(kleine) probleempjes V50 1.6D

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
PieterK
1st Gear member

Beste mensen,
Sinds augustus ben ik de trotse eigenaar van een V50 1.6D uit maart 2006.

Nu ben ik de afgelopen maand een paar keer de volgende problemen tegen gekomen. Het bijzondere is dat ze er of allemaal tegelijk, of niet zijn. Het gaat om,
- Elektrische ramen links
- Vergrendeling van de linker deuren (zowel met de afstandbediening als met de schakelaar in de deur). De schakelaar in de rechterportier werkt gewoon, maar de linkerkant "doet niet mee". Vaak zijn het beide deuren, maar soms is het enkel de bestuurdersportier

Meestal los ik het op door het deurslot "manueel" een paar keer open en dicht te draaien.

Ikzelf denk aan haperende connectors in een kabelboom, maar is het niet zo dat die problemen vooral bij een 2.0D voorkomen?

Bedankt,
Pieter
Frederik Welvaert
5th Gear member

volgens mij maakt de motorisatie weinig uit voor kabelbomen die langs de deuren lopen.
Maar er zijn inderdaad problemen geweest in de V50's met kabelbomen. Resulteerde meestal in spiegels die niet meer willen werken, sloten die niet op slot of niet open willen of buitentemperatuur gone bananas (buitentemp sensor zit in de linker spiegel)
Even langsgaan bij de dealer, die vervangt de kabelboom dan (tenzij het gewoon een loszittend contact is, even de connector reinigen en aandrukken zou moeten helpen dan)
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
PieterK
1st Gear member

Dank je wel. Klopt het dat er zoiets is als een coulance regeling?
V50 1.6D Momentum MY2006
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

in principe niet, je bent uit de 3 jaar, mogelijk was er een modificatieadvies, die lopen langer door
Volvo for life
PieterK
1st Gear member

Dank je wel. Ik heb net even met de garage gebeld waar de auto in onderhoud is geweest. Er is een regeling die loopt tot 03/2010 waarbij de kabelboom vervangen wordt als er nieuwe klachten zijn. Voorwaarde is wel dat in het verleden de connectors al eens ingevet zijn geweest.
Positief detail: Het (kosteloos) vervangen wordt ook door de dealer bij mij om de hoek gedaan.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

mooi, dat scheelt weer!
Volvo for life
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”