lek spanning

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
alex30
2nd Gear member

Toen ik vanmorgen mijn V70 wilde starten weigerde hij alle dienst.
Geen stroom, wat mij deed denken dat de accu flauw of zelfs defect was.
Met onze 2e auto start hulp verleend en hij deed het weer.
Toch maar even naar laten kijken.
Maar wat bleek de accu was goed de laadstroom ook.
Alleen er zit ergens een lek stroom.
Na veel zoeken en proberen zijn we wel te weten gekomen dat het ergens in centrale vergrendeling moet zitten.
Als we zekering 32 in de passagiers ruimte dus aan de lijnker zijde van het dashboard staat de multimeter weer op een normale waarde.
deze waarde mag hij hebben voor bijv. geheugen radio en klokje.
Ook zekering 28 hebben we verwijderd deze in namelijk ook van de centrale vergrendeling ofwel CV.
Deze heeft echter alleen de funtie van binnen verlichting aan het plafond en de afstands bediening.
Als deze zekering is verwijderd doet de CV het nog wel maar niet met de afstands bediening maar alleen met de sleutel.
Weet één van de monteurs onder jullie waar we het probleem moeten zoeken en is dit probleem via diagnose op te sporen?
o ja afgelopen zondag deed ik de auto open met de afstands bediening
alleen het rechter achter portier ging niet open, na nogmaals op deknop te hebben gedrukt ging hij een aantal keren heel snel na elkaar
op slot en weer open.
Zou het soms kunnen dat daar het probleem zit.
Ik zou het graag eens van jullie horen.
Ik heb trouwens mijn distributie riem laten vervangen met waterpomp en alle rollen, de waterpomp en een van de rollen liepen toch niet helemaal lekker, ik ben blij dat ik alles heb laten vervangen.
Nu alleeen die storing nog.
VOLVO XC90 T6 EXECUTIVE GEARTRONIC
hadico
5th Gear member

Zet alle deuren en klep open en druk de binnensloten met een schroevendraaier oid op slot als je een lekstroommeting doet plaats dan een 10/20 amp ampere meter tussen de plus of massapool zet nu de auto met de ab op slot en wacht tot het tankklepje word vergrendelt(alle regeleenheden staan dan pas in rust)als alles goed is meet je nu de rustspanning dus in ieder geval een 0 achter de coma op de meter.

Controleer van het rechterachterportier ook de kabel die vanuit de Bstijl komt op breuken ,deze kun je losnemen uit de Bstijl hier zit een stekker achter de tule ,als je deze lost kun je de tule opschuiven om de bedrading te controleren.
alex30
2nd Gear member

We hadden alle deuren dicht behalve de bestuurders kant en de achter klep wel de sloten met een schroevedraaier op slot of dicht gedaan nadat alle binnen verlichting uitwas bleef de meter 0,126 aangeven nadat we zekering 32 verwijderd hadden werd dat 0,015 een waarde waar we kunnen leven. Maar of we de deuren op slot met de afstands bed. het maakte niet uit. Zou het kunnen dat er een storing in het rechter achter portier zit? iets met het motortje van het slot ofzo.
Maar het is dus zo dat alle modules pas uitgeschakeld zijn als het tank klepje op slot zit? Daar hebben we niet op gewacht misschien toch te weinig geduld.
hadico
5th Gear member

Klopt als het tankklepje sluit staat alles pas in rust dus ook alle regeleenheden(duurt ca10/12 min dus even geduld).
De achterportieren worden gestuurt via de REM en het interieurlicht weer door de CEM en de UEM kan dus alle kanten op maar een defect portierslot is ook niet onmogelijk.
edraket
7th Gear member

Met een lekstroom van 126 milli ampere moet je auto vele dagen kunnen staan zonder dat de accu leeg raakt. Dit is geen ongebruikelijke stroom bij een moderne auto.
Hoelang heeft de auto stil gestaan?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
alex30
2nd Gear member

De auto heeft nog geen 24 uur stil gestaan maar heeft de dag ervoor geen grote afstand gereden.
Wat ik nog ben vergeten te vermelden is dat ik al geruime tijd een storing in het alarm systeem had.
Vandaag de distributie riem laten vervangen en gelijk naar het alarm laten kijken.
Nu bleek de sirene en of de accu van de sirene defect te zijn.
Waarschijnlijk heeft deze ook wel de nodige stroom gevraagd, maar de lek spanning is pas na die tijd gemeten en geconstateerd.
Allemaal voor mij nogal vage dingen.
En mischien heeft het een wel verband met het ander.
Ook het feit dat we niet gewacht hebben tot het tank klepje op slot zat.
Doet mij steeds meer vermoeden dat het probleem toch in de sirene zat.
Maar ook het feit dat het rechter achter portier slot zulke vreemde dingen deed, doet mij daar dan weer aan twijfelen.
Toch maar weer verder zoeken.
Gast

Het kort op elkaar open en dicht gaan zou idd in het slot kunnen zitten.
Nu het wat kouder wordt, zie deze storing wel vaker voorbij komen.
Maar of daar ook de lekstroom vandaan komt betwijfel ik.
alex30
2nd Gear member

Het lijkt er steeds meer op dat de lek spanning is veroorzaakt door de defecte accu van de alarm sirene.
Deze hebben we vorige week verwijderd na een storings melding.
De auto heeft al meer dan 48 uur stil gestaan en er zijn geen start problemen meer.
Nu alleen nog even een nieuwe sirene op de auto en hij is weer als nieuw.
Maar nog even voor het dieven gilde onder ons.
Jullie denken dat het alarm van mijn auto dus niet werkt.
Maar wees gerust mijn vrouw staat er de hele nacht bij te waken.
:naka: Dus jullie zijn gewaarschuwd :(
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”