volvo v4o 1.8 gdi 16v

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
mennopetra
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 16.04.2006 - 23:15

in onze volvo ligt een gdi motor en als ik rij dan schokt hij net alsof er vocht in het verdeel kap zit ook houd hij in als ik op cruisecontrol rij hij is dan constand aan het regelen zelfs op een rechte wegdek ik bedoel optrekken en af remmen wie kan mij vertellen wat er aan de hand is en hoe ik dit kan verhelpen
Nigel
2nd Gear member
Berichten: 231
Lid geworden op: 27.03.2006 - 17:28
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Hoi Menno en Petra, volgens mij is de kans op een antwoord groter als je meer info geeft. Bijvoorbeeld bouwjaar, kilometrage en wat je zelf al gedaan hebt. Je zegt 'alsof er vocht in de verdelerkap zit', kan ik hier uit opmaken dat je dit al gecontroleerd hebt?
Zijn er verder nog dingen die je opvallen aan het gedrag van je auto, wbt verbruik, starten, etc?
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20780
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Tja, die GDI motor hè,
Ga even met de zoekfunctie na wat daar al niet over geschreven is.
Het lijkt op een aangekoolde (vervuilde gasklep) en verkoolde kleppen.

Dat is het standaard verhaal van GDI motoren. (Helaas niet de betrouwbaarste of meest storingsvrije motoren in de X40)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Het tanken van Shell V-power heeft een positief effect op die koolaanslag, overweeg het eens.
Volvo for life
SE-40
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 29.10.2005 - 00:10
Locatie: Apeldoorn

Volvo raadt die Shell V-power niet aan, wel het gebruik van volledige synthetische olie. (Maar wordt die sowieso niet meer en meer aangeraden bij welke motortype dan ook?)

Ja, die GDI motor lijkt/is er wel eentje met gebruiksaanwijzing. Hij is ietwat zuiniger dan Volvo's 1.8 en misschien ook wat stiller maar loopt daarentegen ook wat onregelmatiger (vooral stationair) en heeft veel hogere onderhoudskosten (distributieriem elke 90duizend, andere, bougies, dure brandstoffiltervervanging="veel sleutelwerk" bij 150duizend) Dus zorgt er helaas voor dat je het voordeel qua lagere brandstofkosten dubbel en dwars weer kwijt bent.

Om die GDI motor volledig af te kraken gaat me echter wat te ver, zoals dat op dit forum bijna altijd gebeurd. Wat hebben we daaraan, beste
V480-V40? We zitten allemaal in hetzelfde schuitje ( in zo'n mooie, succesvolle en in NL gemaakte Volvo S/V40) Dat die ook geleverd zijn met een niet Volvo motor, bijvoorbeeld de GDI van Mitsubishi, het zij zo! Een succes was het zeker niet. Maar zo rampzalig als jij het regelmatig schetst (en anderen) was/is het zeker niet. Beetje minder leedvermaak, wat ik toch steeds in jou reacties lees, mag ook wel! Of Volvo's 'eigen' spullen altijd zo goed zijn!
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”