Zo, je maakt er een mooi verhaal van. Alleen misschien was de vraag-formulering dermate inconsistent van aard dat er een hiaat in het beantwoorden ervan is ontstaan.
Wat er aan de hand was is het volgende:
- Er was een oliekeerring van de aandrijfas lek, dit veroorzaakte een olie-drama onder de auto. De keerring is vervangen, dus het zou niet meer mogen lekken nu.
- Ik constateer dat er vrij veel motor olie in korte tijd opgegaan is, wat ik heb bijgevuld (hij stond op de 'min' stand en was enkele duizenden km's terug nog op het midden van het peilgedeelte).
- Mijn vraag luid hierop: is de olie opgegaan aan de lekkage of heeft de versnellingsbak (waar de aandrijfas imho uit komt) eigen olie en is de olie elders naartoe gegaan? De onderzoeksvragen die je hieruit kan destilleren zijn dan dus:
1) Delen de motor en de versnellingsbak olie of heeft de versnellingsbak eigen olie.
2) Is de lekkage bij de keerring debet aan het olieverlies, of heb ik een ander probleem (waar overigens niets op duid tot nu toe, anders dan olieverlies).
Om op je verdere opmerkingen in te gaan: het blok is helemaal droog, behalve bij de versnellingsbak door die lekke oliekeerring. Ik lees misschien je antwoord verkeerd, maar als er een ander oliepeil is voor de 'MT' (?) dan heb ik die nog niet gevonden, maar ga ik er van uit dat die gechecked is bij het vervangen van die keerring dan. Een lekke koppakking zou het volgende debacle zijn, maar dat valt dan 'gelukkig' nog binnen de garantie