Mensen,
Er zit een nieuw gasklephuis onder, althans een AC tronics gereviseerde. Nou na 30 kilometer gereden te hebben begonnen de auto te stotteren, bij volgas wanneer ik het gas loslaat dan lijkt het wel alsof ik op de rem trap.
Toen 10 kilometer verder kom ik van een rotonde af trap ik het gas in, en ik hoot een luide knal en de auto doet helemaal niks meer. Bij starten slaat hij gelijk weer af. Hij geeft nu ook een soort van "rochelend" geluid wanneer ik hem start
Iemand een idee?
toerental V70
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Mijn idee is dat je niet bij AC had moeten zijn voor een "nieuwe" ETM.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 02.12.2009 - 15:41
Ja, ik denk dat je gelijk had! De goedkoopste oplossing is dus niet de beste. Maar 40 km op een ETM is ook wel een record denk ik?
Maar hij rijdt in ieder geval helemaal niet meer
Edit: P.S. Doordat ik dit gelezen had ging ik voor van ACT: "Door AC tronics gereviseerd gasklephuis voor Volvo V70 2,5. Bouwjaar 2000 en jonger.
Probleem bij Volvo gasklephuizen zijn de sleepcontacten en bij dit gasklephuis zijn deze vervangen door optische ogen. Probleem met aangaan van motordiagnose lamp zijn dan definitief opgelost. Gebruiksaanwijzing aanwezig."
Maar hij rijdt in ieder geval helemaal niet meer

Edit: P.S. Doordat ik dit gelezen had ging ik voor van ACT: "Door AC tronics gereviseerd gasklephuis voor Volvo V70 2,5. Bouwjaar 2000 en jonger.
Probleem bij Volvo gasklephuizen zijn de sleepcontacten en bij dit gasklephuis zijn deze vervangen door optische ogen. Probleem met aangaan van motordiagnose lamp zijn dan definitief opgelost. Gebruiksaanwijzing aanwezig."
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Dat hij nu helemaal niet meer rijdt is wel opmerkelijk. En ook die "knal" vind ik vreemd.
Je hebt een turbo, begrijp ik. Zitten alle slangen dan nog wel goed?
Je hebt een turbo, begrijp ik. Zitten alle slangen dan nog wel goed?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 02.12.2009 - 15:41
Ja het is een t5 van eind 2001, en het was een luide knal. Dus zoals je zei inderdaad een turbo, maar blijft de auto ook niet meer "lopen" wanneer de turbo stuk is?
Want wanneer ik hem nu start en het gas op 3000 toeren houdt lukt dat even, maar na 4 á 5 seconden zakt het toerental gewoonweg hoeveel ik het gas ook indruk en dan slaat die af.
Want wanneer ik hem nu start en het gas op 3000 toeren houdt lukt dat even, maar na 4 á 5 seconden zakt het toerental gewoonweg hoeveel ik het gas ook indruk en dan slaat die af.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Op zich zou hij nog wel stationair moeten kunnen draaien met een defecte turboslang, maar ik zou wel willen weten wat de knal heeft veroorzaakt, vandaar.
Dat ie niet stationair wil draaien zou zeker door de ETM veroorzaakt kunnen worden.
Dat ie niet stationair wil draaien zou zeker door de ETM veroorzaakt kunnen worden.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 02.12.2009 - 15:41
Inderdaad die knal kan ik ook niet thuis brengen. Wat er aan vooraf ging: hij liep al niet helemaal lekker, dus ik draai de rotonde af en trap het gas vol in een luide knal volgde daar op met een schrapend geluid en al rollend sloeg die af.
Oke, (ik heb er 3 gehad van ACtronics en toen maar een originele) maar goed,Tornado T5 schreef:Mensen,
Er zit een nieuw gasklephuis onder, althans een AC tronics gereviseerde. Nou na 30 kilometer gereden te hebben begonnen de auto te stotteren, bij volgas wanneer ik het gas loslaat dan lijkt het wel alsof ik op de rem trap.
Toen 10 kilometer verder kom ik van een rotonde af trap ik het gas in, en ik hoot een luide knal en de auto doet helemaal niks meer. Bij starten slaat hij gelijk weer af. Hij geeft nu ook een soort van "rochelend" geluid wanneer ik hem start
Iemand een idee?
1) Heb je, je eigen ETM (gereviseerd) terug gekregen?
2) Zelf gemonteerd of bij een garage
3) Niet je eigen ETM terug, is er dan software gedownload?
4) Het klinkt alsof je een backfire hebt gehad, is de klep in de ETM nog heel?
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
Voor een ETM update ben je ongeveer 50, kwijt materiaal(sw)is 15, dus met laden ongeveer die 50 eu als deze software erin zit kun je hem ook testen potmeters worden dan aan de hand van een vergelijktest met elkaar vergeleken.
Mocht deze test slagen kun je aannemen dat je ETM goed gaat ,met de upgrade loopt de auto ook al anders hij zal soepeler op het gas reageren, er word te snel geroepen ETM is defct zonder het probleem eerst onder de loep te nemen.
Wat ook al aangegeven werd is dat als je een vreemd gasklephuis terugkrijgt met een briefje dat ie alleen maar 'even geinitialiseerd' moet worden(wat niet kan dus) je alsnog een software moet laden maar dan dus een ETM reload die kost ook iets meer dan een upgrade!
Zou Marco dan ook adviseren om naar zijn dealer te gaan vragen of ze de update erin laden en een ETM test uitvoeren met een printje erbij kun je precies zien wat hij doet en aan de hand hiervan eens gaan zien of het wel nodig is om de ETM te vervangen, als hij dan ook nog in de garantie zit kan zelfs de dealer hier geen speld tussen krijgen de test zegt simpel HEEL of DEFECT zonder tussenweg.
Mocht deze test slagen kun je aannemen dat je ETM goed gaat ,met de upgrade loopt de auto ook al anders hij zal soepeler op het gas reageren, er word te snel geroepen ETM is defct zonder het probleem eerst onder de loep te nemen.
Wat ook al aangegeven werd is dat als je een vreemd gasklephuis terugkrijgt met een briefje dat ie alleen maar 'even geinitialiseerd' moet worden(wat niet kan dus) je alsnog een software moet laden maar dan dus een ETM reload die kost ook iets meer dan een upgrade!
Zou Marco dan ook adviseren om naar zijn dealer te gaan vragen of ze de update erin laden en een ETM test uitvoeren met een printje erbij kun je precies zien wat hij doet en aan de hand hiervan eens gaan zien of het wel nodig is om de ETM te vervangen, als hij dan ook nog in de garantie zit kan zelfs de dealer hier geen speld tussen krijgen de test zegt simpel HEEL of DEFECT zonder tussenweg.
@hadico, ik reageerde op Tornado T5 en die heeft zijn ETM vervangen door ACtronic versie.
Marco heeft het denk ik al voor elkaar.
Ik denk dat @Tornado T5 niet zijn eigen ETM terug heeft gekregen. Tja...... :?
Dan start ie nog 1 keer goed en daarna gaat ie in de noodloop en meer als ± 1500 toeren ga je dan niet halen. (zoals jij wel weet)
Al trap je het pedaal op de bodem.
Marco heeft het denk ik al voor elkaar.

Ik denk dat @Tornado T5 niet zijn eigen ETM terug heeft gekregen. Tja...... :?
Dan start ie nog 1 keer goed en daarna gaat ie in de noodloop en meer als ± 1500 toeren ga je dan niet halen. (zoals jij wel weet)
Al trap je het pedaal op de bodem.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 02.12.2009 - 15:41
bedankt allemaal,hadico schreef:Ja zie het nu ook even een pagina gemist ::oops: ,kan misschien zijn dat er een vuldrukslang af is geknald bij Tornado ?
Er was een slang van de luchtmassameter afgeknalt, wat dus de luide knal veroorzaakt. En waardoor die niet meer wilde lopen.
Met de ETM is dus niks mis, software is ingeladen bij volvo reede dus dat is voor de rest allemaal goed.
Hopen dat deze ETM het blijft doen, had uiteindelijk voor deze gekozen van ACT, omdat het weldegelijk een contactloze versie is.
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Fijn dat het toch niets bijzonders (lees: niet weer de ACT ETM
) is.

XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 12.11.2008 - 22:19
Helpt optijd reinigen en onderhoud aan de ETM dan niet om hem langer goed te laten functioneren ?
v70 phase2 t5 237.000km's lpi vialle electrisch flashlube systeem vanaf 206.000km's.Op naar de 900.000km,s ! Mesman is DE specialist !
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19
nee is een balle systeem.s3wage schreef:Helpt optijd reinigen en onderhoud aan de ETM dan niet om hem langer goed te laten functioneren ?
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19
het is een keer bij radar geweest,daar weet ik nog van dat er een ETM van een ander merk is en die beter zou zij of het nou een heel nieuw gasklephuis is of een revisie was weet ik niet meer.