weer wat geleerd.
moet je de rode bij een amerikaanse versie dan loskoppelen?
Is dit handig?
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
- pomoek
- 2nd Gear member
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 23.11.2007 - 09:49
Ik vind de reactie van V164 een goed antwoord op de vraag van Waneda. Het lijkt mij in zijn algemeenheid slim om, voordat je overgaat op de aanschaf van een youngtimer, je eerst goed te oriënteren op de markt en jezelf af te vragen wat je nu eigenlijk wil. Vragen stellen op een forum als dit is natuurlijk al een hele goeie zet. Maar ga ook maar eens flink wat 240's uitproberen voordat je een beslissing neemt. De variatie in modellen en luxe is vrij groot, net als het aanbod. € 5.900,- voor een auto uit begin 70 is gewoon een hele smak geld. Voor een zelfde bedrag ( en een beetje geluk) koop je een Super Polar uit 92 met airco, centrale deurvergrendeling, electrische ramen, leer een ABS! Kortom, steek lekker veel energie in het uitzoeken van jouw auto, dat is leuker dan energie steken in het heen en weer rijden naar de garage voor wéér een reparatie.
- Henk 760 Hausser
- 3rd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 09.03.2006 - 20:46
- Locatie: Epe
Koop een 760GLE
En je wilt geen Panda meer !
Grapje...
Suc(V)6 met zoeken en met de tips die je nu hebt gaat dat vast lukken!
Groeten ûût Epe
Henk
En je wilt geen Panda meer !
Grapje...
Suc(V)6 met zoeken en met de tips die je nu hebt gaat dat vast lukken!
Groeten ûût Epe
Henk
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Dat is juist het leuke van oude auto's. Ik snapte tot 5 jaar terug ook bar weinig van auto's. Had altijd een 460 gereden. Kocht toen een 360 met de welbekende 2ltr red block. En toen ging er ee nnieuwe wereld voor me open. Zelf onderhouden ipv opgelicht worden door een dealer.
Daarna kwam er nog een 360, vorig jaar een 240 en nu een 740 en weer een 360.
Doe nu alles zelf. Behalve het K-jet injectiesysteem blijf ik met mn poten van af. Als het werkt supersysteem, maar er moet niks begeven haha.
Ik zou persoonlijk iig voor een 5 bak gaan (4 bak met overdrive), zeker voor het rijgemak.
Oeh en nog een tip, doe gek en haal er eentje in Zweden voor een kwart van de prijs die hun ervoor vragen. Nog in betere staat en nog een leuke trip ook. Heb t ook afgelopen januari gedaan. Wist er niks van af en ben nu een leuke ervaring rijker en een leuke 740 gle uit 1985 rijker. Waar ze hier 5000 of meer voor een oldtimer (snap heel die over de pot gerukte prijzen niet van oldtimers in NL) durven te vragen heb ik nog geen 700 voor af moeten tikken. En had pas 103.000 gelopen. Maar dat heeft wel het verreiste dat je iets van auto's afweet.
Daarna kwam er nog een 360, vorig jaar een 240 en nu een 740 en weer een 360.
Doe nu alles zelf. Behalve het K-jet injectiesysteem blijf ik met mn poten van af. Als het werkt supersysteem, maar er moet niks begeven haha.
Ik zou persoonlijk iig voor een 5 bak gaan (4 bak met overdrive), zeker voor het rijgemak.
Oeh en nog een tip, doe gek en haal er eentje in Zweden voor een kwart van de prijs die hun ervoor vragen. Nog in betere staat en nog een leuke trip ook. Heb t ook afgelopen januari gedaan. Wist er niks van af en ben nu een leuke ervaring rijker en een leuke 740 gle uit 1985 rijker. Waar ze hier 5000 of meer voor een oldtimer (snap heel die over de pot gerukte prijzen niet van oldtimers in NL) durven te vragen heb ik nog geen 700 voor af moeten tikken. En had pas 103.000 gelopen. Maar dat heeft wel het verreiste dat je iets van auto's afweet.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
En die rode aanwijzers zijn gewoon legaal als het een import uit de VS betreft. Zelfde dat je hier Amerikanen mag rijden die ook rode richtingaanwijzers hebben. Alleen achteraf op een Europese auto plaatsen is verboden.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- sven'77
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 29.03.2010 - 13:17
Hallo Allemaal!
Via via vond ik op dit forum dit gesprek over wat nu sinds kort mijn eerste 244 is. Zoals de "topic starter" aan het begin schrijft heb ik ook lang getwijfeld om deze fijne groene 244 bij Hofman aan te schaffen (bijna anderhalf jaar!). Maar nu dan toch de knoop doorgehakt en nog geen seconde spijt. M'n eerste Volvo en wat voor een, tot op heden 2000 km zonder problemen en absoluut verliefd!
Bij deze dus mijn eerste "post" als Volvo kersverse eigenaar. Ik ben Martijn, ben 29 jaar en woon in Utrecht.
Om op een paar punten terug te komen, het is een vanuit Zweden geïmporteerde auto (2005) en er is in dat zelfde jaar gas in gezet. Er is stuurbekrachtiging aan boord en alle kleine defecten en oneffenheden (roest op een paar plaatsen en wat technische mankementen) zijn allemaal keurig aangepakt.
Via via vond ik op dit forum dit gesprek over wat nu sinds kort mijn eerste 244 is. Zoals de "topic starter" aan het begin schrijft heb ik ook lang getwijfeld om deze fijne groene 244 bij Hofman aan te schaffen (bijna anderhalf jaar!). Maar nu dan toch de knoop doorgehakt en nog geen seconde spijt. M'n eerste Volvo en wat voor een, tot op heden 2000 km zonder problemen en absoluut verliefd!
Bij deze dus mijn eerste "post" als Volvo kersverse eigenaar. Ik ben Martijn, ben 29 jaar en woon in Utrecht.
Om op een paar punten terug te komen, het is een vanuit Zweden geïmporteerde auto (2005) en er is in dat zelfde jaar gas in gezet. Er is stuurbekrachtiging aan boord en alle kleine defecten en oneffenheden (roest op een paar plaatsen en wat technische mankementen) zijn allemaal keurig aangepakt.
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Proficiat met deze mooie aankoop!
Vele veilige en plezierige kilometers toegewenst.
Vele veilige en plezierige kilometers toegewenst.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- Bombina
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 13.01.2008 - 15:06
- Locatie: Utrecht
He Martijn, welkom op het forum!
Volgende ontmoeting met Volvo, afgesproken?
Volgende ontmoeting met Volvo, afgesproken?
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]