koppelng cylinder zit vast volvo 940

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Gioooow78
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 19.12.2009 - 17:51

Voor de kenners ;-)

Volvo 940 2,5ltr 6cyl

Gisteren begaf het cylindertje voor de koppeling (naast de bak) het..

voorafgaand... koppeling ging érg zwaar en stroef.

Vandaag nieuw cylindertje gehaald, gemonteerd, ontlucht en het leek goed... voor 5 x ongeveer, daarna wederom érg zwaar en nu laat ik hem even zo staan voor ik weet wát het probleem veroorzaakt.

wat er naar mijn mening nu gebeurt is dat de remvloeistof aan de verkeerde kant van het zuigertje beland. Normaal kan je met de hand het zuigertje terug drukken(dus het tegenovergestelde van de koppeling ín drukken)
Nu lijkt dit zwaar onder druk te staan. Het ontluchtingsventieltje open draaien haalt momenteel niets uit.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt een een stille hint voor me?

Groeten:G.v.Haaren
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Als je de ontluchter openzet zou hij normaal terug te duwen moeten zijn moet dan zelfs al zonder weerstand vanzelf teruggaan ,mogelijk komt hij te ver naar buiten en klem te zitten doordat de koppeling is versleten of de vork is doorgesleten ter plaatse van het kogelgewricht wat op de bak (binnenzijde) zit.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21416
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Voor de andere kenners:

Een 940 is niet geleverd met 2,5 liter 6 cilinder. Het is dus een 960 of een 940 diesel met 2,4 liter.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gioooow78
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 19.12.2009 - 17:51

haha dan zal het een 2,4 ltr zijn! :-)

Ik ga zo even kijken... het is het derde cylindertje in een maand tijd dus het zal de koppeling zelf wel zijn die de problemen veroorzaakt.. wel vreemd want de koppeling slipt niet ..maargoed!

Uhm, weet iemand een degelijke en "goedkope"garage in de buurt van Bergen op zoom óf arnhem/nijmegen?

hartelijk dank voor de reacties!
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

best kans dat je drukgroep naar de goortjes is. Bij mij braken achter elkaar de koppeling kabels door. Maar als je dan een cilinder hebt die de boel ontkoppelt kan ik snappen dat deze dus in dat geval de klap opvangt zeg maar.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
knorrepot
2nd Gear member
Berichten: 198
Lid geworden op: 16.06.2008 - 15:57
Locatie: Zaandam

ik zeg ook drukgroep
Ben
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”