Bron is CNBC, ik zit hier in China te kijken op de Sat.
Als het waar is, ja wat dan misschien is Volvo wat voor Spyker?
Ford praat exclusief verder met Geely over verkoop Volvo
- xc-men
- 4th Gear member
- Contacteer:
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Reuters weet nog van niets:
Ford Motor and China's Geely are set to report progress as soon as Wednesday in talks to sell Ford's Volvo unit to the Chinese automaker, two people with direct knowledge of the matter said.
Both sides expect a sale of the Swedish auto brand to close in early 2010, they added.
The unusual update planned on the closed-door negotiations is intended to help Geely clinch financing and to speed approval from the Chinese government by sending a signal that both sides are closing in on a deal, according to the people who were not authorized to discuss the talks.
Ford Motor and China's Geely are set to report progress as soon as Wednesday in talks to sell Ford's Volvo unit to the Chinese automaker, two people with direct knowledge of the matter said.
Both sides expect a sale of the Swedish auto brand to close in early 2010, they added.
The unusual update planned on the closed-door negotiations is intended to help Geely clinch financing and to speed approval from the Chinese government by sending a signal that both sides are closing in on a deal, according to the people who were not authorized to discuss the talks.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- BillyBob
- 5th Gear member
Er is meer nieuws dat het wél doorgaat dan dat het niet zou doorgaan. Ik hou het in de gaten...
V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
- xc-men
- 4th Gear member
- Contacteer:
BCC komt met een ander verhaal, ook SVE, we moeten maar wachten op het pers bericht van Ford.
Nu dit op http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/8428066.stm
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Daar lees ik hetzelfde als in het Reuters bericht.xc-men schreef:BCC komt met een ander verhaal, ook SVE, we moeten maar wachten op het pers bericht van Ford.
Niet dat het niet doorgaat dus, alleen dat het een tussenbericht is om de Chinese overheid te prikkelen.
Immers ... VOLVO4LIFE
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Published: Wednesday, 23 Dec 2009 | 6:06 AM ET
All major commercial terms for the sale of Volvo to China's Geely have been settled and a definitive sale agreement will be signed in the first quarter of next year, Ford said in a statement Wednesday.
A sale of the Swedish auto brand is expected to close in the second quarter of 2010, Ford [F.N 9.9 0.23 (+2.38%) ] added in the statement.
China's largest private automaker, Geely, is keen on acquiring modern technology to upgrade its car line-up and bring it closer to becoming a global competitor.
For Ford, closing the sale would provide it with cash it could use toward Chief Executive Alan Mulally's goal of speeding up debt repayment as the automaker moves toward profitability it has projected for 2011.
"While Ford would continue to cooperate with Volvo Cars in several areas after a possible sale, the company does not intend to retain a shareholding in the business post-sale," the company's statement said.
Ford was the only U.S. automaker to avoid bankruptcy and a U.S. government bailout thanks to the $27 billion borrowing program it completed before the crushing decline for the U.S. auto market that began in 2008.
Helped by government subsidies, the Chinese car market overtook the United States as the world's largest earlier this year and is expected to build on that in 2010.
All major commercial terms for the sale of Volvo to China's Geely have been settled and a definitive sale agreement will be signed in the first quarter of next year, Ford said in a statement Wednesday.
A sale of the Swedish auto brand is expected to close in the second quarter of 2010, Ford [F.N 9.9 0.23 (+2.38%) ] added in the statement.
China's largest private automaker, Geely, is keen on acquiring modern technology to upgrade its car line-up and bring it closer to becoming a global competitor.
For Ford, closing the sale would provide it with cash it could use toward Chief Executive Alan Mulally's goal of speeding up debt repayment as the automaker moves toward profitability it has projected for 2011.
"While Ford would continue to cooperate with Volvo Cars in several areas after a possible sale, the company does not intend to retain a shareholding in the business post-sale," the company's statement said.
Ford was the only U.S. automaker to avoid bankruptcy and a U.S. government bailout thanks to the $27 billion borrowing program it completed before the crushing decline for the U.S. auto market that began in 2008.
Helped by government subsidies, the Chinese car market overtook the United States as the world's largest earlier this year and is expected to build on that in 2010.
Immers ... VOLVO4LIFE
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
ach,maakt het uit, alles naar de chinezen...
of het wellicht de redding van Volvo is? bij GM was het toch al geen feest.
jammer dat er geen kracht in Europa Volvo had kunnen inlijven..
of het wellicht de redding van Volvo is? bij GM was het toch al geen feest.
jammer dat er geen kracht in Europa Volvo had kunnen inlijven..
- gnd
- 3rd Gear member
http://www.nu.nl/economie/2150268/ford- ... geely.html
Ford verkoopt Volvo aan Geely
Uitgegeven: 23 december 2009 12:10
Laatst gewijzigd: 23 december 2009 12:10
STOCKHOLM - De Chinese autoproducent Zheyiang Geely heeft een principeakkoord bereikt met het Amerikaanse Ford over de verkoop van het Zweedse Volvo Cars.
© AutoweekDat heeft Ford woensdag bekendgemaakt. De Chinese autoriteiten moeten de overeenkomst formeel nog wel goedkeuren.
Een definitieve overeenkomst word naar verwachting in het eerste kwartaal volgend jaar ondertekend. De overdracht zal naar verwachting in het tweede kwartaal plaatsvinden.
Cheers GND
Ford verkoopt Volvo aan Geely
Uitgegeven: 23 december 2009 12:10
Laatst gewijzigd: 23 december 2009 12:10
STOCKHOLM - De Chinese autoproducent Zheyiang Geely heeft een principeakkoord bereikt met het Amerikaanse Ford over de verkoop van het Zweedse Volvo Cars.
© AutoweekDat heeft Ford woensdag bekendgemaakt. De Chinese autoriteiten moeten de overeenkomst formeel nog wel goedkeuren.
Een definitieve overeenkomst word naar verwachting in het eerste kwartaal volgend jaar ondertekend. De overdracht zal naar verwachting in het tweede kwartaal plaatsvinden.
Cheers GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
- xc-men
- 4th Gear member
- Contacteer:
@Ben, is de webside al overbelast? ik kon dit bericht niet meer openen de laaste 3 min. Nu maar snel een Chinese www.volvo-forum.CN in bedrijf stellen
-
ruuds70
- 5th Gear member
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
- Auk
- 6th Gear member
Nou, dat is mooi vervelend dan!
Ben benieuwd hoe de toekomst er uit gaat zien en wat het met de auto's zelf gaat doen...
Ben benieuwd hoe de toekomst er uit gaat zien en wat het met de auto's zelf gaat doen...
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

-
Gast
Ik denk dat het voor Volvo de redding is, misschien zijn die Chinezen ook niet alles maar als het gaat zoals bij Saab... We zullen zien hoe het Volvo in de toekomst vergaat, als we zien hoe o.a. Jaguar en Land Rover onder de vlag van Tata toch hun eigen weg kunnen gaan heb ik er wel moed op dat het goed komt. In China zit tenminste nog geld.
- MartijnEV
- 4th Gear member
- Contacteer:
Vanmiddag in de krant (Aftonbladet): zie onderstaande Google vertaling.
CEO's e-mail aan alle medewerkers: Volvo verkocht
Greetings vandaag van CEO Stephen Odell tot de werknemers van Volvo:
Geely Automobile zal overnemen Volvo Cars volgend jaar.
De deal tussen de partijen is nu vrijwel voltooid.
Stephen Odell stuurde zijn Kerstgroet in een email aan alle medewerkers van Volvo Cars vandaag. Tegelijkertijd bevestigde de leiding van Ford dat een akkoord is bereikt door Geely Automobile op een verkoop van Volvo PV.
De partijen zijn nu overeenstemming bereikt over een aantal essentiële voorwaarden voor de deal.
- Er zijn dingen die betrekking hebben op de productie-structuur en de toekomstige investeringen plannen, "zei Geely Automobile woordvoerder Zweeds Anders Fogel.
Ford verkoopt haar volledige belang in Volvo naar Geely Automobile. Volgens het prijskaartje zal zijn 15 miljard euro.
- Ik heb geen commentaar te maken, "zegt Fogel.
Doorbraken
De doorbraak in de onderhandelingen komt na enkele dagen van intensieve onderhandelingen in Londen.
- Dit is een positieve stap in het proces, "zei Olle Axelsson, Information Manager bij Volvo Cars.
Zowel de Zweedse en de Chinese autoriteiten zullen nu bellen met de winkel op de naden. Het zal duren voordat er onze papieren zijn ondertekend.
De overeenkomst zal in overeenstemming met zowel Geely Automobile en Ford, op het beste, wordt voltooid tijdens het eerste kwartaal van volgend jaar. Dit betekent dat de deal is niet in de haven tot ten minste het tweede kwartaal.
Daar, onder andere nog moeten worden opgelost is de financiering en wettelijke goedkeuring, volgens Ford.
Volgens SVT Rapport Geely Automobile heeft al benoemd tot CEO van de Volvo China. Bronnen aan Rapport geeft aan dat het over een persoon die is gekoppeld aan Baic - het bedrijf onlangs kocht de technologie van Saab.
- We hebben geen commentaar op, "zegt Anders gezegd Fogel Aftonbladet.
Toegenomen groei van Volvo
Volgens Geely Automobile zal winkelen openstelling van de Volvo op de gigantische Chinese markt.
"Volvo behoudt zijn leidende positie in veiligheids-en milieutechnologieën, en worden in een unieke positie als toonaangevende premium merk met groeipotentieel," aldus het bedrijf in een verklaring.
Stephen Odell e-mail aan werknemers
In de nabije toekomst aan Ford bevestigen dat de belangrijkste commerciële gebieden rond de verkoop van Volvo Cars is nu overeengekomen tussen Ford en Geely Automobile.
Dit betekent niet dat Geely Automobile is nu de nieuwe eigenaar van Volvo Cars. Maar het geeft aan dat, hoewel sommige werken nog te voltooien voordat de deal wordt gesloten, met inbegrip van de definitieve documentatie, de financiering en de regering goedkeuring såförväntar aan Ford en Geely Automobile tot een definitieve koopovereenkomst wordt ondertekend tijdens het eerste kwartaal van 2010.
Een sluiting is waarschijnlijk komen in het tweede kwartaal, tijdens förutsättnig dat de deal wordt goedgekeurd door de bevoegde instanties geraamd.
Mijn ambitie is altijd geweest dat ik de eerste zou zijn om te informeren over deze belangrijke ontwikkeling in het proces, maar ik weet dat velen van jullie al op vakantie zijn gegaan. Het voelt natuurlijk niet goed dat u nota te nemen van dit nieuws uit andere bronnen dan van mij, maar deze volgende stap in het verkoopproces werd gisteravond afgerond en wil ik proberen u te informeren en zo goed als ik kan.
Ik denk dat we kunnen allemaal weer aan het werk volgend jaar met het positieve gevoel dat we op weg zijn om weer een duurzame winstgevendheid en we hebben een positieve toekomst om naar uit te kijken zijn.
Ik wens u en uw familie een vreedzame en gid kerst en een gelukkig nieuw jaar.
Met vriendelijke groet
Stephen Odell
CEO van Volvo Cars
CEO's e-mail aan alle medewerkers: Volvo verkocht
Greetings vandaag van CEO Stephen Odell tot de werknemers van Volvo:
Geely Automobile zal overnemen Volvo Cars volgend jaar.
De deal tussen de partijen is nu vrijwel voltooid.
Stephen Odell stuurde zijn Kerstgroet in een email aan alle medewerkers van Volvo Cars vandaag. Tegelijkertijd bevestigde de leiding van Ford dat een akkoord is bereikt door Geely Automobile op een verkoop van Volvo PV.
De partijen zijn nu overeenstemming bereikt over een aantal essentiële voorwaarden voor de deal.
- Er zijn dingen die betrekking hebben op de productie-structuur en de toekomstige investeringen plannen, "zei Geely Automobile woordvoerder Zweeds Anders Fogel.
Ford verkoopt haar volledige belang in Volvo naar Geely Automobile. Volgens het prijskaartje zal zijn 15 miljard euro.
- Ik heb geen commentaar te maken, "zegt Fogel.
Doorbraken
De doorbraak in de onderhandelingen komt na enkele dagen van intensieve onderhandelingen in Londen.
- Dit is een positieve stap in het proces, "zei Olle Axelsson, Information Manager bij Volvo Cars.
Zowel de Zweedse en de Chinese autoriteiten zullen nu bellen met de winkel op de naden. Het zal duren voordat er onze papieren zijn ondertekend.
De overeenkomst zal in overeenstemming met zowel Geely Automobile en Ford, op het beste, wordt voltooid tijdens het eerste kwartaal van volgend jaar. Dit betekent dat de deal is niet in de haven tot ten minste het tweede kwartaal.
Daar, onder andere nog moeten worden opgelost is de financiering en wettelijke goedkeuring, volgens Ford.
Volgens SVT Rapport Geely Automobile heeft al benoemd tot CEO van de Volvo China. Bronnen aan Rapport geeft aan dat het over een persoon die is gekoppeld aan Baic - het bedrijf onlangs kocht de technologie van Saab.
- We hebben geen commentaar op, "zegt Anders gezegd Fogel Aftonbladet.
Toegenomen groei van Volvo
Volgens Geely Automobile zal winkelen openstelling van de Volvo op de gigantische Chinese markt.
"Volvo behoudt zijn leidende positie in veiligheids-en milieutechnologieën, en worden in een unieke positie als toonaangevende premium merk met groeipotentieel," aldus het bedrijf in een verklaring.
Stephen Odell e-mail aan werknemers
In de nabije toekomst aan Ford bevestigen dat de belangrijkste commerciële gebieden rond de verkoop van Volvo Cars is nu overeengekomen tussen Ford en Geely Automobile.
Dit betekent niet dat Geely Automobile is nu de nieuwe eigenaar van Volvo Cars. Maar het geeft aan dat, hoewel sommige werken nog te voltooien voordat de deal wordt gesloten, met inbegrip van de definitieve documentatie, de financiering en de regering goedkeuring såförväntar aan Ford en Geely Automobile tot een definitieve koopovereenkomst wordt ondertekend tijdens het eerste kwartaal van 2010.
Een sluiting is waarschijnlijk komen in het tweede kwartaal, tijdens förutsättnig dat de deal wordt goedgekeurd door de bevoegde instanties geraamd.
Mijn ambitie is altijd geweest dat ik de eerste zou zijn om te informeren over deze belangrijke ontwikkeling in het proces, maar ik weet dat velen van jullie al op vakantie zijn gegaan. Het voelt natuurlijk niet goed dat u nota te nemen van dit nieuws uit andere bronnen dan van mij, maar deze volgende stap in het verkoopproces werd gisteravond afgerond en wil ik proberen u te informeren en zo goed als ik kan.
Ik denk dat we kunnen allemaal weer aan het werk volgend jaar met het positieve gevoel dat we op weg zijn om weer een duurzame winstgevendheid en we hebben een positieve toekomst om naar uit te kijken zijn.
Ik wens u en uw familie een vreedzame en gid kerst en een gelukkig nieuw jaar.
Met vriendelijke groet
Stephen Odell
CEO van Volvo Cars
in bestelling: XC40 Recharge Pure Electric SMSR Plus MY2024
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
Historie: 142 DL 1972 / 244 DL 1974 / 245 USA aut. 1992 / V40 1.8 aut. 2000 / S60 T5 GT 2001 / XC90 D5 GT 2004 / XC70 2.5T GT 2005 / V60 T4 PS 2010 / V40 D2 2013 / 245 GL aut. 1981 / 245 GL Classic 1993 / 245 GL Classic Electric 1993 converted 2012
-
Mike Philippens
- 3rd Gear member
Je kunt de auto's vanaf nu ook met een nummer bestellen: doe mij een 24 met Xenon aub! Leel elbij? Ja, doe maar. Alstublieft meneel, dat is dan €27.495!'Auk schreef:Ben benieuwd hoe de toekomst er uit gaat zien en wat het met de auto's zelf gaat doen...
En misschien krijg je er stokjes bij, of zit er een loempia-opbergvak ipv een handschoenkastje.
Zo...nu hebben we alle stereotypen wel gehad dacht ik...

- BillyBob
- 5th Gear member
@ Mike: lol

V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
- FLA
- 3rd Gear member
Grutjes wat is dit slecht voor mijn bloeddruk!
Geleraaf
Nu.nl + filmpje
NRC
Alle media pikken het op dus we kunnen er vanuit gaan. Gloeiende!
Geleraaf
Nu.nl + filmpje
NRC
Alle media pikken het op dus we kunnen er vanuit gaan. Gloeiende!
- Richard
- 7th Gear member
- Contacteer:
Beter naar de chinezen dan hetzelfde lot als Saab.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
- RaoulC
- 2nd Gear member
Via interne mededeling zijn we door verwezen naar Ford site alwaar het volgende persbericht:http://www.ford.com/about-ford/news-ann ... -all-31664
En die van Geely: http://www.geely.com/global/media_centr ... eases.html
Intranet bevestigd dat we een officieele tekening kunnen verwachten in Q1-2010 en volledige overname in Q2-2010. Dus vanaf Modeljaar 2011 zijn we chinees
. Ik zie het niet als een probleem, eerder een goede uitdaging. Onze verkopen zijn over de gehele linie beter dan vorig jaar en de DRIVe slaat ook goed aan. Nu wordt het tijd voor de S60 introductie. Tenslotte zijn we als een van de weinige automerken weer aan de weg omhoog bezig sind een aantal maanden.
En die van Geely: http://www.geely.com/global/media_centr ... eases.html
Intranet bevestigd dat we een officieele tekening kunnen verwachten in Q1-2010 en volledige overname in Q2-2010. Dus vanaf Modeljaar 2011 zijn we chinees
sinds augustus '11 850 2,5ltr BJ'95 benzine
september '07 een 245 GL B230F BJ'90 afgekeurd augustus '11
september '07 een 245 GL B230F BJ'90 afgekeurd augustus '11
- Sixerdude
- 1st Gear member
Vanaf het Saabforum volgen we natuurlijk ook de berichten van onze Zweedse broeders bij Volvo. Volvo kan verder, maar de vraag is natuurlijk wel hoe dat dan gebeurt. Je houdt je hart vast dat productielijnen naar het goedkoop producerende China worden verplaatst.
Als Saabrijder en Saabforumlid (niet als spokesman van Saabforum, want daar hebben we moderatoren voor) wil ik jullie in elk geval heel veel sterkte toewensen en de wens uitspreken dat Volvo ook bij Geely in Zweden gevestigd blijft!
Als Saabrijder en Saabforumlid (niet als spokesman van Saabforum, want daar hebben we moderatoren voor) wil ik jullie in elk geval heel veel sterkte toewensen en de wens uitspreken dat Volvo ook bij Geely in Zweden gevestigd blijft!
Volvo V70 I 2.5D Exclusive 1999
Saab 9-5 2.3t Vector Vialle LPG 2003 (verkocht)
Saab 9-3 SE 2.0i Cabrio Prins LPG VSI 1998 (verkocht)
Saab 9-3 S 2.2 TiD 1999 (verkocht)
Volvo V70 II 2.4 Benzine 170pk 2001 (verkocht)
Saab 9-5 2.3t Vector Vialle LPG 2003 (verkocht)
Saab 9-3 SE 2.0i Cabrio Prins LPG VSI 1998 (verkocht)
Saab 9-3 S 2.2 TiD 1999 (verkocht)
Volvo V70 II 2.4 Benzine 170pk 2001 (verkocht)