Volvo dealerorganisatie erkend duurzaam

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Plaats reactie
Ben
Executive Member
Contacteer:

Als eerste organisatie in Nederland zijn nu alle Volvodealers een officieel Erkend Duurzaam autobedrijf. Het door de BOVAG uitgereikte certificaat Erkend Duurzaam levert het bewijs dat de Nederlandse Volvo dealerorganisatie in alle facetten van haar bedrijfsvoering duurzaamheid heeft verankerd.

In april 2009 overhandigde Minister Cramer aan Volvodealer Van Vliet het eerste Erkend Duurzaamcertificaat. Volvo's Algemeen Directeur, Ad van Batenburg, zegde toen de Minister toe dat voor het eind van het jaar alle Volvodealers gecertificeerd zouden zijn. Inmiddels heeft de volledige Volvo dealerorganisatie de toetsing met goed gevolg doorstaan en nemen de trotse dealerdirecties de bijbehorende certificaten in ontvangst.

Certificaat ‘Erkend Duurzaam'
42 vragen op het gebied van bedrijfsvoering, communicatie, financiën, inkoop, verkoop en personeel vormen samen een scan waarmee de duurzaamheid van de dealer in kaart wordt gebracht. Als deze antwoorden een voldoende scoren, kan de ondernemer het certificaat ‘Erkend Duurzaam' van de BOVAG aanvragen. Het onafhankelijke Instituut voor Duurzame Mobiliteit ziet toe op controle van de resultaten. Een deskundige commissie besluit vervolgens over de definitieve toekenning van het certificaat.

Meer dan schoon en zuinig
"Uiteraard draait het bij duurzaam ondernemen in het autobedrijf ook om het aanbieden van duurzame mobiliteit. In de showroom van de Volvo organisatie staan dan ook de nodige schone en zuinige modellen. "Wij merken dat er steeds meer vraag is naar auto's met een lage CO2-uitstoot en laag brandstofverbruik. Als geen ander kunnen wij onze klanten informeren over de mogelijkheden van schone mobiliteit", aldus Ad Van Batenburg.

Ook als werkgever zijn de zaken op orde. Duurzaam betekent in dat opzicht dat er aandacht is voor het welzijn van de medewerkers door goede arbeidsomstandigheden en toekomstperspectieven te bieden. Buiten het eigen bedrijf neemt de Volvo dealerorganisatie zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid door bijvoorbeeld de collectieve sponsoring van SOS Kinderdorpen.

Initiatief BOVAG
Voor Geert Vermeer, voorzitter van BOVAG Autodealers is hiermee aangetoond wat doelgerichte samenwerking mogelijk maakt. Vermeer: "De intensieve samenwerking tussen de Volvo dealervereniging, Volvo Nederland, BOVAG en IvDM is fantastisch. Het was een stevige klus, maar dit bewijst dat samenwerking op dit niveau gewoon loont!'

Het certificaat Erkend Duurzaam is onderdeel van de BOVAG Duurzaam Ondernemen Scan en wordt getoetst door het Instituut voor Duurzame Mobiliteit. Het certificaat is een jaar lang geldig, daarna vindt een nieuwe toetsing plaats.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Ben
Executive Member
Contacteer:

Volvo-forum.nl zegt:
Afbeelding
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Battlecruiser
8th Gear member

Da's heel mooi voor de dealers.

Toch zou ik die 42 ijkpunten/vragen wel eens willen zien. Dan kan ik zelf beoordelen hoeveel waarde ik moet hechten aan zo'n certificaat.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

o.a. ledlampen in het hele bedrijf?
Volvo for life
Thuurc
4th Gear member

Tof! De missie van ons bedrijf bevat ook speerpunten over plezier, mens, milieu en maatschappij (We werken oa aan het 'Investors in people' certificaat). Leuk om te zien dat ook grote bedrijven hiermee bezig zijn!
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003

Volvo V60 2.0T, 2011
Monster Volvo
1st Gear member

10-15 jaar geleden hadden we de ISO 9000 hype, nu is dit het volgende "speeltje" van het bedrijfsleven om zich mee te profileren.
Over een jaar of 5 hebben alle bedrijven zo'n certificaat en ben je er niet meer onderscheidend mee en sterft zoiets weer een zachte dood.
Ik bedoel dan het certificeren, want het is wel de bedoeling dat het onderliggende doel "duurzaamheid" wel een blijvertje is.
Veel windowdressing ... goed voor de marketing.
Ga je naar de inhoud kijken, dan moeten we ons met z'n allen kapot schamen dat we het in het verleden dus allemaal niet zo best deden wat betreft zuinig/duurzaam/ecologisch/biologisch/CO2-neutraal/efficiency en ga zo maar door.
Ik doe er net zo hard aan mee hoor :wink:
Wordt de laatste jaren alleen een beetje moe van dat gebral en die borstklopperij dat we het nu allemaal ineens zoveel beter doen.
We hadden al lang allemaal op waterstof kunnen rijden, of in de tussentijd op aardgas ... waar we bovenop wonen.
Bij Saab begrijpt niemand er iets van waarom we hier in NL niet allemaal op aardgas rijden met die bel onder ons. Iets om over na te denken.
Veni, Vidi, Volvo
Volvo V50 2.0D Momentum
verder nog een Fiat Panda 100HP voor de vrouw
en een Ducati Monster S4R voor de leuk ;-)
M@rcel
6th Gear member

bart simpson schreef:o.a. ledlampen in het hele bedrijf?
En fakturen op gerecycled papier?

LOL
M@rcel
6th Gear member

Monster Volvo schreef:Bij Saab begrijpt niemand er iets van waarom we hier in NL niet allemaal op aardgas rijden met die bel onder ons. Iets om over na te denken.
Het antwoord op die vraag is een broertje van het antwoord op de volgende vraag:

"Waarom is de aardgasprijs in Nederland gekoppeld aan de olieprijs?"
Battlecruiser
8th Gear member

Dus zeehondenleer kan ik wel vergeten op een Volvo?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Battlecruiser schreef:Dus zeehondenleer kan ik wel vergeten op een Volvo?
:? waarom? dat gaat ontzettend lang mee
Volvoman
7th Gear member
Contacteer:

Misschien moeten we de betekenis van het begrip duurzaam weer eens opzoeken. Het wordt een beetje een buzz-word.
Wel mooi natuurlijk dat Volvo probeert zo milieuvriendelijk mogelijk te zijn.
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Volvoman schreef:Misschien moeten we de betekenis van het begrip duurzaam weer eens opzoeken. Het wordt een beetje een buzz-word.
Wel mooi natuurlijk dat Volvo probeert zo milieuvriendelijk mogelijk te zijn.
Nou o.a. hier kun je lezen wat het allemaal behelst dat 'duurzaam ondernemen'

Ik hoop wel dat de bedrijfsleiding van de diverse Volvo dealers niet vergeet wat hun 'core-business' (gebruik van de Nederlandse taal is ten strengste verboden bij dit soort onderwerpen ! ) is ! :twisted:

En ....... dat de monteurs nog aan 'sleutelen' toe komen ! :evil:

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Battlecruiser
8th Gear member

Als ik dat zo eens lees, ontkom ik niet aan de indruk dat dit alleen maar mogelijk is als er 2 administratie krachten (excel-slaven dus) per dealer aangesteld worden.
Dat kost een paar bureau's, electriciteit, energie.....
Volvo Rules the Road
Volvoman
7th Gear member
Contacteer:

Wat ik bedoelde: Volgens mij betekent 'duurzaam': De wereld zo gebruiken dat de komende generaties geen nadeel van onze activiteiten ondervinden. Of een autodealer in dat plaatje past is een vraag.
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
JSS
3rd Gear member

M@rcel schreef:
bart simpson schreef:o.a. ledlampen in het hele bedrijf?
En fakturen op gerecycled papier?

LOL
Nouja, dat ringpapier wat ik altijd van de dealer krijg ziet er aardig gerecycled uit, ja ;)
Volvo S60 D5 Edition MY2004
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”