Eerst wilde mijn startmotor niet aanslaan (weer die kou) en nadat ie paar klappen had gehad met een flinke Baco sloeg de auto gewoon weer aan vorig jaar zelfde probleem gehad.
maar met het weg rijden zag ik de melding ANTI-SKID staan in mij BC, iemand enig idee???
wat is ANTI- SKID ?????
- D-Funk
- 3rd Gear member
Wahahaha! Dat meen je toch niet echt he?euerw schreef:en nadat ie paar klappen had gehad met een flinke Baco
Facelift C30 Summum, Ice White, 18"; Midir, Verlaagd sportonderstel, Xenon, Verwarmde stoelen, RTI, Telefoon, Cranberry leder, Dynaudio, Onderpanelen Ice White gespoten etc..
- hadico
- 5th Gear member
Mogelijk een fout die hij opslaat als de spanning te ver is gedipt door je startmotor de regeleenheden zijn hier niet blij mee en gaan in fout als dit gebeurt, melding anti skid is meest een fout tussen regeleenheden onderling.
- Trucker
- 6th Gear member
- Contacteer:
Gevonden op Google:
ik bij het starten van mijn Volvo S40 de melding anti-skid service vereist. In de garage werd mij verteld, dat de electronica van de ABS vervangen moet worden: kosten circa 1500 euro. Bij o.a. Trosradar is al eerder gesteld, dat de electronica in een auto een (auto)leven mee dient te gaan.
ik bij het starten van mijn Volvo S40 de melding anti-skid service vereist. In de garage werd mij verteld, dat de electronica van de ABS vervangen moet worden: kosten circa 1500 euro. Bij o.a. Trosradar is al eerder gesteld, dat de electronica in een auto een (auto)leven mee dient te gaan.
Gr Trucker
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
- euerw
- 5th Gear member
dan maar liever het antwoord van hadico
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
-
- 1st Gear member
Welke melding had je, ANTI SKID TIJDELIJK UITGESCHAKELD of ANTI SKID SERVICE VEREIST ?euerw schreef:Eerst wilde mijn startmotor niet aanslaan (weer die kou) en nadat ie paar klappen had gehad met een flinke Baco sloeg de auto gewoon weer aan vorig jaar zelfde probleem gehad.
maar met het weg rijden zag ik de melding ANTI-SKID staan in mij BC, iemand enig idee???
Ik heb de laatste dagen met al die gladheid en sneeuw al een paar keer de melding ANTI SKID SERVICE VEREIST gehad. ABS en TRACTION CONTROL werken gewoon nog tijdens deze melding, maar ik vermoed dat het STABILITEITS SYSTEEM wel is uitgeschakeld. (auto voelt wat zoekeriger aan op ijzige/besneeuwde ondergrond)
Na het contact uitgezet te hebben en daarna weer aan verschijnt de melding ANTI SKID TIJDELIJK UITGESCHAKELD en deze verdwijnt weer zodra je enkele meters gereden hebt.
Voor mijn gevoel is komt de melding iets te vaak voor, dus ik ga binnenkort (in ieder geval voor mijn wintersport vakantie) even bij de dealer langs.
- hadico
- 5th Gear member
Melding hoort uberhaupt niet voor te komen het is een algemene melding dat er iets fout is of gaat waardoor een deel word uitgeschakeld, duit meest op een verloren communicatie/fout van een regeleenheid welke onder bepaalde omstandigheden voorkomt.
-
- 1st Gear member
Volvo doet er in de gebruikershandleiding redelijk luchtig over en verwijst alleen de Volvo bezitter naar de werkplaats als de melding ANTI SKID SERVICE VEREIST niet verdwijnt na het uit en aanzetten van het contact.hadico schreef:Melding hoort uberhaupt niet voor te komen het is een algemene melding dat er iets fout is of gaat waardoor een deel word uitgeschakeld, duit meest op een verloren communicatie/fout van een regeleenheid welke onder bepaalde omstandigheden voorkomt.
Ik ben overigens van mening dat als het regelmatig voorkomt, men gewoon even bij de dealer moet informeren (uit laten lezen) m.b.t. de storingsmelding.
- hadico
- 5th Gear member
Klopt er zijn 'fouten' die incidenteel voorkomen en door het systeem gereset kunnen worden maar wat de topicstarter aangaf kwam de fout opzetten bij het niet starten van de auto.
Is er in het systeem een spanningsdip door startmotor of slechte accu ,kan het gebeuren dat er een regeleenheid niet meer door het systeem herkent word of zichzelf simpelweg heeft uitgeschakeld en daardoor niet meer gelezen word bij aanzetten van contact met als gevolg deze melding.
Is er in het systeem een spanningsdip door startmotor of slechte accu ,kan het gebeuren dat er een regeleenheid niet meer door het systeem herkent word of zichzelf simpelweg heeft uitgeschakeld en daardoor niet meer gelezen word bij aanzetten van contact met als gevolg deze melding.
-
- 1st Gear member
Mogelijk heeft de topicstarter met de flinke Baco niet alleen de startmotor geraakt :roll:hadico schreef:Klopt er zijn 'fouten' die incidenteel voorkomen en door het systeem gereset kunnen worden maar wat de topicstarter aangaf kwam de fout opzetten bij het niet starten van de auto.
Het is me overigens niet duidelijk of de melding nog steeds voorkomt of dat deze verdwenen is na het herstarten van de auto?
Bij mij komt de melding wat mij betreft een beetje te vaak voor, maar ik moet wel zeggen dat deze alleen verschijnt als er op gladde ondergrond niet echt voorzichtig gereden wordt! :propellerhead:

-
- 1st Gear member
Ja zo denk ik er ook over, ik wil in ieder geval dat het één en ander voor elkaar is voordat ik in februari met wintersport ga.hadico schreef:Eerst maar afwachten wat er uitkomt melding lijkt vaak erger dan hij is ,eerst maar eens uitlezen.
Een plotseling uitvallen van dit soort systemen heb ik daar liever niet. :?
Niet dat ik het systeem gebruik als vangnet, maar een gladde bocht inrijden met een systeem wat mogelijk midden in de bocht uitvalt, vindt ik toch geen prettig idee. (je weet nooit hoe de auto daarop reageert)
Volvo S60 D5, Chrono Edition, Geartronic
Volvo S70 LPi, Sport Edition, Automaat, RIP
- aertssenhjc
- 5th Gear member
Van dikhout zaagt met planken!! 

Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Kia EV6 Air 2022
Volvo 240 DL 1987
- steven460
- 5th Gear member
- Contacteer:
FYI: Ooit (3 maand geleden) 1x een melding gehad dat er iets van DSTC uitgeschakeld was. Oranje driehoek ging toen ook branden. De middag dat ik naar huis reed was alles weer normaal.
De melding ontstond toen ik hard wegreed over een detectielus van een verkeersregelaar. De kennis die ik heb over detectielussen weet ik dat dat daar een signaal op staat tbv detectie van voertuigen. Mogelijk dat dit invloed KAN hebben. Zou niet mogen, want het ABS/STC/DSTC is met EMC testen getest tot 10V/m of meer. De wielen zitten wel kort op het asfalt...
Edit/Toevoeging:
Vandaag de luxe gehad om lekker door de sneeuw te mogen rijden. Wat werkt dat DSTC mooi :shock: 2x een bocht te snel genomen en DSTC begint rustig te helpen zodat zelfs met vol gas netjes naar de juiste baan gedrift wordt.
De melding ontstond toen ik hard wegreed over een detectielus van een verkeersregelaar. De kennis die ik heb over detectielussen weet ik dat dat daar een signaal op staat tbv detectie van voertuigen. Mogelijk dat dit invloed KAN hebben. Zou niet mogen, want het ABS/STC/DSTC is met EMC testen getest tot 10V/m of meer. De wielen zitten wel kort op het asfalt...
Edit/Toevoeging:
Vandaag de luxe gehad om lekker door de sneeuw te mogen rijden. Wat werkt dat DSTC mooi :shock: 2x een bocht te snel genomen en DSTC begint rustig te helpen zodat zelfs met vol gas netjes naar de juiste baan gedrift wordt.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
- aertssenhjc
- 5th Gear member
Lijkt idd net of het gas ingehouden wordt. Ik had dat net ook. Vol gas in de slip brengen met de handrem
maar hij ratelde en tikte er lustig op los. en kwam uiteindelijk toch weer "op z'n pootjes". zonder de DSTC is het nog leuker.... (op eigen risico en op een plek waar het kan hé
)

Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Kia EV6 Air 2022
Volvo 240 DL 1987
Kia EV6 Air 2022
Volvo 240 DL 1987
- euerw
- 5th Gear member
melding was weg met het opnieuw starten, nu heb ik wel voor het eerst een paar korte ritjes gereden met mijn winterstand (W) aan vooral met het weg rijden is het gewoon pretig dat ie zelf aanpast aan de ondergrond. rij namelijk nu ff zonder winterbanden.
vandaag niet weg geweest daar de sneeuw tot 30cm tegen de voordeur aan ligt :shock:

vandaag niet weg geweest daar de sneeuw tot 30cm tegen de voordeur aan ligt :shock:
-
- Starter
Ik heb een melding gehad met de antiskid kreet en was toen de centrale bout van mijn linker voorwiel kwijt. Nu kan het deel van de naaf verschuiven wardoor de opnemer van de stc geen materiaal meer ziet of zo. Dit is de opmerking van een dealermonteur. Nieuwe bout geplaatst en een afdekkapje met het mooie merk kost €25 inclusief de verdiende zaterdag tip
-
- 1st Gear member
Ik heb de auto laten uitlezen bij de dealer en deze heeft de auto uitgelezen. Resultaat: een één of andere sensor in de stuurkolom schijnt de storing te veroorzaken. Kosten 329,- incl. btw en arbeid.
(wat een geld)
Nou, ik heb maar alvast een afspraak gemaakt voor het vervangen van die sensor, maar ik hoop dat het daar dan wel mee opgelost. (de dealer gaf in ieder geval aan dat dit 100% de storing zal verhelpen)
Verder ik zal dit weekend nog eens kijken of ik de melding nog eens op de boordcomputer kan toveren.
Is wel zo goed voor de gemoedsrust, aangezien een simple reset bij de dealer toch niet de zal laten verdwijnen :roll:
Ik had de melding zo'n 3x per week :evil:
Wordt vervolgt.........
Nou, ik heb maar alvast een afspraak gemaakt voor het vervangen van die sensor, maar ik hoop dat het daar dan wel mee opgelost. (de dealer gaf in ieder geval aan dat dit 100% de storing zal verhelpen)
Verder ik zal dit weekend nog eens kijken of ik de melding nog eens op de boordcomputer kan toveren.
Is wel zo goed voor de gemoedsrust, aangezien een simple reset bij de dealer toch niet de zal laten verdwijnen :roll:
Ik had de melding zo'n 3x per week :evil:
Wordt vervolgt.........
Volvo S60 D5, Chrono Edition, Geartronic
- euerw
- 5th Gear member
T is weg en niet meer terug gekomen, starten doet ie weer als normaal, ook nadat ie dagen onder dikke ijs laag stond.
onder tussen jl snel m`n winterbanden er onder laten zetten met mijn oude schade velgen.
onder tussen jl snel m`n winterbanden er onder laten zetten met mijn oude schade velgen.
- GekkeBelg
- 3rd Gear member
- Contacteer:
kan dus mss door de startmotor gekomen zijn, dat die te veel stroom vroeg of zo?
heb vorig weekend ook die meldingen gekregen van controle vereist en uitgeschakeld, maar was mss omdat ik iets van een 15 donuts gedraaid in de sneeuw :-p
heb vorig weekend ook die meldingen gekregen van controle vereist en uitgeschakeld, maar was mss omdat ik iets van een 15 donuts gedraaid in de sneeuw :-p
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05