heet iemdn dit ook eerder meegemaakt en wat is de remedie...J
S40 Vrieskou.. zou een volvo toch tegen moeten!!
- Tee5
- Starter
je zou zeggen dat de zweedse Volvo tegen de kou kan :shock: , maar gister ochtend na een nachtvorst doe ik de portieren open met de ab start de motor en ga ouderwets ijs krabben
wil ik wegrijden kan ik mijn portier niet meer dicht krijgen na wat warm water in het sluit mechsnisme gaat het palletje eindelijk weer dicht en kan ik onderweg.
- Christopher
- 3rd Gear member
Wachten tot het ontdooit is en flink met WD40 invetten zodat er voortaan geen vocht kan hechten en dus niet kan bevriezen. 

S40 2.0D - Barents Blue Momentum
-
- 2nd Gear member
Als je hem binnen kan zetten, waarom zet je hem dan nog buiten?Tee5 schreef:heb ik meteen gedaan maar vanmorgen weer hetzefde probleem ik heb hem nu binnen staan en heb nogmaals wd40 gespoten zet hem zo weer buiten en afwachten morgen ochtend.....

-
- 7th Gear member
Denk dat je een Belgische Volvo hebt!:):)
-
- Starter
Hallo, heb precies hetzelfde probleem met onze V50. Ook vorig jaar al.
( en deze week dus ook weer) Smeren en WD 40 is niet echt de oplossing, is onze ervaring.
Een half uur warm laten draaien wel, maar ja...of dit wel zo prettig is!?Deze week gebeld naar de dealer. Zij gaan het probleem voorleggen aan Volvo en zeggen het probleem niet te kennen (!!???)
Gooien het op de bekabeling, maar deze is vorig jaar vervangen, het is volgens ons echt een slotenprobleem.
Wij hadden het idee wellicht een standverwarming in de auto te plaatsen, met timer.
Andere ideeen zijn uiteraard ook welkom.
( Ook die van ons is Belgisch hoor!! Heb gehoord dat ze vanaf de V70 uit Zweden komen.)
Corine
( en deze week dus ook weer) Smeren en WD 40 is niet echt de oplossing, is onze ervaring.
Een half uur warm laten draaien wel, maar ja...of dit wel zo prettig is!?Deze week gebeld naar de dealer. Zij gaan het probleem voorleggen aan Volvo en zeggen het probleem niet te kennen (!!???)
Gooien het op de bekabeling, maar deze is vorig jaar vervangen, het is volgens ons echt een slotenprobleem.
Wij hadden het idee wellicht een standverwarming in de auto te plaatsen, met timer.
Andere ideeen zijn uiteraard ook welkom.
( Ook die van ons is Belgisch hoor!! Heb gehoord dat ze vanaf de V70 uit Zweden komen.)
Corine
- Wolfs XC
- 5th Gear member
:laughing5:Bleu_volvo schreef:Als je hem binnen kan zetten, waarom zet je hem dan nog buiten?Tee5 schreef:heb ik meteen gedaan maar vanmorgen weer hetzefde probleem ik heb hem nu binnen staan en heb nogmaals wd40 gespoten zet hem zo weer buiten en afwachten morgen ochtend.....
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- Elveka
- 2nd Gear member
Stel je voor : mijn éérste Volvo had toen nog geen AB ... De eerste vriesnacht had ik al prijs, alle sloten dichtgevroren ! Een hele lading spuitbusjes heb ik die winter verbruikt ;-((
Luc
V60CC B5 MY2023 Plus Bright Platinum Grey + Winter-, Light Pack. Verbruik volgens Spritmonitor :
ex V70 D3 GT MY13 Twilight Bronze Momentum + Winter-, Family-, Motion Pack. Verbruik volgens Spritmonitor :
ex V50 1,6D MY08 Flint Grey Momentum Mobility pack RTI
ex V40 1,9TD MY03 Silver Grey Luxury RTI HU1205
ex V40 1,9D MY98 Silver Grey
V60CC B5 MY2023 Plus Bright Platinum Grey + Winter-, Light Pack. Verbruik volgens Spritmonitor :

ex V70 D3 GT MY13 Twilight Bronze Momentum + Winter-, Family-, Motion Pack. Verbruik volgens Spritmonitor :

ex V50 1,6D MY08 Flint Grey Momentum Mobility pack RTI
ex V40 1,9TD MY03 Silver Grey Luxury RTI HU1205
ex V40 1,9D MY98 Silver Grey
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
Vanmorgen ook gehad met m'n V50, stap om half 7 het werk buiten, auto starten, hoes van de voorruit, etc.
Ik stap in, trek de deur dicht, en deze valt terug open... Het slot klikt blijkbaar niet vast door de kou... Heb ik daar 10 minuten gestaan, af en toe de deur eens op en dicht en uiteindelijk klikte het toch vast.
Best ergerlijk als je naar huis wilt om te gaan slapen, ik kijk er al tegen op om vannacht weer hetzelfde mee te maken...
Ik stap in, trek de deur dicht, en deze valt terug open... Het slot klikt blijkbaar niet vast door de kou... Heb ik daar 10 minuten gestaan, af en toe de deur eens op en dicht en uiteindelijk klikte het toch vast.
Best ergerlijk als je naar huis wilt om te gaan slapen, ik kijk er al tegen op om vannacht weer hetzelfde mee te maken...
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D