Stoelgeheugen

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Yellow1978
1st Gear member

Goedenavond!

Mijn V50 is voorzien van een electrische berijdersstoel met 3 geheugenstanden. Mijn vriendin heeft gisteren de auto gebruikt, dus vanmorgen wilde ik de stoel weer in mijn geheugenstand (3) zetten. Helaas kwam hier dus geen beweging in! mbv de andere knoppen kan ik de stoel wel verplaatsen, maar om de een of andere reden doen de 3 geheugenstanden hun werk niet meer... heeft iemand hier ervaring mee? waar zou ik naar kunnen kijken om te komen tot een oplossing? :-k

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groeten Jilles
Graph-x
4th Gear member

Heb je alle standen goed in het geheugen vast gezet?
Pak allebij een andere sleutel, hier mee moet hij ook al in de juiste stand gaan.
Gaan de spiegels wel veranderen van stand of ook niet?
Als je het mij vraagt kan dit alleen een software storing zijn.
Je kunt proberen om even de accu polen los te koppelen en dan na 5 minuten er weer op te zetten, kijken of hij het dan weer doet, wil wel eens helpen.
Als dit niet help zit ermaar een ding op, go see the dealer.
lancer
6th Gear member

Ook vaak gehad. Blijkt dat vrouwlief dan 2 knopjes heeft ingedrukt om de stoel voor mij weer goed te zetten (of haar eigen setting nog eens opslaat onder het verkeerde nummer).

Vanaf MY07 doen de spiegels trouwens niet meer mee
Yellow1978
1st Gear member

We gebruiken de geheugenstanden sinds de aanschaf, dus volgens mij moeten deze er nog goed instaan. Ik zal vanavond iig even kijken of ze er op de een of andere manier niet zijn uitgegooid... Er zijn iig geen zaken als ontkoppeling van de accu aan vooraf gegaanm, dus dat zou dan wel vreemd zijn.

Mijn spiegels gaan overigens niet automatisch mee.

Het principe met de 2 sleutels is mij niet bekend... is het dan zo dat wanneer je de andere sleutel gebruikt, de standen niet gelijk zijn?
Graph-x
4th Gear member

Ja per sleutel word het geheugen opgeslagenvan zo wel de stoel als van de spiegels.Zodra je het portier opent gaat alles in de juiste stand, dit werkt bij mijn summum in ieder geval wel zo.
Als je spiegels niet bewegen ben ik bang dat je echt geen geheugen hebt op geslagen, of je hebt echt een storing in de software.
corne
2nd Gear member

het is niet bij elke auto dat de spiegels mee gaan.
bij mij niet.
V50 Summum 2.4i 170pk Geartronic 2006
Honda civic 1.4i 1999
suzuki alto 1990 900cc
lancer
6th Gear member

Graph-x schreef:Ja per sleutel word het geheugen opgeslagenvan zo wel de stoel als van de spiegels.Zodra je het portier opent gaat alles in de juiste stand, dit werkt bij mijn summum in ieder geval wel zo.
Als je spiegels niet bewegen ben ik bang dat je echt geen geheugen hebt op geslagen, of je hebt echt een storing in de software.
Volvo heeft dit met ingang van MY07 laten vallen, al stond het toen nog wel in de handleiding.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”