HU-1205 Navigatie probleem

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Hendrik
Starter

Hallo,

Ik heb sinds een week een Volvo S40 (2002) met ingebouwde navigatie (HU-1205).
Gisteren wilde ik de navigatie uittesten. Ik heb de orginele cd erin gedaan en bestemming opgegeven.
Als ik vervolgens naar GPS Informatie ga, dan krijg ik de melding; 'momenteel geen ontvangst gps signaal'.
Ook als ik aan het rijden ben werkt het niet.
Betekent dit dat de GPS antenne defect is, of is er een optie om de GPS in te schakelen?
joost
7th Gear member

Wellicht is de GPS ontvanger niet (goed) aangesloten. Het kan ook zijn dat de radio eruit is geweest of dat de accu los is geweest. In dat geval kan het zijn dat de HU-1205 opnieuw moet calibreren (exacte positie bepalen). Dit kan enige tijd in beslag nemen.

Toe ik de mijne installeerde heb ik direct na aansluiten de meest wazige dingen gezien. Pas na enige tijd rijden begon die het goed te doen.

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
stephanv40
Starter

Heey, ik heb exact hetzelfde probleem. Hoelang kan dit ongeveer duren voordat het systeem weer in orde is. Kan ik niet zelf het systeem laten calibreren in de zogenaamde verborgen menus. Want ik heb nu al ongeveer half nederland door gerededen, en nog steeds geeft hij aan dat hij geen gps signaal heeft. Het is heel erg goed mogelijk dat de accu een keer is losgekoppeld, want ik heb de auto pas sinds zaterdag. En er moest nog het 1 en ander gebeuren aan het elektrische gedeelte, en daarvoor is het dashboard los geweest. Dus waarschijnlijk ook de nav los.

dus hoeveel tijd gaat dit ongeveer inbeslag nemen.
joost
7th Gear member

Dat calbreren duurt natuurlijk geen dagen. Controleer eerst eens of alles nog wel (goed) aangesloten is. Als ik hoor dat je hele dashboard eruit heeft gelegen lijkt me dat de eerste plaats om te kijken of daar het probleem zit.

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
olympus1
3rd Gear member

mmmm, dat kalibreren kan wel zijn maar, het duurt hooguit enkele minuten hoor.... en als hij de melding krijgt dat er geen gps signaal is, dan zou ik mijn ontvanger eens nakijken of dat het nog wel werkt....
Moest je ontvanger kapot zijn, NIET bij volvo een nieuwe gaan halen, want ze vragen er rond de 250 euries voor, je kan gewoon een gps ontvanger kopen, eentje waarvan de kabel een coax draad is..... gewoon de kabel bij de oude ontvanger knippen en de nieuwe aansluiten en voila je hebt terug ontvangst..... zie ook deze topic anders...

topic
Vovlo S80 bj 2000 AUT 2.5D 140pk
Full option
Leder interieur + houtinleg aan deuren en dash
Rti navigatie met cd's + telefoon
Hu-801
s80 1999
4th Gear member

zit het stekkertje er wel in?
olympus1
3rd Gear member

hhmmmm, ja das ook waar: steekt de stekkertje er wel goed in ????
Zou me verbazen dat dit niet het geval zou zijn :P :P :P
Anderzijds alles kan hé, met alled zo rap mogelijk te willen uitproberen!!!
Geen verwijt hoor, ik ben ook zo, rap rap ... :razz:
Vovlo S80 bj 2000 AUT 2.5D 140pk
Full option
Leder interieur + houtinleg aan deuren en dash
Rti navigatie met cd's + telefoon
Hu-801
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”