 145k de schijven en blokken voor zijn vervangen. Sindsdien elke keer trillingen. Garage weet niet meer wat te doen. Bij nieuwe originele Volvo schijven begint t al na ca 7.000km.
Naven zijn goed. Volvo zegt dat ze het probleem niet kennen. Dit forum lijkt het tegendeel te beweren.
Naven zijn goed. Volvo zegt dat ze het probleem niet kennen. Dit forum lijkt het tegendeel te beweren.
S60 2.4 190pk LPi Polartic Blue Pearl (2001)
V70 2.5T LPi Black Edition (2008)
V70 2.5T LPi Black Edition (2008)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Amerikaan schreef:Afdraaien mag nog wel maar niet OP de auto zoals door iemand werd gesuggereerd.
Daarmee zou je een naafafwijking kunnen corrigeren..
Wat is er mis met het afdraaien van schijven aan de auto?
Met de zeer moderne huidige apparatuur is daar niets mis mee.
Het trillen van de remmen na het vervangen van de schijven ligt meestal aan de manier van monteren..vuil of roest niet goed verwijderen is dan de oorzaak.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Heb ook nog nooit gehoord dat afdraaien aan de auto niet meer mag. Lijkt me een broodje aap verhaal. Zoals Ramon al zegt zijn de originele schijven erg goed mits ze goed gemonteerd worden. Vaak heb je last van kromme schijven als er immitatie wordt gemonteerd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
Amerikaan schreef:Afdraaien mag nog wel maar niet OP de auto zoals door iemand werd gesuggereerd.
Daarmee zou je een naafafwijking kunnen corrigeren..
Mooiste is juist DAT je een naafafwijking/schijfslingering corrigeerd mits de slingering van de naaf los gemeten binnen de tolerantie valt deze methode word zelfs door VNL aanbevolen bij probleemauto's wat betreft trillingen.