vals alarm

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
nauticbluepearl
3rd Gear member

Ik heb de afgelopen dagen herhaaldelijk vals alarm gehad, o.a. vannacht. aangezien dit mij en de buurt aardig uit de slaap kan houden heeft de v70 de rest van de nacht open (niet op slot) gestaan.

Wie weet wat vals allarm kan veroorzaken?

(Hij gaat wel op slot en onder allarm dus het is niet de linkermotorkapsluiting)

(En ja ik weet dat ik naar de dealer kan gaan om 'm uit te laten lezen, maar is v70's hele wel en wee opgeslagen? of gaat de dealer tegen duur tarief ook trail en error zoeken?)
HMG
4th Gear member

Bij de dealer kunnen ze vrij gemakkelijk uitlezen waardoor het alarm afgaat, bijvoorbeeld een kapotte sensor of kapotte batterij van de sirene. Als je de deuren sluit met de sleutel staat het alarm niet ingeschakeld. Je kunt ook eens proberen de sensor ín de auto uit te schakelen dmv het knopje onder de ECC, kijken of hij af blijft gaan. Dan kun je misschien zeker stellen of het wel of niet aan díe sensor ligt.
nauticbluepearl
3rd Gear member

dank je voor vlotte antwoord HMG,

even op een rijtje:
-De auto weet waardoor(welke sensor) het alarm laatst afging (van hoeveel keren geleden onthoudt hij dat?, alleen de laatste?)
-De dealer kan dat uitlezen

-om mijn auto vanacht af te sluiten zonder uit mijn bed te hoeven voor vals alarm moet ik gewoon de sleutel gebruiken. hele nuttige tip!

en die laatste:
de kapotte sensor kan ik van binnenuit de auto uitzetten met knopje onder de ECC ('climate' control of 'cruise' control, ik heb het dasboard hier niet voor mijn neus dus ik heb even geen idee waar het zou kunnen zitten)

of:
De bewegingssensor die de binnenruinte controleert kan ik uitzetten met het bewuste knopje.

In dat geval is dat een handige feature om de auto te parkeren met kinderen (meer bedoeld voor hond?) nog in de auto.

En het kan uitsluitsel geven of niet een hele vette hommel de boosdoener is (heeft m'n pa ooit gehad)

Ik ben net even bij de conculega-forum vvspy.com geweest en ik zal ook gaan controleren of mijn hellingshoeksensor in het zekeringenvakje achterin nog horizontaal staat en vast zit. ik heb vorige week remlichtlampje vervangen dus je weet 't nooit
HMG
4th Gear member

Volgens mij slaat de computer alle meldingen op. Gaat het trouwens over een V70 van het nieuwe type?
of:
De bewegingssensor die de binnenruinte controleert kan ik uitzetten met het bewuste knopje. In dat geval is dat een handige feature om de auto te parkeren met kinderen (meer bedoeld voor hond?) nog in de auto.
Klopt,. zit in het paneel met de aansteker met 3 ))) tekens en een lampje. Je kunt deze alleen inschaleken als de motor uit is.

Afbeelding
En het kan uitsluitsel geven of niet een hele vette hommel de boosdoener is (heeft m'n pa ooit gehad)
Is mogelijk.
XC70 OR
2nd Gear member
Contacteer:

Volgens mij mag er in de BeNeLux geen gebruik worden gemaakt van die de optie om een sensor uit te schakelen vanwege de SMC/TNO certificatie!
HMG
4th Gear member

XC70 OR schreef:Volgens mij mag er in de BeNeLux geen gebruik worden gemaakt van die de optie om een sensor uit te schakelen vanwege de SMC/TNO certificatie!
Deze knop zit anders wel in alle S40/V50/S60/V70/XC70´s.
vOlOv
3rd Gear member

Deze knop deactiveert alleen de bewegingsmelder mbt de bewegingen van de auto. Volgens mij niet die van bv stukgeslagen ruiten, openen motorkap/deuren/kofferbak en bewegingen in de auto. (Handig bv op/in een veerpont). Mocht je die dus uitzetten en het alarm gaat niet meer af weet je het ook....staat er 's nachts een mol te schudden aan je auto :wink:

Zeker weten doe ik het trouwens niet, maar zo heb ik het in ieder geval begrepen. Iemand anders?
C70 2.0D Tourer - Ember Black Pearl
S40 2.0D Momentum - Flint Grey

Afbeelding
nauticbluepearl
3rd Gear member

allemaal veel dank voor nuttige tips en info. morgen even stoeien met binnensensor. vrijdag anders bij de dealer aan de stekker hangen.
hij staat nu netjes met de sleutel op slot.

Ik heb trouwens het idee dat als je onder loeiend alarm met de afstand bediening 'opent' hij het alarm eraf gooit maar niet metteen de deuren opend. (Vanavond eerst stug weer met de ab op slot gedaan, vals alarm, knopje ab open, schoenen zoeken jas aan, met sleutel in de hand om de auto af te sluiten .... zat ie nog dicht (of ik wordt dement en heb 'm toch met de ab ook alweer gesloten) )

het is trouwens een v70 2.4 170pk MY2001 bouwjaar eind 2000
HMG
4th Gear member

Als je na het openen met de AB binnen 1 minuut geen portier opent sluit de auto zichzelf weer af,.. geen dementie denk ik.
nauticbluepearl
3rd Gear member

Mooi zo, dan kan ik de Alzheimerkliniek weer afbellen
nauticbluepearl
3rd Gear member

Ik heb naast het zekeringenkastje de grijze kantelsensor weer goed vastgeklikt, (blijkbaar geraakt met wisselen remlichtlampje) en al enkele dagen geen vals alarm meer gehad.
VolvoLeo
1st Gear member

Ik heb hetzelfde gehad met mijn V70 classic. Bij de dealer zijn nieuwe sensoren gemonteerd, probleem over. Was gelukkig garantie :razz:
nauticbluepearl
3rd Gear member

gisteravond was het weer bal!
eerst weer de grijze sensor bekeken, en die zat nu echt goed geklikt vast...
weer vals alarm
toen dus de 'laat de hond in de auto' schakelaar van HMG gebruikt, en met AB op slot
weer vals alarm
uiteindelijk maar met de sleutel op slot gedaan... (dus zonder alarm)
vanochtend bij de dealer: "nee uitlezen kan nu niet veeel te druk." (afknapper)
en ik had het ledje (middenvoor op dashboard onder voorruit) moeten bekijken tijdens (vals) alarm. Die geeft een mosecode af en daaruit weet je wie het alarm getriggerd heeft. Heeft een van jullie het groot morse vertaalboek? ik ben wel benieuwd of ik zo wijzer wordt.

EDIT: het blijkt dat mijn MY2001 geen ledje heeft

Vrijdag gaat ie weer naar de dealer, nu op afspraak...
Sybren
1st Gear member

Hallo allemaal,
ik hb dezelfde alarmproblemen met mijn auto en heb in het forum naar deze problemen gezocht.

Weet iemand hoe deze kwestie is afgelopen? Wat s uiteindelijk het probleem geweest?

Groet,
Marco
Sybren
1st Gear member

Het probleem is verholpen.
De sirene is vervangen. Een interne stroing in de sirene was de oorzaak dat hij zo nu en dan begon te loeien.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”