Intercooler V70R
- Satwilly
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 09.01.2009 - 16:20
Mn intercooler is lek (afgaande flens afgescheurd)..... Is de intercooler van iedere andere V70 benzine gelijk?
Ford Escort 1300
Golf Diesel 1500
Alfa Romeo Alfetta 2 liter, 2 stuks
Alfa Romeo 75 2.0 TS 2 stuks
Alfa Romeo 164 2,4 TD 2 stuks, 450.000 km
Alfa 156 2,4 JTD 412.000 km
Alfa 166 2,4 JTD 287.000 km
Zwarte Volvo V70R, met donkere 5 spaaks vind ik m toch net ff iets mooier
Golf Diesel 1500
Alfa Romeo Alfetta 2 liter, 2 stuks
Alfa Romeo 75 2.0 TS 2 stuks
Alfa Romeo 164 2,4 TD 2 stuks, 450.000 km
Alfa 156 2,4 JTD 412.000 km
Alfa 166 2,4 JTD 287.000 km
Zwarte Volvo V70R, met donkere 5 spaaks vind ik m toch net ff iets mooier
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
daar zou ik niet zo zeker van zijn... De buizen van een R zijn in ieder geval anders.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 11.03.2007 - 20:32
De S60R en V70R hebben een totaal andere intercooler dan de andere modellen van de serie!
Ik zat even op 'intercooler' te googlen omdat ik het idee heb dat de vermogenstoename bij dit koude weer wel erg groot is. M.a.w. hij voelt echt veel sneller dan in de zomer nu het echt koud is. Vooral nu het onder de 0 graden zakt is het verschil enorm, met name merkbaar laag in de toeren rond de 2000-2500 rpm. Ook klinkt de roffel dieper. Hij voelt echt een hele hap sneller nu met dit weer, alsof er 50 Nm bij is gekomen ofzo...
Dus ik vroeg me af of mijn intercooler lek kon zijn ofzo. Wat zijn bij jou de symptomen Satwilly?
Ik zat even op 'intercooler' te googlen omdat ik het idee heb dat de vermogenstoename bij dit koude weer wel erg groot is. M.a.w. hij voelt echt veel sneller dan in de zomer nu het echt koud is. Vooral nu het onder de 0 graden zakt is het verschil enorm, met name merkbaar laag in de toeren rond de 2000-2500 rpm. Ook klinkt de roffel dieper. Hij voelt echt een hele hap sneller nu met dit weer, alsof er 50 Nm bij is gekomen ofzo...
Dus ik vroeg me af of mijn intercooler lek kon zijn ofzo. Wat zijn bij jou de symptomen Satwilly?
S60 2.4 140pk (2001) - 2007 - 2009
S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden

S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 11.03.2007 - 20:32
RVL: maar dat zie je dus niet zonder de halve bumper te demonteren of hem op een brug te zetten... en laat ik nou net geen brug thuis hebben 
Overigens hebben de R's 2 intercoolers: eentje onder en eentje boven. Die onderste kun je dus echt niet zomaar zien.

Overigens hebben de R's 2 intercoolers: eentje onder en eentje boven. Die onderste kun je dus echt niet zomaar zien.
S60 2.4 140pk (2001) - 2007 - 2009
S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden

S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden

- PhysicalZen
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 09:33
- Locatie: Limburg
Ja, 2 intercoolers!
1 kleintje met mini-pijpjes voren en eengrote dunne tussen de koeler en de motor zitten!! Hoe verzinnen ze het!? Als je al een goede koeling zou krijgen op de kleine vorenin, dan ben je het effect kwijt door de stromingsverliezen.
Zijn ze ook nog voorzien van plastic boven en onderkant....
Die van mij was ook kapot. Uiteindelijk vervangen door een sport-frontmounted-intercooler geheel uit 1 stuk. Was uiteindelijk ook goedkoper uit dan de originele weer te laten installeren. Alle plastic buizen en rubber verbindingen zijn nu ook van staal met samco-slangen. Ik ben er heel tevreden over.
1 kleintje met mini-pijpjes voren en eengrote dunne tussen de koeler en de motor zitten!! Hoe verzinnen ze het!? Als je al een goede koeling zou krijgen op de kleine vorenin, dan ben je het effect kwijt door de stromingsverliezen.
Zijn ze ook nog voorzien van plastic boven en onderkant....
Die van mij was ook kapot. Uiteindelijk vervangen door een sport-frontmounted-intercooler geheel uit 1 stuk. Was uiteindelijk ook goedkoper uit dan de originele weer te laten installeren. Alle plastic buizen en rubber verbindingen zijn nu ook van staal met samco-slangen. Ik ben er heel tevreden over.
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
- Satwilly
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 09.01.2009 - 16:20
T was de grote platte intercooler die tussen de airco en de radiateur zit. T was wel ff werk, 4 uurtjes in totaal. Maar dan heb je wel een brug nodig. Raar ontwerp overigens, een intercooler uit 2 delen. Iemand enig idee hoeveel extra het losse pakketje aan de voorkant levert?
Ford Escort 1300
Golf Diesel 1500
Alfa Romeo Alfetta 2 liter, 2 stuks
Alfa Romeo 75 2.0 TS 2 stuks
Alfa Romeo 164 2,4 TD 2 stuks, 450.000 km
Alfa 156 2,4 JTD 412.000 km
Alfa 166 2,4 JTD 287.000 km
Zwarte Volvo V70R, met donkere 5 spaaks vind ik m toch net ff iets mooier
Golf Diesel 1500
Alfa Romeo Alfetta 2 liter, 2 stuks
Alfa Romeo 75 2.0 TS 2 stuks
Alfa Romeo 164 2,4 TD 2 stuks, 450.000 km
Alfa 156 2,4 JTD 412.000 km
Alfa 166 2,4 JTD 287.000 km
Zwarte Volvo V70R, met donkere 5 spaaks vind ik m toch net ff iets mooier
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
Ik heb geen getallen voor je, maar M.I. genoeg voor de moeite die het kost om het in te bouwen!
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 11.03.2007 - 20:32
PhysicalZen: welke heb jij nu dan? Ik heb alleen die van Bell Intercoolers kunnen vinden. En merkte je (in de zomer) ook iets van vermogenswinst? Verschil tussen zomer en winter vind ik namelijk vrij groot, voelt alsof hij wel iets van 50 Nm meer heeft nu, en sneller al!
S60 2.4 140pk (2001) - 2007 - 2009
S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden

S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden

- PhysicalZen
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 09:33
- Locatie: Limburg
Merk nu eigenlijk geen verschil tussen zomer en winter meer.
Ik had in het begin problemen met het te vroeg afblazen van de turbo (sprong dan in limping-mode oftewel noodstand). Bleek uiteindelijk een defecte sensor te zijn. Volgens mij merk ik vooral verschil in het verbruik. Dit is gunstiger geworden.......(ja dat kan ook bij een R!-))
Respons is ook beter. Maar het zit uiteindelijk allemaal in de marge.
De R op zijn staart trappen duurt slechts enkele seconden........dan moet de rem er weer op!! en ben je alweer even illegaal geweest.......
Meest grappige is dat het verbruik gelijk blijft wanneer ik alleen of met 5 personen, een hond en volle bagage rijd!
Ik heb de fmic van Bell erop zitten. Door ET laten monteren.
Ik had in het begin problemen met het te vroeg afblazen van de turbo (sprong dan in limping-mode oftewel noodstand). Bleek uiteindelijk een defecte sensor te zijn. Volgens mij merk ik vooral verschil in het verbruik. Dit is gunstiger geworden.......(ja dat kan ook bij een R!-))
Respons is ook beter. Maar het zit uiteindelijk allemaal in de marge.
De R op zijn staart trappen duurt slechts enkele seconden........dan moet de rem er weer op!! en ben je alweer even illegaal geweest.......
Meest grappige is dat het verbruik gelijk blijft wanneer ik alleen of met 5 personen, een hond en volle bagage rijd!
Ik heb de fmic van Bell erop zitten. Door ET laten monteren.
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)