Prijzen tweedehands Volvo's

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
mad
6th Gear member
Berichten: 4299
Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
Locatie: Romania

Leuk topic, maar de vraagsteller is pleite....
XC70 D5 2009 Ocean Race
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Heeft al een Lupo gekocht...
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21182
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Hij werd ook wel welkom geheten zeg, tjonge jonge jonge juffrouw Jannie. :D
Ik denk dat de aanschaf niet zo heel veel hoeft te kosten, maar auto's hebben ook onderhoud nodig, kondensor vervangen bij de dealer €720 m'neer. Is heeuul veeuul geld en voor sommige mensen zowat niet te doen en helemaal als je 2 weken voor de kondensor €550 kwijt bent voor de 120.000 beurt.
Maar ik heb het er voor over omdat ik graag in de meest veilige auto in zijn klasse rijd.
Voor elke beurs een auto zullen we maar zeggen, maar vertel eens ben je van plan een Volvo te kopen?
Edit, sorry Hans ik had je bericht nog niet gezien.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Als je een auto koopt is nét die auto die jij mooi vind veel duurder dan de rest en als je hem wilt inruilen krijg je prompt voor je eigen auto minder dan de auto's om je heen. Ik denk dat iedereen dat gevoel wel herkent.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Monster Volvo
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 25.11.2009 - 10:10

Mijn tip: verkoop en koop particulier. Zorg er wel voor dat de boekjes kloppen zowel bij de te verkopen als de te kopen wagen. Heb je een mooie gevonden op internet, bijvoorbeel op Marktplaats, ga dan niet lopen bieden, maar neem contact op en ga kijken/rijden. Op MP is inmiddels de stelregel: beiders zijn geen bijters (oftewel bieders die kopen niet, dit zijn vooral dromers). Als je koper bent scheelt het veel als je de markt goed in kaart hebt gebracht, dat je weet wat waar staat voor welke vraagprijs. Laat je trouwens geen zand in de ogen strooien door al die handelaren die lopen te schreeuwen met lage prijzen, want dat zijn meeneemprijzen waarvoor die auto waarschijnlijk de showroom niet gaat verlaten. Want de handelaar draait zich vervolgens in allerlei kronkels om eerst nog die prijs te verhogen (afleverkosten, garatantie, beurt, APK en dat soor K-smoezen) voordat hij naar jouw "waardeloze" auto omkijkt en daar een waardeloos bod op doet.
Ik begrijp de handelaars heus wel, die willen ook een boterham verdienen, maar dat doen ze dan maar bij de onwetenden die teveel geld hebben of niet uitgekookt genoeg zijn om waarde te hechten aan garantie+beurt+APK voor een bedrag van 1500. Beurt heeft de bewuste auto al vaak gehad of wordt nog snel even "gegeven" (ja ... een stempel in het boekje), APK idem. Garantie is vooral een verzekering voor de handelaar, want daar rekent hij dus heel veel geld voor.
Koop particulier, maak eventueel een afspraak over een keuring indien je het niet helemaal vertrouwt. Kijk eens op de ANWB site voor een koopcontract, kun je daar zo downloaden.
En dan nog wat, die koerslijsten op de ANWB-site, die kunnen wat mij betreft zo de vuilnisbak in. De huidige economische situatie zet daar een grote streep doorheen. Vergelijk die prijzen maar eens met wat er voor sommige modellen wordt gevraagd of wat er op wordt geboden.
Alles heeft uiteraard te maken met vraag en aanbod.
Vraag: klein en zuinig of groot en mag niets kosten of ruim toepasbare auto van een merk met "degelijke" naam
Geen vraag: sportief en exclusief, duur in onderhoud, onzuinig, onhandig.
Althans, zo heb ik het de laatste maanden ervaren terwijl ik mijn Alfa GT verkocht en een Volvo V50 kocht.
Veni, Vidi, Volvo
Volvo V50 2.0D Momentum
verder nog een Fiat Panda 100HP voor de vrouw
en een Ducati Monster S4R voor de leuk ;-)
Joentje
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 13.12.2009 - 12:30
Locatie: Zaanstreek

Allen bedankt voor de reactie's!
Ik ben inderdaad van plan een andere auto aan te schaffen en ben aan het orieënteren welke keuze(s) ik zal gaan maken.

En neehoor ik heb geen haast met de aanschaf.

En @mad, ik ben helemaal niet "pleite" maar sinds ik dit topic heb geopend heb ik daarna gewerkt. En nee dan kan ik dus niet op het forum kijken als ik aan het werk ben.... :roll: wellicht jij wel, ik niet
Volvo V50 1.8 Edition II | Black Sapphire | Beige leder
Gebruikersavatar
Blue-Eyes
4th Gear member
Berichten: 687
Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
Locatie: Flevoland

diesel01 schreef:Hij werd ook wel welkom geheten zeg, tjonge jonge jonge juffrouw Jannie. :D
Ik denk dat de aanschaf niet zo heel veel hoeft te kosten, maar auto's hebben ook onderhoud nodig, kondensor vervangen bij de dealer €720 m'neer. Is heeuul veeuul geld en voor sommige mensen zowat niet te doen en helemaal als je 2 weken voor de kondensor €550 kwijt bent voor de 120.000 beurt.
Maar ik heb het er voor over omdat ik graag in de meest veilige auto in zijn klasse rijd.
Voor elke beurs een auto zullen we maar zeggen, maar vertel eens ben je van plan een Volvo te kopen?
Edit, sorry Hans ik had je bericht nog niet gezien.

Een auto kopen kan iedereen wel, daar spaar je voor of heb je geld beschikbaar.
Een auto onderhouden is een ander verhaal.
Als je een Volvo koopt moet je niet zeuren om het onderhoud, dat is inherent aan de keuze. Dat weet je tevoren.
'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto :) )
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

Blue-Eyes schreef: Als je een Volvo koopt moet je niet zeuren om het onderhoud, dat is inherent aan de keuze. Dat weet je tevoren.
ik vind dit wel erg kort door de bocht!
wat een onderhoudsbeurt kost,kun je van te voren idd bij een
dealer opvragen(hoeveel mensen zouden dit doen VOOR aankoop van een auto?),maar reparaties worden een ander verhaal.
dit is vtv moeilijk in te schatten,en ik kan je vertellen,dat reparaties aan
een volvo bij een volvo dealer echt niet goedkoop zijn.
derhalve kan ik mij voorstellen dat zoiets achteraf erg kan tegenvallen.
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
mad
6th Gear member
Berichten: 4299
Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
Locatie: Romania

Joentje schreef:Allen bedankt voor de reactie's!
Ik ben inderdaad van plan een andere auto aan te schaffen en ben aan het orieënteren welke keuze(s) ik zal gaan maken.

En neehoor ik heb geen haast met de aanschaf.

En @mad, ik ben helemaal niet "pleite" maar sinds ik dit topic heb geopend heb ik daarna gewerkt. En nee dan kan ik dus niet op het forum kijken als ik aan het werk ben.... :roll: wellicht jij wel, ik niet
Fijn dat je er weer bent! Ik hoop dat je voldoende bij elkaar werkt om de juiste Volvo aan te schaffen! Je gaat er in ieder geval plezier aan beleven.
En mijn werk: kan ik zelf regelen.. 8) . soms werk ik een week en soms niet. Succes (verzekerd)! En ik wens je als start een mooie vette 850... :P
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC70 D5 2009 Ocean Race
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

en ik kan je vertellen,dat reparaties aan
een volvo bij een volvo dealer echt niet goedkoop zijn.
Beetje generaliserend vind je niet? Ga eens een willekeurige Renault/VW bij de Renault/VW dealer voor onderhoud brengen. Net zo duur zo niet duurder.

De meeste Volvo's zijn groot, met een flinke vijf cilinder.... allemaal net een beetje meer werk..
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Gisteren de factuur binnen gekregen voor een nieuwe distributieriem voor mijn lesauto, een VW Golf: Kosten € 853,35 inclusief BTW, nieuwe waterpomp en motorsteun. Hoezo, Volvo is niet echt goedkoop. VW is dat ook al jaren niet meer...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Blue-Eyes
4th Gear member
Berichten: 687
Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
Locatie: Flevoland

toppertje schreef:
Blue-Eyes schreef: Als je een Volvo koopt moet je niet zeuren om het onderhoud, dat is inherent aan de keuze. Dat weet je tevoren.
ik vind dit wel erg kort door de bocht!
wat een onderhoudsbeurt kost,kun je van te voren idd bij een
dealer opvragen(hoeveel mensen zouden dit doen VOOR aankoop van een auto?),maar reparaties worden een ander verhaal.
dit is vtv moeilijk in te schatten,en ik kan je vertellen,dat reparaties aan
een volvo bij een volvo dealer echt niet goedkoop zijn.
derhalve kan ik mij voorstellen dat zoiets achteraf erg kan tegenvallen.
Uiteraard kan je hoogte van de reparaties niet te voren weten. Ik bedoelde te vertellen dat reparaties bij een Volvo wat duurder zijn, Volvo heeft een duurdere onderhoud dan bijv. een Opel of Seat. De onderdelen zijn nu eenmaal duurder .

Mijn reparaties zijn tot nu toe dik boven de 1000 euro geweest. Maar ook de enige :P
'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto :) )
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

Hans schreef:
en ik kan je vertellen,dat reparaties aan
een volvo bij een volvo dealer echt niet goedkoop zijn.
Beetje generaliserend vind je niet? Ga eens een willekeurige Renault/VW bij de Renault/VW dealer voor onderhoud brengen. Net zo duur zo niet duurder.

De meeste Volvo's zijn groot, met een flinke vijf cilinder.... allemaal net een beetje meer werk..
nee,dit vind ik niet generaliserend.
rij al heel wat jaren rond,en div. merken gereden.
van opel en seat vw diverse mercedesen.
deze waren beslist goedkoper in onderhoud dan de volvo,s
die ik heb gehad(V40,850,S60 en nu V70)
met name vond ik de losse onderdelen bij MB vriendelijker geprijsd
dan bij volvo.
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

Oceanracer schreef:Gisteren de factuur binnen gekregen voor een nieuwe distributieriem voor mijn lesauto, een VW Golf: Kosten € 853,35 inclusief BTW, nieuwe waterpomp en motorsteun. Hoezo, Volvo is niet echt goedkoop. VW is dat ook al jaren niet meer...
de onderhoudsbeurten zijn anders wel fors goedkoper
dan wat volvo voor zijn auto,s aangeeft.
http://www.volkswagenonderhoudsprijzen.nl/
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Wegenbelasting en verzekering zijn ook veel duurder.
Maar heb er elke cent voor over.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Blue-Eyes
4th Gear member
Berichten: 687
Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
Locatie: Flevoland

Idem dito hier.

Particulier gekocht, daarna naar de Volvo garage voor een 'no matter the cost" beurt. Koste me 1300 euro, maar nu piekfijn.
De aanschafprijs en de kosten van de beurt zijn opgeteld fors minder dan een gelijkwaardige wagen aangeschaft bij de dealer zelf.

Wat mist is dan de garantie, etc. Maar voor het prijsverschil particulier / dealer kan ik aardig wat grote zaken laten repareren bij de dealer.
'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto :) )
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

Zo ist maar net,
maar je moet wel weten de handel voor grote auto's is even stuk.
Zelfs polen willen ze niet meer.
die zoeken äalin Fot modieo fot focoes"
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8502
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

maar goed ook dat grote Volvo's minder in trek zijn, worden ze hopelijk ook niet meer gestolen !
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

+++t blijft behelpen+++ schreef:Zo ist maar net,
maar je moet wel weten de handel voor grote auto's is even stuk.
Zelfs polen willen ze niet meer.
die zoeken äalin Fot modieo fot focoes"
kleine correctie, ze kopen ze dan niet meer maar ze jatten ze nog wel
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

ook een soort "handel " ja

:happy6:
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”