ik heb een volvo s40 uit 98 op gas, ik heb het idee dat er zwaardere schokbrekers ondergekomen zijn omdat hij met belasting niet erg doorhangt zoals ik andere s40 wel zie doen.
Maar bij mijn achterschokbreker heb ik een ramelend geluid tijdens het inveren, Het hoesje dat in de veer zit, en waar de schokbreker inveert is de oorzaak. probleem is nu wel opgelost opdat ik een trekbandje om het hoesje heb getrokken (naar de veer toe) maar dat is natuurlijk niet echt de weg,
is het slijtage en moet er een andere onder, of is er een rubbertje uit ofzo wie helpt......
rammelende schokbreker,
- rnstreng
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 03.10.2005 - 21:36
- Contacteer:
Volvo S40 LPG G3 1998
Volvo S40 LPG G3 2004
Volvo C30 SPORT 2008
Volo V50 Limited edition 2012
Volvo S40 LPG G3 2004
Volvo C30 SPORT 2008
Volo V50 Limited edition 2012
- rnstreng
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 03.10.2005 - 21:36
- Contacteer:
hmm niemand ideeen of opmerkingen, .... zucht,
nou wat kost een setje nieuwe dan ?? En is het zelf te doen ?
nou wat kost een setje nieuwe dan ?? En is het zelf te doen ?
Volvo S40 LPG G3 1998
Volvo S40 LPG G3 2004
Volvo C30 SPORT 2008
Volo V50 Limited edition 2012
Volvo S40 LPG G3 2004
Volvo C30 SPORT 2008
Volo V50 Limited edition 2012
- marissen
- 3rd Gear member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 17:32
- Locatie: Bergentheim
Schokbrekers of veren???ik heb een volvo s40 uit 98 op gas, ik heb het idee dat er zwaardere schokbrekers ondergekomen zijn omdat hij met belasting niet erg doorhangt zoals ik andere s40 wel zie doen.
Als je de veren bedoelt (wat ik denk) dan heb je het waarschijnlijk over progressieve veren. Deze hebben (deels) een rubberen mantel. Ze geven meer veerweerstand naarmate ze zwaarder belast worden. Met name geschikt voor LPG auto's en caravan trekkers.
Nieuwprijs origineel Volvo +/- € 115,- ex BTW
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver