HTC Touch 2 in XC70

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
André4x4
2nd Gear member

Heeft iemand ervaring met de HTC Touch2 via Bluetooth? In m'n XC70 kan ik hem aanmelden maar bellen gaat niet via de microfoon/speakers van de volvo. Ook gebelt worden gaat niet goed: geen ringtone via de auto.
Met vriendelijke drivers groet,

André

Volvo XC70 Summum D5 geartronic MY08
fam, mob. en sec. line, gevent. leer, aut. nivoregel, sub woof, USB/ipod, trekhaak
Land Rover 110V8 Stw , 1985
Harley Davidson Roadster, 1981
Toyota Camry executive, 1998
Land Rover 90V8, 1987
Toyota Landcruiser 2.4TD softtop 1992
Toyota Celica 2.0 GT, 1990
Land Rover SIII 109 Stw, 1981
Kawasaki 900 ninja, 1987
BMW R60/2, 1951
Fulaks
6th Gear member

Welkom bij de VBPC ! (de Volvo-Bluetooth Perikelen Club).

Eerste stap : zowel op je HTC als in je Volvo zien dat je de laatste software hebt. Als het dan nog niet werkt, kijken of er appjes bestaan om een en ander op te lossen. En als het dan nog niet werkt : een Nokia kopen (zonder Symbian OS !). Of een iPhone, werkt ook perfect.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Carlsson 900

@André4x4

Staat jouw GSM hier niet bij, dan is het toestel niet getest door Volvo.

Klik;
http://www.volvocars.com/nl/salesandser ... fault.aspx
André4x4
2nd Gear member

Fulaks schreef:Welkom bij de VBPC ! (de Volvo-Bluetooth Perikelen Club).

Eerste stap : zowel op je HTC als in je Volvo zien dat je de laatste software hebt. Als het dan nog niet werkt, kijken of er appjes bestaan om een en ander op te lossen. En als het dan nog niet werkt : een Nokia kopen (zonder Symbian OS !). Of een iPhone, werkt ook perfect.
HTC: Laatste software, OS en firmware. Volvo, weet ik niet. Ik heb nogal wat problemen met de software in de auto gehad waarbij diverse componenten zijn vervangen en een aantal malen software opnieuw is geladen over de laatste 18 maanden. Of daar ook een recente BT update bij gezeten heeft?

Een andere telefoon? Ik had een HTC touch die het altijd goed heeft gedaan in de auto. Nieuw contract (verlenging) en vanwege de ervaringen met de HTC touch de opvolger daarvan gekozen....

En ja, ik weet dat hij nog niet op de BT lijst van Volvo voorkomt. Maar omdat vrijwel alle HTC's met Win Mobile als compatible worden weergegeven, was mijn verwachting dat deze HTC ook compatible zou zijn. Het kan dat het nieuwe Win Mobile 6.5 het probleem is....

Maar wellicht dat iemand op het forum wel een positieve ervaring heeft met deze combinatie.

André

fam, mob. en sec. line, gevent. leer, aut. nivoregel, sub woof, USB/ipod, trekhaak
Land Rover 90V8, 1987
Kawasaki 900 ninja, 1987
BMW R60/2, 1951
jozic
2nd Gear member

Met een paar weken komt er nieuwe telefoonsoftware uit (BPM-software) van Volvo. Vraag of je dealer je hier over informeert als deze beschikbaar is. Voor Volvo's XC60, V70, XC70 en S80 die na week 48/2008 zijn gebouwd is het al beschikbaar.
wjbakker
2nd Gear member

Ik heb ook problemen met mijn HTC Touch pro2.
Heb mijn XC60 in juli van dit jaar mogen ontvangen en de telefoon deed het in het begin prima. Half augustus een firmware update op de telefoon gezet en helaas maar vanaf dat moment deed hij het niet meer, ik kan een nummer bellen maar vanaf dat moment word de verbinding met de telefoon verbroken. gebeld worden wil helemaal niet. Bij het uitkomen van de windows 6.5 firmware deze gelijk op de telefoon gezet, helaas ook deze werkt niet.
Echter, afgelopen week tot 2 keer toe een storing geweest in het 3G netwerk van KPN, tot mijn verbazing werkte op deze momenten de telefoon wel in de auto, kon bellen en gebeld worden.

Ik wacht ook op de nieuwe BPM software van Volvo, hopenlijk gaat de telefoon dan weer werken.
jozic
2nd Gear member

Voor jouw auto is dus ook de nieuwe BPM software beschikbaar, hier is bij de dealer vorige week een Technisch Journaal van verschenen.

Wellicht is dat de oplossing voor dit probleem. Sterkte!
wjbakker
2nd Gear member

Ik heb vanmiddag nieuwe BPM software in de auto laten zetten, samen met de monteur geprobeerd de telefoon aan de praat te krijgen maar dit is helaas niet gelukt.

Afgesproken om een aantal dingen te proberen (leeg telefoonboek, lege bellijsten etc.)

Ik ben er nu achter dat als ik de Microsoft Exchange synchronisatie (server) met het werk eruit haal het toestel het wel doet. Schijnbaar zit dit de connectie met de auto in de weg.

Jammer want dit heb ik voor mijn werk echt nodig, ga dit in ieder geval bij de garage melden, misschien dat hier in een volgende BPM update iets aan gedaan kan worden.
Kitno
Starter

Ik ben net terug van de dealer.

Ze hebben de bluetooth firmware ge-upgrade.

Ik had 04.19_R (te zien in bluetooth info via je menu)

Nu heb ik 04.23_R. Is dit de laatste versie???

Maar zonder resultaat. De HTC Touch 2 blijft zich gedragen zoals hierboven beschreven. Voordien had ik een HTC S730 die werkte perfect.

Ik heb ook Direct Push afgezet, maar zonder resultaat.

Alle ideeën zijn welkom.

Jan
wjbakker
2nd Gear member

Heb je ook Gegevensverbinding uitgezet? Dat werkt bij mij wel.
Kitno
Starter

Bedoel je de data connection?

Die staat ook af.

Ik ben naar de Volvo invoerder gegaan vanmorgen en de 04.23_R is de laatste versie.

Het is wachten op een update van ofwel HTC of Volvo.

Maar bij Volvo kon men mij niet zeggen wanneer er een nieuwe update komt. Misschien kan iemand in dit forum ons dit melden.

Groeten,

Jan
wjbakker
2nd Gear member

Ja, zowel de data als de Microsoft Direct push uitzetten.

Ik heb ook Versie 04.23_R en 't werkt bij mij nu prima.
Kitno
Starter

Inderdaad.

Data en push uitzetten. Bij mij werkt het ook.

Alleen voor mijn werk heb ik de data connection nodig.

Effe wachten op een update van HTC neem ik aan.

tx

Jan
wjbakker
2nd Gear member

Ik gebruik het ook voor m'n werk.

Ik heb bij Activesync>Menu>Schema de peiktijden en buiten piektijden op handmatig gezet, je moet nu welliswaar handmatig je mail binnenhalen maar hoeft als je gaat autorijden alleen de gegevensverbinding (data) even uit te zetten.

Je kunt het schema ook op 60 minuten of zo zetten, mail word dan 1x per uur binnengehaald en je zult dan als dat net tijdens een rit gebeurt weer even de dataverbinding uit moeten zetten.

Ik hoop ook dat HTC met een update komt.
André4x4
2nd Gear member

Begrijp ik het goed?:

Met BT Versie 04.23_R in de volvo en met data verbinding uit werkt het geheel met de HTC touch 2 goed? Of is dit met andere HRC toestellen?

Is deze BT versie al beschikbaar voor de XC70 MJ08?

André

Land Rover 90V8, 1987
Kawasaki 900 ninja, 1987
BMW R60/2, 1951
Kitno
Starter

Ik moet zelfs niet de data connection uitzetten. Alleen direct push.

Als je mail ophaalt maakt de telefoon connectie en dan werkt het niet.

Let wel, ik heb geen phonebook sync. Dus eigenlijk werkt het nog niet nar behoren.

De BT versie is voor een V70, De V50 begint met 05.xx Dus neem ik aan dat de XC70 ook een andere heeft. Check gewoon bij je Volvo dealer.
wjbakker
2nd Gear member

Het werkt bij mij met zowel de Touch Pro als de Touch Pro2 (Versie 04.23_R)
André4x4
2nd Gear member

Mijn dealer heeft me gebeld dat er een nieuwe BT software update beschikbaar is. Ik ga 1 februari naar hem toe. Diverse andere programma's zullen dan ook worden nagekeken/updated waar nodig. Ik heb de auto nu bijna 2 jaar en veel software problemen gehad. Bleek een losse connector van de drm unit te zijn! De software is nu veel stabieler, maar voor de zekerheid wordt de wagen even helemaal 'fris' gemaakt voor einde garantie. Toppie van de dealer!

Laat in februari weten hoe de BT upgrade met de HTC touch2 is verlopen.

André

Land Rover 90V8, 1987
Kawasaki 900 ninja, 1987
BMW R60/2, 1951
Mike Philippens
3rd Gear member

Wie een beetje handig is, lef heeft en wat tijd, kan ik het XDA Developers Forum aanbevelen. Hier kun je de nieuwste firmwares vinden en ook onderdelen ervan. Ik heb zelf een HTC TytnII en ik heb momenteel de laatste 'radio' geïnstalleerd. Dat is het stukje firmware dat specifiek voor de draadloze verbindingen is (BT, GSM, WiFi). Die mannen op dat forum slopen dat soort dingen gewoon uit nieuwere telefoons en maken het beschikbaar voor iedereen. Als je weet wat je doet is dit goed te doen.

Misschien heb je er wat aan.
Afbeelding
Kitno
Starter

André4x4 schreef:Mijn dealer heeft me gebeld dat er een nieuwe BT software update beschikbaar is. Ik ga 1 februari naar hem toe. Diverse andere programma's zullen dan ook worden nagekeken/updated waar nodig. Ik heb de auto nu bijna 2 jaar en veel software problemen gehad. Bleek een losse connector van de drm unit te zijn! De software is nu veel stabieler, maar voor de zekerheid wordt de wagen even helemaal 'fris' gemaakt voor einde garantie. Toppie van de dealer!

Laat in februari weten hoe de BT upgrade met de HTC touch2 is verlopen.
Bedankt voor de update. Weet je eventueel een versienummer?

Ik zal volgende week eens bellen naar mijn dealer voor een afspraak.

tx

Jan
Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”