ik ben overtuigd van het nut van winterbanden, ook in NL. Vooral omdat ik zelf het verschil heb ervaren, iets wat je de grootste tegenstanders niet kan horen zeggen. En jij kan superveilig rijden, maar soms heb je het niet in de hand . Ik beweer niet dat die schade voorkomen had kunnen worden, weet ook niet of hij op winterbanden rijdt, maar wil alleen maar aangeven dat je niet alleen op de weg bent.
Tegen ijzel helpen winterbanden, DTSC, ESP, BTW, etc allemaal niet, dan heb je alleen wat aan spijkerbanden.
Ik probeer je niet te overtuigen, probeer alleen jouw argumenten te weerleggen. Overigens is het kostenverhaal geen argument om het goed te praten, probeer alleen maar te laten zien dat het erg relatief is.
sneeuw rijden
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Ach zoveel verschillende mensen zoveel verschillende meningen en wensen. En ieder mens is weer verschillend, waar leg je als individu je prioriteit neer toch?
Mij krijg je in een zomervakantie echt niet in een Hotel of huisje. Terwijl een ander zegt ik ga never nooit niet met zo'n sleurhut achter de auto door Europa heen.
En is het één slechter/mooier/goedkoper/duurder enz enz dan het ander nee, iedere situatie/omstandigheid en ider mens is anders.
Mij krijg je in een zomervakantie echt niet in een Hotel of huisje. Terwijl een ander zegt ik ga never nooit niet met zo'n sleurhut achter de auto door Europa heen.
En is het één slechter/mooier/goedkoper/duurder enz enz dan het ander nee, iedere situatie/omstandigheid en ider mens is anders.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
-
- 8th Gear member
Volvomafia, heb je dan ook uitgeprobeerd bij +10 graden een noodstop? met beide varianten?
Er zijn in de periode Nov-Maart, meer dagen +10 dan sneeuw op de weg..
Daar gaat het om..
Daar gaat het om..
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- 7th Gear member
Jammer dat de goeie oude spijkerbanden niet meer mogen.
:)

- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
het gaat niet alleen om het onderscheid +10 graden en sneeuw. Er is een tussenstap, dus andere temperaturen en andere hoedanigheden van H2O945i schreef:Volvomafia, heb je dan ook uitgeprobeerd bij +10 graden een noodstop? met beide varianten?
Daar gaat het om..
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
- Donic
- 2nd Gear member
Zoals ik hiervoor al heb aangegeven is dat ook mijn ervaring. Heb begin februari 2008 deelgenomen aan een Volvo Driving Course. Het was rond het vriespunt. Ideaal om winterbanden te testen dus. Enkele deelnemers (ook V70) met zomerbanden waren binnen 10 minuten volledig overtuigd. Als je eenmaal het grote verschil hebt ervaren en gezien, wil je niet anders.Max schreef:Ik herhaal:
Ik heb bij de Volvo Driving Course (7-11-2009) gezien wat het verschil is tussen een zomer en een winterband en ben volledig overtuigd dat het wel degelijk verschil maakt, groot verschil zelfs!Max schreef:De beste manier om het verschil te weten is door het zelf te ervaren.
En misschien is het wel als stoelverwarming:
Zolang je het niet hebt mis je het niet, maar heb je het wel een keer gehad dan wil je nooit meer een auto zonder!
Volvo 360 GLT 2.0
Volvo 850 GLT
V70 2.4T AWD 2001
Volvo 850 GLT
V70 2.4T AWD 2001
-
- 3rd Gear member
Je hoeft me niet te overtuigen, want ik begrijp dat ze onder deze omstandigheden heel erg fijn zijn. Geweldig, betere grip enzo. Maar het is getverderrie maar 5 dagen sneeuw dit jaar. En dat is een uitzondering. Volgens mij hadden we in 2004 voor het laatst sneeuw wat langer dan een dag bleef liggen. In januari 2009 heeft het precies 1 dag gesneeuwd. Ik weet het nog goed, want ik was te druk om sneeuwfoto's te maken die dag, dus ik heb dat toen volledig gemist.VolvoMafia schreef:Ik probeer je niet te overtuigen, probeer alleen jouw argumenten te weerleggen. Overigens is het kostenverhaal geen argument om het goed te praten, probeer alleen maar te laten zien dat het erg relatief is.
Vandaar dat ik het onzin vind om voor die paar dagen speciale banden te kopen. En die link waar je naar verwijst...tjsa...als je met 20kmh niet eens meer kunt uitwijken, kun je je afvragen of het wel verstandig was om de weg op te gaan. En of het met sneeuwbanden veel beter was geweest.
Overigens is bezuinigen op veiligheid helemaal niet zo raar. Men kan vliegtuigen volledig explosieproof maken. Echt, ik verzin het niet. Maar men doet het niet. Het maximale is een explosieproof vracht- en bagagecontainer die lang niet bij elke maatschappij in gebruik is. Je wilt het namelijk niet betalen. Als een ticket ineens 2x zo duur wordt, voor die astronomisch kleine kans dat precies dat vliegtuig getroffen wordt door een bom...
Maar waarom heb je nog geen 6puntsgordel in je auto dan? Kun je kopen, is veeeel veiliger, én 365 dagen/jaar nuttig. Je weet immers nooit wanneer je crasht. En waarom heb ik als motorrijder nog geen neckbrace? Omdat ie €650 kost...ik vind het veel centjes. Ik weet het, het kan me een dwarslaesie schelen. Maar ja...ik vind een helm van €400 al genoeg zeg maar.
Zo bezuinigen we allemaal een beetje op veiligheid.

- Oceanracer
- Geartronic member
Mijn huidige winterbanden heb ik overgenomen van m'n buurman. Kostten me wel € 150,00. Toch denk ik dat ik daar wel overheen kom... 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- diesel01
- Geartronic member
Ik zit met verbazing te lezen, in de optiek van sommige kun je zeggen trek geen motorpak aan want dat kost een hoop centjes en je bent hem, als het goed is toch nooit nodig.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 3rd Gear member
Dat is ook weer een oversimplificatie natuurlijk. Winterbanden vergelijken met een motorpak :roll: dat gaat nergens over. Dan mis je de essentie van wat ik zei. Maar ik geloof dat dit toch nergens heen gaat. Ik snap ook wel dat de mensen die winterbanden hebben nooit gaan zeggen dat het inderdaad een beetje overdone is voor die (hooguit) 5 dagen dat je ze in het jaar 'nodig' hebt.diesel01 schreef:Ik zit met verbazing te lezen, in de optiek van sommige kun je zeggen trek geen motorpak aan want dat kost een hoop centjes en je bent hem, als het goed is toch nooit nodig.
BTW: ik rij een leasebak; ik kan voor €10 (dacht ik) in de maand extra gebruik maken van de winterbanden regeling. Dus kom aub niet aan dat ik te gierig ben, of dat ik afgunstig ben. Zulke opmerkingen zeggen meer over degene die ze maakt dan over mij.

- hofmeijer
- 3rd Gear member
- Contacteer:
en ik maar denken dat ik de enige was die zo deed op het forum, hahah blijft leuk he discussiëren.945i schreef:Aha, stoer.
ga zo door jongens des te meer berichten erop komen haha.
Ik google nooit, men vrouw weet het tog beter
Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue
Er staan weer nieuwe foto's op de www
Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue
Er staan weer nieuwe foto's op de www
Laten we hopen dat jouw bezuinigingen geen gevolgen heeft voor een ander.Mike Philippens schreef:Zo bezuinigen we allemaal een beetje op veiligheid.
Op veiligheid kan en mag je nmm nooit bezuinigen.
Ik zou er slecht van slapen als ik door mijn bezuinigingen iemand het ziekenhuis zou in rijden (of het mijn schuld nu wel of niet is).
Anticiperen op iemand anders zijn fouten is waarom het draait in het verkeer en fouten maakt iedereen.
Daarom: voorkomen is beter dan genezen.
- den toerist
- 5th Gear member
Ik heb de afgelopen dagen met m'n V70 op zomerbanden geen enkel probleem gehad op de gladde en besneeuwde wegen. Als je 'voeld' waar de wagen heen neigt te gaan, gewoon effe gas lossen en je hebt hem direkt terug in de hand.
Ik ben wel overtuigd van het nut van winterbanden ( of modder en sneeuw ).
Ik ben wel overtuigd van het nut van winterbanden ( of modder en sneeuw ).
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
-
- Starter
Van de week m'n eerste "echte" volvo moment gehad, in de sneeuw natuurlijk! 30 cm verse sneeuw in de straat en die tandem asser moest weg van de oprit voor de kerstdagen , nou die aanhanger kreeg ik nooit de weg opgeduuwd dus heb hem maar haaks aan de auto hehaakt. Meerdere auto's in de straat aan het glibberen en ik stap in en ga rijden, geen enkel probleem!!
moest zelfs een keer achteruit omdat de aanhanger anders de bloembak zou meenemen, de buurman stond met open mond te kijken
Geweldige auto (xc70) met winterbanden!

Geweldige auto (xc70) met winterbanden!
-
- 3rd Gear member
Sorry hoor, maar dit is toch echt onzin van de bovenste plank... Overdrijven is ook een vak. De sneeuw is alweer weg for crying out loud! Wat moet je nou met je sneeuwbanden? Vijf dagen heeft er een beetje sneeuw gelegen en je doet net of ik je gezin aan het uitroeien ben. :roll: :roll:AlexV70 schreef:Laten we hopen dat jouw bezuinigingen geen gevolgen heeft voor een ander.Mike Philippens schreef:Zo bezuinigen we allemaal een beetje op veiligheid.
Op veiligheid kan en mag je nmm nooit bezuinigen.
Ik zou er slecht van slapen als ik door mijn bezuinigingen iemand het ziekenhuis zou in rijden (of het mijn schuld nu wel of niet is).
Anticiperen op iemand anders zijn fouten is waarom het draait in het verkeer en fouten maakt iedereen.
Daarom: voorkomen is beter dan genezen.
En beantwoord mijn vraag dan eens: heb jij een zespunts gordel, rolkooi, HANS en valhelm op in de auto? Waarom niet? Op veiligheid mag je immers niet beknibbelen, en een zespunts gordel is het summum van veiligheid. Je lichaam kan immers geen kant meer op als er iets gebeurt. En door HANS en een valhelm kan je nek niet de verkeerde kant op knakken en heb je de meeste kans om zelfs het meerst gruwelijke ongeluk te overleven. Vooral de kooi doet wonderen.
Voorkomen is beter dan genezen...

- Henrico
- 2nd Gear member
kom op mensen, laat het gaan.
Iedereen heeft zijn reden om een keuze te maken tussen winterbanden, zomerbanden of all weather banden.
Iedereen heeft zijn reden om een keuze te maken tussen winterbanden, zomerbanden of all weather banden.
XC40 T4 Momentum Amazon Blue met Solid White dak en spiegelkappen.
previously:
V60 D4 Ocean Race Edition, MY2015
Ocean Race Blue
V50 D2 (2007 Sapphire Black & 2011 Barentz Blue)
previously:
V60 D4 Ocean Race Edition, MY2015
Ocean Race Blue
V50 D2 (2007 Sapphire Black & 2011 Barentz Blue)
-
- 5th Gear member
Er zijn hier duidelijk enkele figuren die bij hun volle verstand aan het profoseren zijn en jouw en mijn gevoel voor verantwoording tegenover de andere weggebruikers op de hak nemen.
Laat ze in hun waan, we horen ze wel hier op het forum als ze een schuiver gemaakt hebben omdat ze "zoveel ervaring hebben en een hoge pet op hebben van alle rijopleidingen die er zijn zodat winterbanden niet nodig zijn".
Wat moeten die mensen toch een geld overhouden om allemaal mooie en nuttige dingen voor te kopen (LCD schem, dure vakanties, luxe etentjes).
Laat ze in hun waan, we horen ze wel hier op het forum als ze een schuiver gemaakt hebben omdat ze "zoveel ervaring hebben en een hoge pet op hebben van alle rijopleidingen die er zijn zodat winterbanden niet nodig zijn".
Wat moeten die mensen toch een geld overhouden om allemaal mooie en nuttige dingen voor te kopen (LCD schem, dure vakanties, luxe etentjes).
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
aan alle tegenhangers hier op het forum:
Jullie hebben het steeds over "het zijn nu maar 5 dagen" maar in mijn berichten heb ik al een keer of ziljard herhaalt dat het niet alleen om die paar dagen sneeuw gaat maar ook om alle dagen waarop de temperatuur onder de 10 graden is en om alle dagen waarop we te maken krijgen met H2O in welke vorm dan ook. Dat stukje komt niet door jullie SPAM-filter heen geloof ik.
Nogmaals, probeer jullie niet te overtuigen. Want jullie zijn niet te overtuigen. Mooiste is dat de meesten nooit met winterbanden hebben gereden en dus de ervaring uit testen ed halen. Ik zou diegene die wél met winterbanden rijden/hebben gereden ook niet serieus nemen, zit allemaal in hun hoofd en is aangepraat. Dat geldt voor al die Nederlanders die wel investeren in de veiligheid van zichzelf, hun geliefden en de rest van de maatschappij. Voor de droogkijkers onder u, ik hoop dat het cynisme hiervan afdruipt...
Dat argument dat het nut aangepraat is, dat is net zo iets als
A: "Jij bent homo"
B: "Nee hoor!"
A: "Ach, ontkennisfase. Wat lief"
En nee, ik heb helemaal niets tegen homo's
Jullie hebben het steeds over "het zijn nu maar 5 dagen" maar in mijn berichten heb ik al een keer of ziljard herhaalt dat het niet alleen om die paar dagen sneeuw gaat maar ook om alle dagen waarop de temperatuur onder de 10 graden is en om alle dagen waarop we te maken krijgen met H2O in welke vorm dan ook. Dat stukje komt niet door jullie SPAM-filter heen geloof ik.
Nogmaals, probeer jullie niet te overtuigen. Want jullie zijn niet te overtuigen. Mooiste is dat de meesten nooit met winterbanden hebben gereden en dus de ervaring uit testen ed halen. Ik zou diegene die wél met winterbanden rijden/hebben gereden ook niet serieus nemen, zit allemaal in hun hoofd en is aangepraat. Dat geldt voor al die Nederlanders die wel investeren in de veiligheid van zichzelf, hun geliefden en de rest van de maatschappij. Voor de droogkijkers onder u, ik hoop dat het cynisme hiervan afdruipt...
Dat argument dat het nut aangepraat is, dat is net zo iets als
A: "Jij bent homo"
B: "Nee hoor!"
A: "Ach, ontkennisfase. Wat lief"
En nee, ik heb helemaal niets tegen homo's
Mijn blog
-
- 5th Gear member
En wat nu als je aangepast rubber gebruikt en Homo bent, dan ben je wel verantwoord bezig neem ik aan !? 

(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.