Roest aan de achterklep
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 09.01.2008 - 19:31
Dat is wel herstelbaar maar het gaat om de kosten/tijd die erin steekt als je het moet laten doen.
Je kunt ook een andere klep zoeken maar dan kom je waarschijnlijk bij het nieuwere type met plakruit uit, als je een goede wilt vinden voor een redelijke prijs.
Je kunt ook een andere klep zoeken maar dan kom je waarschijnlijk bij het nieuwere type met plakruit uit, als je een goede wilt vinden voor een redelijke prijs.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
er moet een nieuw stuk metaal ingelast worden. daarna moet er een nieuw laagje verf op. een beetje spuiter kan dat wel plaatselijk spuiten zodat niet de hele klep gespoten dient te worden.
als de rest van de klep goed is dan zal ik hem niet vervangen.
als de rest van de klep goed is dan zal ik hem niet vervangen.
- Marty McFly
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 21.06.2009 - 11:06
- Contacteer:
als dat het enige plekkie is valt het wel mee en is het zo te fixxen!PolarBas schreef:Lijkt me een goed advies B-lennium. Ik zal er ook niet te lang mee wachten denk ik. Bedankt !
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/
Mijn rijdende klassieker: Volvo 164 B30 1970
Mijn dagelijks vervoermiddel: Audi A4 2.0 TDI
Mijn rijdende klassieker: Volvo 164 B30 1970
Mijn dagelijks vervoermiddel: Audi A4 2.0 TDI
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Weet niet hoe die klep inelkaar steekt, nooit een Station gehad, altijd Sedans gereden.
Maar die achterklep lijkt me ook iets aan ontwatering te hebben, zit dat toevallig op die plek?
Zo ja let er dan op dat er ook weer een ontwateringsgleuf terug komt. Als die ergens anders zit heb ik natuurlijk niks gezegd. Maar wel iets om in t achterhoofd te houden.
Al te vaak gezien dat mensen hun dorpels lassen en geen rekening houden met de ontwateringsgleuven.
Maar die achterklep lijkt me ook iets aan ontwatering te hebben, zit dat toevallig op die plek?
Zo ja let er dan op dat er ook weer een ontwateringsgleuf terug komt. Als die ergens anders zit heb ik natuurlijk niks gezegd. Maar wel iets om in t achterhoofd te houden.
Al te vaak gezien dat mensen hun dorpels lassen en geen rekening houden met de ontwateringsgleuven.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 04.07.2007 - 11:25
- Locatie: Boornbergum
Ik heb nog exact zo'n klep liggen, zelfde kleur, zelfde bouwjaar
Roestduiveltje is hier ook al begonnen, maar minder erg dan bij jou.
Als je deze overneemt, kun je op je gemakkie de klep onderhanden (laten) nemen.
Zo heb ik het zelf ook gedaan met een andere klep, lekker rustig helemaal uitelkaar halen (rubbers, slot, handvat, etc alles wat loskan) en toen de roest rustig te lijf gegaan met omvormers/menie etc.
Rubbers schoongemaakt, electra opnieuw aangebracht, hier en daar bijspuiten, afwatering weer gangbaar maken, poetsen etc.
Leuk klussie voor de donkere wintermaanden!
Weinig kosten en veel resultaat!
Daarbij is het ook lastig om zonder klep rond te rijden als je je eigen klep laat lassen en je geen donor hebt.
Bij belangstelling wil ik wel foto's nemen van de staat van mijn klep (staat droog opgeslagen in een boerenschuur).
Ik hoor het wel.
Roestduiveltje is hier ook al begonnen, maar minder erg dan bij jou.
Als je deze overneemt, kun je op je gemakkie de klep onderhanden (laten) nemen.
Zo heb ik het zelf ook gedaan met een andere klep, lekker rustig helemaal uitelkaar halen (rubbers, slot, handvat, etc alles wat loskan) en toen de roest rustig te lijf gegaan met omvormers/menie etc.
Rubbers schoongemaakt, electra opnieuw aangebracht, hier en daar bijspuiten, afwatering weer gangbaar maken, poetsen etc.
Leuk klussie voor de donkere wintermaanden!
Weinig kosten en veel resultaat!
Daarbij is het ook lastig om zonder klep rond te rijden als je je eigen klep laat lassen en je geen donor hebt.
Bij belangstelling wil ik wel foto's nemen van de staat van mijn klep (staat droog opgeslagen in een boerenschuur).
Ik hoor het wel.