Dit zal ongetwijfeld al een keer besproken zijn, maar kan met de zoekfunctie niets vinden.
Ik overweeg sterk om het onderhoud van mijn wagen zelf te gaan doen. Heb er geen ervaring mee, maar ben wel technisch aangelegd en ook mijn 110 pk diesel van mijn boot onderhoud ik zelf naar tevredenheid. Bij evt storingen die ik niet op kan lossen kan ik hem altijd nog bij de dealer parkeren.
De reden dat ik zelf wil gaan sleutelen is in de eerste plaats om kosten te besparen. Voor de komende 60.000 km beurt vraagt de dealer zo'n 600 euro. Ik heb de lijst met materialen aan een auto onderdelen groothandel gegeven en dan kom ik aan EUR 95,00 aan materiaal. Ik ben ook zeer ontevreden met mijn dealer, dat is een tweede reden. De details daarover zal ik jullie besparen, maar het komt er op neer dat onderdelen die mij gefactureerd waren helemaal niet vervangen waren!
Is er een soort handleiding van Volvo waarbij elke beurt stap voor stap beschreven staat? Ik lees wel eens over die Vadis DVD's op marktplaats. Staat dit hierop?
Wat heb ik verder nodig om zelf te sleutelen? Ok wat gereedschap heb ik wel. Heb geen beschikking over een brug, wel een behaaglijke schuur. Ik vraag me met name af hoe ik de auto op werkhoogte ga krijgen. Een goede krik met assteunen, of zijn die oprijsteunen handig?
Iemand ervaring of verdere tips?
Onderhoud zelf doen?
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Oprijsteunen zijn handig, en een stuk sneller als een krik. Als je echter iets aan de remmen wilt doen heb je wel een krik nodig en heb je niets aan een bok. Heb zelf net een hele goed ekrik gekocht die ook iets hoger gaat dan zo'n budget ding en is een stuk veiliger natuurlijk. Is wel prijzig (vanaf 200 euro) maar je doet er het leven mee denk ik.
Je kunt even een vraag stellen aan Volvo Nederland voor een onderhoudstabel voor jouw auto. Dan moet je even een mailtje sturen en aangeven welk motortype/kenteken je hebt. Je krijgt dan een keurig PDF overzicht terug.
Maar 95 euro voor een beurtje lijkt me erg sterk. Een plens olie kost dat al, en gooi er nu geen goedkope troep in als je motor je lief is. Ik was voor de laatste grote beurt (180.000km) aan onderdelen incl olie al 280,- euro kwijt incl 15% korting op de onderdelen. Sommige (de D5 van na 2005 bijvoorbeeld) heeft speciale olie nodig. Deze is door Castrol speciaal ontwikkeld voor deze motor. Er zijn gevallen bekend dat nokkenassen eruit lopen bij gebruik van andere olie.
Verder is het allemaal rechtoe rechtaan. Ik zou inderdaad even een exemplaar van Vadis bemachtigen. Daar staat stap voor stap beschreven hoe je een en ander moet vervangen. Nadeel is wel dat model 2006 er niet meer in staat, maar het meeste klopt nog wel.
Mijn idee is dat je op een standaard beurt een 200 euro bespaart, maar vaak komt er bij de dealer nog het een en ander bij en dan wordt het al snel meer. Bovendien is het ook zo'n gedoe om voor sommige reparaties zelf aan de slag te gaan terwijl de dealer de rest doet.
Wat nog een optie zou zijn is een sleutel garage. Daar heb je de beschikking over een brug en hoef je alleen maar je handgereedschap zelf mee te nemen.
Dus gewoon doen, het geeft (mij in elk geval) veel voldoening!
Je kunt even een vraag stellen aan Volvo Nederland voor een onderhoudstabel voor jouw auto. Dan moet je even een mailtje sturen en aangeven welk motortype/kenteken je hebt. Je krijgt dan een keurig PDF overzicht terug.
Maar 95 euro voor een beurtje lijkt me erg sterk. Een plens olie kost dat al, en gooi er nu geen goedkope troep in als je motor je lief is. Ik was voor de laatste grote beurt (180.000km) aan onderdelen incl olie al 280,- euro kwijt incl 15% korting op de onderdelen. Sommige (de D5 van na 2005 bijvoorbeeld) heeft speciale olie nodig. Deze is door Castrol speciaal ontwikkeld voor deze motor. Er zijn gevallen bekend dat nokkenassen eruit lopen bij gebruik van andere olie.
Verder is het allemaal rechtoe rechtaan. Ik zou inderdaad even een exemplaar van Vadis bemachtigen. Daar staat stap voor stap beschreven hoe je een en ander moet vervangen. Nadeel is wel dat model 2006 er niet meer in staat, maar het meeste klopt nog wel.
Mijn idee is dat je op een standaard beurt een 200 euro bespaart, maar vaak komt er bij de dealer nog het een en ander bij en dan wordt het al snel meer. Bovendien is het ook zo'n gedoe om voor sommige reparaties zelf aan de slag te gaan terwijl de dealer de rest doet.
Wat nog een optie zou zijn is een sleutel garage. Daar heb je de beschikking over een brug en hoef je alleen maar je handgereedschap zelf mee te nemen.
Dus gewoon doen, het geeft (mij in elk geval) veel voldoening!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Sailor
- 2nd Gear member
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 22.09.2006 - 21:33
@Edraket: bedankt voor de uitgebreide info. Het lijkt me inderdaad ook veel voldoening te geven om het zelf te doen.
De 95 euro gaven ze mij op voor Castrol SLX 0w30 olie, oliefilter, benzine filter en interieur filter. Zal nog wel wat bijkomen inderdaad. Gooi er zeker geen goedkope rotzooi in, denk zelf aan Castrol of Kroon. Maar allicht goedkoper als bij de dealer en met mijn engelen geduld misschien ook wel beter uitgevoerd.
bedankt voor de tip om volvo te mailen, ga ik even doen voor het onderhoudsplan.
Waarom is Vadis voor modeljaar 2006 dan niet te krijgen?
Waar heb jij die krik gekocht als ik vragen mag? Wil er inderdaad eentje die veilig is maar ook een beetje op hoogte komt.
Euro 200 besparing klinkt goed. Lekker een keer voor uit eten!
De 95 euro gaven ze mij op voor Castrol SLX 0w30 olie, oliefilter, benzine filter en interieur filter. Zal nog wel wat bijkomen inderdaad. Gooi er zeker geen goedkope rotzooi in, denk zelf aan Castrol of Kroon. Maar allicht goedkoper als bij de dealer en met mijn engelen geduld misschien ook wel beter uitgevoerd.
bedankt voor de tip om volvo te mailen, ga ik even doen voor het onderhoudsplan.
Waarom is Vadis voor modeljaar 2006 dan niet te krijgen?
Waar heb jij die krik gekocht als ik vragen mag? Wil er inderdaad eentje die veilig is maar ook een beetje op hoogte komt.
Euro 200 besparing klinkt goed. Lekker een keer voor uit eten!
Volvo XC70 2.5T 'Ocean Race' (BJ 2006)
Volvo V70 2.4T 'Ocean Race' (BJ 2002)
Waslijst B-merken
Volvo V70 2.4T 'Ocean Race' (BJ 2002)
Waslijst B-merken

- chris_zweden
- 3rd Gear member
- Berichten: 481
- Lid geworden op: 01.11.2009 - 16:25
- Locatie: Karlstad
Olie verversen mag enkel in een garage. Op straat is het dus strafbaar.
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
- Sailor
- 2nd Gear member
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 22.09.2006 - 21:33
Is bekend Chris. Ik zei ook dat ik de beschikking heb over een behaaglijke schuur.chris_zweden schreef:Olie verversen mag enkel in een garage. Op straat is het dus strafbaar.
Volvo XC70 2.5T 'Ocean Race' (BJ 2006)
Volvo V70 2.4T 'Ocean Race' (BJ 2002)
Waslijst B-merken
Volvo V70 2.4T 'Ocean Race' (BJ 2002)
Waslijst B-merken

- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Krik heb ik gekocht bij gereedschapland.nl. Dan even kijken bij garagekrikken en dan Omega lichtgewicht. Is echt hele goed kwaliteit. Deze kan heel laag (8cm) maar ook lekker hoog, 45 cm. Dan kun je nog goed onder de auto komen als dat moet. Moet je er wel een paar assteunen bij kopen.
Vadis is in 2005 vervangen voor Vida. Deze is niet op dvd te krijgen.
Vadis is in 2005 vervangen voor Vida. Deze is niet op dvd te krijgen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Als je de beurt niet meer bij de dealer laat uitvoeren heb je ook geen recht meer op Volvo assistance. De ANWB kost rond de €60 meen ik waardoor het verschil nog maar €140 is. Daar gaan dan nog de APK kosten vanaf bij een willekeurige garagea €25(?). Verschil wordt zo steeds kleiner....sorry.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Sorry waarvoor....?
Even rekenen. Ik heb in de afgelopen jaren mijn auto door de garage laten onderhouden. Was daarvoor meestal zo'n 2000 euro per jaar kwijt, maar er waren uitschieters naar 4000 euro. Ik weet zeker dat ik de kosten kan halveren, dus die APK van 25 euro en 60 euro doet het hem ook niet. En waarom heb je de ANWB nodig? De Volvo doet hettoch altijd
Ik begrijp de vraag van Sailor heel erg goed. Ik ben ook met een heel vieze smaak weggegaan bij de dealer, en ik heb ze echt meerdere malen de kans gegeven het goed te doen of goed te maken. Elke keer weer die domme fouten, de auto niet goed afgeleverd, koppakking onnodig vervangen, schade "opgelost" om te huilen, verkeerde onderdelen vervangen... Ik kan zo nog wel even doorgaan, je wilt niet weten wat ik allemaal heb meegemaakt. En de klant maar betalen. Zo kom je zelf aan een enorme post onderhoud, terwijl er in werkelijkheid een fractie aan onderhoud nodig was. Ik doe het dan liever zelf. Wil niet zeggen dat ik zelf alles perfect doe, maar draag dan in elk geval niet de kosten ervoor. En daarnaast denk ik dat je zelf een stuk beter nadenkt over problemen en vervanging van ondrdelen dan de gemiddelde monteur in een grote garage. En voor de specifieke zaken hebben we immers het forum!
Even rekenen. Ik heb in de afgelopen jaren mijn auto door de garage laten onderhouden. Was daarvoor meestal zo'n 2000 euro per jaar kwijt, maar er waren uitschieters naar 4000 euro. Ik weet zeker dat ik de kosten kan halveren, dus die APK van 25 euro en 60 euro doet het hem ook niet. En waarom heb je de ANWB nodig? De Volvo doet hettoch altijd
Ik begrijp de vraag van Sailor heel erg goed. Ik ben ook met een heel vieze smaak weggegaan bij de dealer, en ik heb ze echt meerdere malen de kans gegeven het goed te doen of goed te maken. Elke keer weer die domme fouten, de auto niet goed afgeleverd, koppakking onnodig vervangen, schade "opgelost" om te huilen, verkeerde onderdelen vervangen... Ik kan zo nog wel even doorgaan, je wilt niet weten wat ik allemaal heb meegemaakt. En de klant maar betalen. Zo kom je zelf aan een enorme post onderhoud, terwijl er in werkelijkheid een fractie aan onderhoud nodig was. Ik doe het dan liever zelf. Wil niet zeggen dat ik zelf alles perfect doe, maar draag dan in elk geval niet de kosten ervoor. En daarnaast denk ik dat je zelf een stuk beter nadenkt over problemen en vervanging van ondrdelen dan de gemiddelde monteur in een grote garage. En voor de specifieke zaken hebben we immers het forum!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Het ging mij er om dat Sailor een besparing van 200Euro hoopt te behalen om lekker van uit eten te gaan. Vandaar "sorry" (met een knipoog!) omdat er in werkelijkheid iets minder van over blijft. Vandaar.
Ben benieuwd met welke dealer jij zulke slechte ervaringen hebt?
Ben benieuwd met welke dealer jij zulke slechte ervaringen hebt?
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
Wow, zoveel! Dat is toch niet standaard hoop ik? Ik ben in januari aan de beurt met 214.000 km op de teller. Ik weet nog niet of ie naar de lokale dealer gaat of naar een specialist. Tot nu toe geen problemen of meldingen gehad maar je weet maar nooit. Standaard kleine beurt bij de dealer staat toch op €358,- ?edraket schreef: Was daarvoor meestal zo'n 2000 euro per jaar kwijt, maar er waren uitschieters naar 4000 euro.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Dat bedrag klopt. Dit heb ik in september voor onze XC ook moeten betalen + nieuwe remvloeistof en lv een nieuw stabilisatorstangetje. Totaal €548 (incl btw).PeerTronic schreef:Wow, zoveel! Dat is toch niet standaard hoop ik? Ik ben in januari aan de beurt met 214.000 km op de teller. Ik weet nog niet of ie naar de lokale dealer gaat of naar een specialist. Tot nu toe geen problemen of meldingen gehad maar je weet maar nooit. Standaard kleine beurt bij de dealer staat toch op €358,- ?edraket schreef: Was daarvoor meestal zo'n 2000 euro per jaar kwijt, maar er waren uitschieters naar 4000 euro.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- Sailor
- 2nd Gear member
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 22.09.2006 - 21:33
Kijk als ik EUR 200 bespaar op een standaard kleine beurt met olie verversen e.d., dan is dat mooi meegenomen. Bij mijn dealer kom je echter nooit aan de standaard onderhoudsprijzen, want ze doen altijd wel even wat extra's onder het mom van; "Ja meneer dat was echt nodig, u wilt toch veilig rijden?" Dan hebben we het over een flatblade ruitenwissertje waar 80 euro voor gerekend wordt. Dezelfde elders EUR 49,00, ruitenwisservloeistof tot de nok gevuld bij wegbrengen, wel op de rekening etc.
De grote besparing zit zoals Edraket aangeeft bij de hoge reparatiekosten waarbij de facturen ook in mijn geval wel eens oplopen tot 2-3000 euro. Er worden verkeerde diagnoses gesteld en de verkeerde onderdelen worden vervangen. Zelf lukraak dingen vervangen kan ik ook, daar heb ik geen dealer meer voor nodig. Bij de dealer zit er zo'n pikkie van amper 18 aan mijn auto te rommelen. Laatst nog zonder tankklep rondgereden omdat die niet goed gemonteerd was door zo'n figuur.
Mijn moeder heeft met haar S60 ook veel problemen. Ze krijgen die al vanaf aflevering 2004 niet goed uitgelijnd. Gevolg is dat de bandjes om de 10.000 km op zijn. Zijn al 4 sets door heen gegaan, en de dealer maar zeggen: Uw fout, u moet niet tegen stoepjes op rijden (wat ze niet doet). Ze had ook weer een beurt die EUR 3300 kostte. Ze werd daarover niet gebeld door de monteur, maar de verkoper: "Mevrouw de rekening valt wat hoog uit, heb gelijk maar een offerte gemaakt voor een nieuwe...." ::?
Krijgt ze haar auto ook niet mee omdat ze geen 3300 euro kan pinnen, want alles moet tegenwoordig contant, what the fu#k?
Voor diagnose via de computer kan ik altijd nog naar de dealer en betalen voor het uitlezen. Ook een universele garagist hier in de buurt weet veel van Volvo. Voor winter- en zomerbanden weer een ander adresje, en zo bespaar je al met al een hoop geld. Tuurlijk kost het wat meer tijd en moeite maar dat heb ik wel voor over. Bovendien geeft het wel voldoening.
@edraket: thanks, ga daar eens wat bestellen. Wat heb je nodig om die DVD's uit te lezen? Is het windows software of kan het ook op mijn Mac?
De grote besparing zit zoals Edraket aangeeft bij de hoge reparatiekosten waarbij de facturen ook in mijn geval wel eens oplopen tot 2-3000 euro. Er worden verkeerde diagnoses gesteld en de verkeerde onderdelen worden vervangen. Zelf lukraak dingen vervangen kan ik ook, daar heb ik geen dealer meer voor nodig. Bij de dealer zit er zo'n pikkie van amper 18 aan mijn auto te rommelen. Laatst nog zonder tankklep rondgereden omdat die niet goed gemonteerd was door zo'n figuur.
Mijn moeder heeft met haar S60 ook veel problemen. Ze krijgen die al vanaf aflevering 2004 niet goed uitgelijnd. Gevolg is dat de bandjes om de 10.000 km op zijn. Zijn al 4 sets door heen gegaan, en de dealer maar zeggen: Uw fout, u moet niet tegen stoepjes op rijden (wat ze niet doet). Ze had ook weer een beurt die EUR 3300 kostte. Ze werd daarover niet gebeld door de monteur, maar de verkoper: "Mevrouw de rekening valt wat hoog uit, heb gelijk maar een offerte gemaakt voor een nieuwe...." ::?
Krijgt ze haar auto ook niet mee omdat ze geen 3300 euro kan pinnen, want alles moet tegenwoordig contant, what the fu#k?
Voor diagnose via de computer kan ik altijd nog naar de dealer en betalen voor het uitlezen. Ook een universele garagist hier in de buurt weet veel van Volvo. Voor winter- en zomerbanden weer een ander adresje, en zo bespaar je al met al een hoop geld. Tuurlijk kost het wat meer tijd en moeite maar dat heb ik wel voor over. Bovendien geeft het wel voldoening.
@edraket: thanks, ga daar eens wat bestellen. Wat heb je nodig om die DVD's uit te lezen? Is het windows software of kan het ook op mijn Mac?
Volvo XC70 2.5T 'Ocean Race' (BJ 2006)
Volvo V70 2.4T 'Ocean Race' (BJ 2002)
Waslijst B-merken
Volvo V70 2.4T 'Ocean Race' (BJ 2002)
Waslijst B-merken

- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Mac denk ik niet, ik draai hem met XP. Wellicht dat iemand anders het al op de mac heeft geprobeerd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ja dat is wel standaard als je je Volvo 2x per jaar naar een dealer brengt. Waarschijnlijk hebben Sailor en ik dezelfde dealer gehad, bij mij is er al zoveel mis gegaan. Een keer gehad dat ik dacht dat de krukas keerring lek was. Zat het oliefilter gewoon los! Dat was een lekkere ravage geweest als hij echt los was gedraaid. ben je in een keer al je olie kwijt!PeerTronic schreef:Wow, zoveel! Dat is toch niet standaard hoop ik? Ik ben in januari aan de beurt met 214.000 km op de teller. Ik weet nog niet of ie naar de lokale dealer gaat of naar een specialist. Tot nu toe geen problemen of meldingen gehad maar je weet maar nooit. Standaard kleine beurt bij de dealer staat toch op €358,- ?edraket schreef: Was daarvoor meestal zo'n 2000 euro per jaar kwijt, maar er waren uitschieters naar 4000 euro.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Als je dat wilt weten: graag via pb. Maak niet graag een dealer zwart!Wolfs XC schreef:Het ging mij er om dat Sailor een besparing van 200Euro hoopt te behalen om lekker van uit eten te gaan. Vandaar "sorry" (met een knipoog!) omdat er in werkelijkheid iets minder van over blijft. Vandaar.
Ben benieuwd met welke dealer jij zulke slechte ervaringen hebt?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95