Ik begrijp alleen niet goed of de software ook dedicated aan mijn eigen wagen wordt aangepast, of dat de software dedicated aan een type is opgesteld.
Kan je me dat uitleggen?
Ik geloof niet dat elke S60 identiek is, dat dus elke S60 identieke software krijgt voor de meeste ideale wens van de klant.
PPC-tuning
- Blue-Eyes
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
- Locatie: Flevoland
'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto
)
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto

- BSRTuning
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 07.11.2009 - 10:06
- Locatie: Vinkeveen
- Contacteer:
In een identieke S60 van hetzelfde modeljaar kan een andere (standaard) software versie zitten, denk aan dealer updates van de software.
Het PPC is ontworpen dat je altijd de juiste tuning software krijgt voor de originele software versie die in de auto zit. De PPC wordt dus gekoppeld aan de auto zelf om te garanderen dat je altijd de juiste tuning krijgt voor de versie die in de auto zit.
Als de dealer een update van de software doet kun je PCC updaten via internet zodat je voor die versie ook weer een nieuwe tuning krijgt. Deze updates zijn de eeste twee jaar gratis te downloaden. Zo zit je altijd op de meest recente versie van de tuning software waarin ook de updates van Volvo zijn verwerkt.
Het PPC is ontworpen dat je altijd de juiste tuning software krijgt voor de originele software versie die in de auto zit. De PPC wordt dus gekoppeld aan de auto zelf om te garanderen dat je altijd de juiste tuning krijgt voor de versie die in de auto zit.
Als de dealer een update van de software doet kun je PCC updaten via internet zodat je voor die versie ook weer een nieuwe tuning krijgt. Deze updates zijn de eeste twee jaar gratis te downloaden. Zo zit je altijd op de meest recente versie van de tuning software waarin ook de updates van Volvo zijn verwerkt.
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Hoe gaat het in zijn werk als je de auto verkoopt en de PPC wil overzetten naar je nieuwe volvo?
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4280
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Dat gaat m.i. niet, de PPC is gekoppeld aan het VIN-nummer van de wagen.Johan schreef:Hoe gaat het in zijn werk als je de auto verkoopt en de PPC wil overzetten naar je nieuwe volvo?
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Blue-Eyes
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
- Locatie: Flevoland
Begrijp ik goed dat er afhankelijk van het type, serie, etc. er een update wordt gegeven die al standaard klaar ligt. Dus geen maatwerk?
'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto
)
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto

- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4280
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Dat begrijp je goed.Blue-Eyes schreef:Begrijp ik goed dat er afhankelijk van het type, serie, etc. er een update wordt gegeven die al standaard klaar ligt. Dus geen maatwerk?
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- mad
- 6th Gear member
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
- Locatie: Romania
XC70 D5 2009 Ocean Race
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
M.a.w. de investering is gewoon verdampt?Fulaks schreef:Dat gaat m.i. niet, de PPC is gekoppeld aan het VIN-nummer van de wagen.Johan schreef:Hoe gaat het in zijn werk als je de auto verkoopt en de PPC wil overzetten naar je nieuwe volvo?
Wat is de prijsstelling in zo'n geval? Je hebt nml. de HW al.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
Volvotech heeft eens geschreven dat zij nieuwe software/VIN inladen kunnen ... de PPC is niet de hardware Johan, het is alleen een transportmiddel ....
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Ja dat begrijp ik, maar is er geen andere prijs dan wanneer er alleen de nieuwe SW gekocht moet worden?
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- Blue-Eyes
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
- Locatie: Flevoland
Dat antwoord zocht ik (eigenlijk nietFulaks schreef:Dat begrijp je goed.Blue-Eyes schreef:Begrijp ik goed dat er afhankelijk van het type, serie, etc. er een update wordt gegeven die al standaard klaar ligt. Dus geen maatwerk?

'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto
)
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto

- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4280
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Je moet je wel de vraag stellen of dat maatwerk nu echt zo belangrijk is. De motoren en de motorsturingsprogramma's van Volvo komen ook van de band gerold. Met de huidige productietechnieken zijn de toleranties zo klein, en dus ook de individuele verschillen, dat er weinig bezwaar is tegen een "standaard" tuning voor een bepaald type motor die daarvoor speciaal ontwikkeld is. Misschien is die dan wel meer en langer getest dan maatwerk.
Wat er ook van zij, ik kan niets slechts vertellen over mijn "standaard" BSR-tuning.
Wat betreft de PPC : je betaalt bij een andere goede tuner ongeveer hetzelfde bedrag, zonder PPC die je mee naar huis krijgt. Ik zie dus niet direct het probleem, al dat het jammer is dat je die PPC niet kan "recycleren".
Wat er ook van zij, ik kan niets slechts vertellen over mijn "standaard" BSR-tuning.
Wat betreft de PPC : je betaalt bij een andere goede tuner ongeveer hetzelfde bedrag, zonder PPC die je mee naar huis krijgt. Ik zie dus niet direct het probleem, al dat het jammer is dat je die PPC niet kan "recycleren".
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Heb je bij andere tuners ook niet de keuze tussen verschillende tuningsprogrammas? Bijv een eco tuning? Kan me voorstellen dat je wel het e.e.a. kunt veranderen.Fulaks schreef:Je moet je wel de vraag stellen of dat maatwerk nu echt zo belangrijk is. De motoren en de motorsturingsprogramma's van Volvo komen ook van de band gerold. Met de huidige productietechnieken zijn de toleranties zo klein, en dus ook de individuele verschillen, dat er weinig bezwaar is tegen een "standaard" tuning voor een bepaald type motor die daarvoor speciaal ontwikkeld is. Misschien is die dan wel meer en langer getest dan maatwerk.
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4280
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Maar wat is eco-tuning ? Alle tuners verhogen het koppel door met de turbodruk en de inspuitmomenten te "spelen". Met een hogere turbodruk is elke tuning "eco", want met het toegenomen koppel zal de motor in dezelfde omstandigheden iets zuiniger zijn. In theorie. Want dan ga je er vanuit dat je dat extra vermogen niet omzet in extra snelheid, want dan is je verbruikswinst eraan.
Er kan mogelijk wat gespeeld worden met de koppelcurve, hoger koppel bij lager toerental is in feite waar je het meest plezier van hebt. Geen enkel tuner die software aanbiedt voor "normaal gebruik" zal hieraan voorbij gaan, zij ontwikkelen voor hun "normale tuning" geen software voor racedoeleinden.
Ik zou tuning en eco niet direct in dezelfde zin vernoemen, mij lijkt dit toch een beetje zand in de ogen strooien om mensen over de streep te trekken (ook ik ben daar niet ongevoelig voor geweest).
Ik vind het verbruik van auto een van de enige minpunten, maar dat is door de tuning niet veranderd.
Er kan mogelijk wat gespeeld worden met de koppelcurve, hoger koppel bij lager toerental is in feite waar je het meest plezier van hebt. Geen enkel tuner die software aanbiedt voor "normaal gebruik" zal hieraan voorbij gaan, zij ontwikkelen voor hun "normale tuning" geen software voor racedoeleinden.
Ik zou tuning en eco niet direct in dezelfde zin vernoemen, mij lijkt dit toch een beetje zand in de ogen strooien om mensen over de streep te trekken (ook ik ben daar niet ongevoelig voor geweest).
Ik vind het verbruik van auto een van de enige minpunten, maar dat is door de tuning niet veranderd.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- BSRTuning
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 07.11.2009 - 10:06
- Locatie: Vinkeveen
- Contacteer:
En de Nederlandse site, met Nederlandse prijzen: www.bsrtuning.nl
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 20.10.2009 - 10:20
@fulaks, nog nooit twee dezelfde autos met livedata gelogd? Er is een redelijk groot verschil in "dezelfde" autos, zelfs wanneer ze van de band komen. Dat wordt alleen maar groter naarmate ze ouder worden.
Bvb een turbo met variabele geometrie alleen al zorgt voor grote afwijkingen in het turbodrukverloop. Dat komt omdat de schoepenringverstelling vol roet komt te zitten en begint in te slijten. Bij lang stilstaan durven ze zelfs roesten, en dan wordt het helemaal fijn.
Ecotuning is vergelijkbaar met de gewone tuning, alleen is daar het koppelverloop sterker aflopend naar de hoge toeren toe, hierdoor gaat de bestuurder meer in het middengebied rijden en schakelen en minder de neiging hebben hoog in de toeren te jagen.
Aangaande eco... de beste ecomaatregel is een cursus ecodriving volgen, daar kan geen enkele tuning tegenop.
Bvb een turbo met variabele geometrie alleen al zorgt voor grote afwijkingen in het turbodrukverloop. Dat komt omdat de schoepenringverstelling vol roet komt te zitten en begint in te slijten. Bij lang stilstaan durven ze zelfs roesten, en dan wordt het helemaal fijn.
Ecotuning is vergelijkbaar met de gewone tuning, alleen is daar het koppelverloop sterker aflopend naar de hoge toeren toe, hierdoor gaat de bestuurder meer in het middengebied rijden en schakelen en minder de neiging hebben hoog in de toeren te jagen.
Aangaande eco... de beste ecomaatregel is een cursus ecodriving volgen, daar kan geen enkele tuning tegenop.
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4280
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Nee, dat heb ik nog niet gedaan. Ik ging uit van nieuw tegen nieuw, maar ik besef wel dat je een punt hebt dat motoren wellicht op een andere manier slijten wegens andere gebruiksomstandigheden.Medusa schreef:@fulaks, nog nooit twee dezelfde autos met livedata gelogd?
En de beste eco-maatregel is natuurlijk de fiets nemen

V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- BSRTuning
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 07.11.2009 - 10:06
- Locatie: Vinkeveen
- Contacteer:
De prijs is anders als je al eerder PPC tuning hebt gekocht. In dat geval is er is een inruil mogelijkheid.Ja dat begrijp ik, maar is er geen andere prijs dan wanneer er alleen de nieuwe SW gekocht moet worden?
Als je PPC tuning voor een andere auto wilt kopen kun je de PPC inruilen en krijg je een korting op de nieuwe tuning. Je krijgt dan een nieuwe PPC met de tuning erop en de oude PPC wordt ingeruild. Op dit moment is deze korting € 100,-. Scheelt toch weer. De kosten van de tuning zitten overigens niet in de PPC zelf maar in de ontwikkeling van de software.
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Bedankt, dat is het antwoord dat ik zocht.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4280
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Toen ik kocht was daar nog geen sprake van. Hopelijk geldt deze regeling in België ook, is inderdaad wel fijn geregeld.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault