Probleem met standkachel

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
[]v[]o
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 23.07.2009 - 11:23
Locatie: Egem

Hoi medeforumgangers,

Ik heb gisteren mijn standkachel laten activeren, maar helaas is gebleken dat hij niet werkt :-(

Als ik de "Directe verwarming" aanzet, pink "aan" een paar keer en komt de oranje driehoek tevoorschijn... na het pinken gaat ie direct terug op UIT.

Ook de getimede verwarming werkt niet. Ik kan deze wel instellen en op "aan" zetten, maar weer komt die oranje driehoek tevoorschijn.

Iemand een idee?
Nu: 2021 XC40 Recharge T4
2007 Mercedes Vito 115
2009 - 2012: 2002 My03 Volvo V70 2.4D 198pk 430nm - Full Option - RTI - VolCanExt
2007 - 2009: 2005 Skoda fabia RS mod 200pk
2006 - 2007: 2000 Alfa Romeo 156 jtd 150pk
2006: 1993 Renault 19 1.8 95pk
Gebruikersavatar
Wolfs XC
5th Gear member
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
Locatie: 't Gooi

De oranje driehoek gaat altijd aan bij gebruik van de standkachel.

Er zijn diverse redenen waarom ie met de directe start niet aan gaat.

Even laten uitlezen is het makkelijkst. Er zijn hierover meerdere problemen besproken op het forum.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
[]v[]o
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 23.07.2009 - 11:23
Locatie: Egem

volgende week een afspraak gemaakt. Eens zien wat er uit komt he...

Alvast bedankt voor je snelle reply!
Nu: 2021 XC40 Recharge T4
2007 Mercedes Vito 115
2009 - 2012: 2002 My03 Volvo V70 2.4D 198pk 430nm - Full Option - RTI - VolCanExt
2007 - 2009: 2005 Skoda fabia RS mod 200pk
2006 - 2007: 2000 Alfa Romeo 156 jtd 150pk
2006: 1993 Renault 19 1.8 95pk
Gebruikersavatar
Peterd54
2nd Gear member
Berichten: 176
Lid geworden op: 11.07.2008 - 21:23
Locatie: Drenthe

Ik heb dit aan het eind van de winter 2008/2009 ook gehad. De hele winter functioneerde de kachel prima en ineens deed de kachel het niet meer.

Als de standkachel na drie pogingen niet aangaat, wordt deze vervolgens definitief geblokkeerd. Als je deze probeert aan te zetten, schakelt deze direct weer terug naar UIT. Dit moet dan weer worden gereset. Dit zou bij jou mogelijk ook het geval kunnen zijn.

Bij het uitlezen bleek dat er een onderdeel in de standkachel niet goed meer functioneerde en vervangen moest worden. Dit is inmiddels gebeurd en de kachel doet het gelukkig weer prima.
XC70 D5 AWD , geartronic 2004 met 193 PK
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14943
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

gnoeg mazout in de tank?
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
Paul-S70R
2nd Gear member
Berichten: 129
Lid geworden op: 26.09.2006 - 21:52

Die van mij heb ik afgelopen vrijdag ook laten activeren maar werkt ook niet.
Aanstaande maandag wordt ie uitgelezen. Ik hoop niet dat het al te duur wordt... Het leek zo'n leuke en goedkope optie!
Volvo V70 D5 Summum Leder open dak! 2005
S60 2.4d 120kw Edition II Leder RTI 2006
Passat Variant TDI Highline 1999
Volvo S70R Nautic Blue Pearl 1998
Seat Toledo Signo 1.8 20v 1999
BMW 520i exe leder 1993
Fiat Marea 2.4tds 125 1999
Opel Vectra 2.0 aut 1995
Opel Astra GSI 16v 1993
jbuure
2nd Gear member
Berichten: 233
Lid geworden op: 12.04.2006 - 20:07

Heb die van mij net laten afsluiten. Hij wilde niet meer aanslaan en stond gigantisch te roken. Eerst het toerental laten verhogen, toen sloeg ie weer wel aan maar het roken bleef (en dan heb ik het over een echt rookgordijn). Bij verdere controle bleek de pomp de boosdoener te zijn. Kosten bijna €1000.- voor enkel de pomp, dan moeten ze nog gaan installeren. Dat is me echt te gortig heb een bypass om het systeem heen. Valt wel tegen nu in een koude auto te zitten en te moeten krabben :evil:
Maar goed zullen dan maar versneld op zoek gaan naar iets anders.
Polestar 2 8/2020 Void, in bestelling
Volvo C70 T5 aut Cabrio, 9/2003;
Volvo C70 2.0T aut Cabrio, 9/2000, blauw metallic, blauwe kap, beige leder, 19";
Volvo V40 2.0 aut, 10/2002, Virtual blue metallic
Volvo V70D, 9/2007 Electric silver
Volvo 240 Polar estate man, 2/1993, blauw
Volvo V70 D5 man, 11/2001, scarab green
Volvo V40 1.9TD, 10/98, autumn gold met.
Volvo 460 GLE 19TD, 10/92, groen metallic
Volvo 460 GL LPG, 7/90, zilver metallic
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Pomp? voor die prijs heb je bijna een cplte kachel ,pompje hangt of tegen de kachel of rechts achter omder de auto vervangen is max een uur als hij voor zit en 15 min als hij achter hangt, duur pompje dan :crazyeyes:
Denk trouwens dat het niet de pomp is maar het inspuit/drukregelaartje in de kachel zelf pomp geeft een constante hoeveelheid en de word afgeregelt door dit regelaartje.
Wat bedoel je trouwens met bypass?
Gebruikersavatar
Wolfs XC
5th Gear member
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
Locatie: 't Gooi

Waarschijnlijk de koelwaterslangen met elkaar verbonden?
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Gast

Kijk hier ook eens: http://home.planet.nl/~quiri008/ppo_pagina.html
Klikken op PPO project en dan helemaal naar onderen scrollen, daar wordt de standkachel problemen beschreven (niet veroorzaakt door PPO).

Trouwens het PPO verhaal is ook leuk om te lezen.....
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”