parkeersensoren, vreemde uitvoering?

Plaats reactie
jellebos
1st Gear member

Goede avond,

Ik zal me eerst even voorstellen want ik ben nieuw hier.
Ik ben Jelle Bos en kom uit Waalre bij Eindhoven in de buurt. Ik rijd een Volvo S80 T6 uit 2000
Omdat dit forum mij al een schat aan informatie heeft gegeven heb ik besloten me toch maar eens aan te melden.

Nu mijn vraag:
Ik hoorde tijdens het achteruitrijden met mijn auto altijd vreemd gepiep. Het leek soms sneller te worden als ik dichter bij een object kwam. HEel logisch om te denken dat het achterijsensoren zijn. Maar aangezien er geen ronde bolletjes in mijn achterbumper zitten was ik daar niet geheel zeker van. Ook omdat deze piepjes vaak ook totaal niet de afstand aangaven naar een achterliggend object. Omdat het tijdens het achteruitrijden altijd plaatst vond ben ik er toch wel van overtuigd dat het achteruitrijsensoren hadden moeten zijn.

Laatst heb ik een trekhaak laten monteren. Ik heb de garage gelijk gevraagd eens te kijken of de sensoren toevallig los in de bumper lagen. Tijdens het plaatsen van een nieuwe bumper misschien nooit ingebouwd??? (heb de auto zoals jullie begrijpen niet vanaf nieuw)
Na het op halen van de wagen heb ik gevraagd wat ze hebben gezien. Ze konden alleen opmaken dat er een strip in de bumper zat waar ze verder geen verstand van hadden. Bij het uitlezen van de auto zie ik ook nooit storingen die daar aan gerelateerd zijn ondanks dat ze dus niet goed werken. Mijn radio mute ook niet als ik achteruit ga rijden. Een niet orgineel volvo-systeem denk ik dus?

Wie heeft ervaring met zo'n gelijkend systeem?

Groet Jelle

p.s. ik heb trouwens eerst flink gezocht op dit forum voordat ik deze vraag stelde...
Welles
5th Gear member

Het gaat inderdaad dan om een (niet-Volvo) systeem met een strip aan de binnenkant van de bumper. Is hier wel besproken, met wisselend oordeel. Volgens mij was de conclusie: voor een systeem waarvoor je niet hoeft te boren wel ok, maar niet 100% betrouwbaar. (misschien niet eens 90%) ;)

Ik ga ff een linkje zoeken. [edit] Ja hier en hier dus o.a. [/edit]

En: Welkom hier!
S40 1.8 | 1997

S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
jellebos
1st Gear member

Dank U :D
jellebos
1st Gear member

Even een update, ik heb de sensor gevonden, alle contacten schoongemaakt. hierna werkt het systeem weer redelijk. ik kan het alleen niet aanbevelen omdat het pas erg laat reageert.
Plaats reactie

Terug naar “S80”