Mijn geluid is het beste te omschrijven als een vervelende lage piep, als ik een beetje gas geef is het weg, maar dan hoor ik in het begin vaak ook nog even een piepje.... (echt een shrieek) voor
komt me bekend voorremmm schreef:Ik ben gisteren bij de dealer geweest en het gepiep komt van mijn multiriem, volgens de monteur. Hij spoot er een goedje op en toen was het "gepiep" even weg. Maar het lijkt wel alsof hij nu alleen nog meer herrie maakt. Het kon volgens de monteur geen kwaad. Hij wordt bij de volgende beurt vervangen (nog 8000km).
Het rare is alleen, als ik een klein beetje gas geef, dan hoor je aan het begin en net voordat de motor weer in rust-stand komt een ander raar geluid een beetje alsof er metaal geschudt wordt? klinkt als: grbrbrbr... ???
Kan het de krukaspoelie zijn?sequence schreef:Welke riem maakt lawaai, de multiriem of de distributieriem?
Ik ga even uit van de multiriem, ik hoor deze bij mijn V50. 2.0D niet. Alleen na het wassen of bij regen wil deze na het starten wel eens een paar tellen krijsen, daarna is ie weer droog en hoor je de riem niet meer.