Meestal "herken" ik mensen aan het plaatje, jullie hebben er beide geen..

Je reply over het hoofd gezien omdat je niet kunt quoten. Ook heb je mijn reply niet goed begrepen. Die 50m slaat op de gladde wegen in mijn woonwijk, daarbuiten kun je prima rijden (natuurlijk rekening houden met feit dat het wel gladder is). Wellicht zou ik voor winterbanden kiezen als ik perse de weg op zou moeten onder winterse omstandigheden.asta schreef:Citaat: En ik word al helemaal kriegel van mensen die met stellingen komen waarin rijders zonder winterbandjes als gek worden neergezet.
Ik blijf hierbij, je bent een gevaar voor de rest die er wel alles aan doet om veilig naar zijn bestemming te komen.
Daarnaast geef jezelf aan dat je thuis werkt vanwege de slechte omstandigheden en niet wil gaan rijden omdat je geen brokken wil. (bedankt voor je begrip).
Helaas heeft niet iedereen de mogelijkheid om thuis te werken.
Maar de stelling dat je voor 50 meter geen winterbanden gaat kopen roept bij mij een gevoel op zoals ik hierboven omschreven heb, en dat is gewoon terecht.
Maar ik neem aan dat jij niet voor iedere 50 meter de auto pakt, of wel?
Dat is iets dat voor iedereen anders ligt, ikzelf werk als arbeider en heb nog eens een zelfstandig bijberoep. Beide jobs kan ik niet van thuis uitvoeren. Doe soms enkele 100en km's per dag, ook veel 's nachts (wat met dit weer dus het meeste tegenvalt :p) dan moet je gewoon goed schoeisel onder je auto hebben liggen.t5power schreef:Werk lekker thuis, en als ik wel naar werk moet (ws morgen en overmorgen) doe ik het in de wijk rustig aan en vervolgens zit je op de wegen waar gestrooid en sneeuw geschoven wordt. Voor die 50 m ga ik echt geen winterbanden aanschaffen.
Helemaal mee eens! Daarom voor ieder de keus, rijd je maar een paar meter per jaar in de sneeuw, is het niet noodzakelijk om winterbanden aan te schaffen. Moet je, door omstandigheden, veelal erop uit als er sneeuw is... dan neem je die dingen natuurlijk.ppFreddy schreef:Dat is iets dat voor iedereen anders ligt, ikzelf werk als arbeider en heb nog eens een zelfstandig bijberoep. Beide jobs kan ik niet van thuis uitvoeren. Doe soms enkele 100en km's per dag, ook veel 's nachts (wat met dit weer dus het meeste tegenvalt :p) dan moet je gewoon goed schoeisel onder je auto hebben liggen.t5power schreef:Werk lekker thuis, en als ik wel naar werk moet (ws morgen en overmorgen) doe ik het in de wijk rustig aan en vervolgens zit je op de wegen waar gestrooid en sneeuw geschoven wordt. Voor die 50 m ga ik echt geen winterbanden aanschaffen.
Normaal zou ik anders reageren als iemand mij beschuldigd van onverantwoord gedrag, in dit geval (kerstgedachte),wijdt ik het maar aan slecht lezen.....asta schreef:Dan krijg je hem alsnog van mij 945i , ...............................
Rest my case..........
Nee,was vandaag op het nieuws. In Duitsland zijn sinds de invoering van winterbandenplicht het aantal aanrijdingen (blikschades) met 50% gedaald.Er zijn geen testen die bewijzen dat dit daadwerkelijk zo is.
Simpelweg omdat de situaties niet gelijk zijn, de zomerband test men in de zomer en de winterband in de winter.
Laat de test onder dezelfde omstandigheden uitvoeren en de bewijzen zullen ineens heel dicht bij elkaar komen.
Daarnaast heb ik niets aan zomerbanden in de sneeuw omdat ik nagenoeg 0 grip heb, daarintegen heeft de winterband dit wel bij 30 graden boven nul.
Verder komt mij dit als een zinloze discussie over, of is er nog iemand die al onze duitse buren voor gek verklaren dat ze op winterschoeisel rijden als er sneeuw ligt?
Heerlijk dat mensen zich zo kunnen opwinden over winterbanden, het lukt elk jaar weer als de winter daar is! Volg het advies hierboven, elkaar overtuigen lukt toch niet daarvoor hebben de voor- en tegenstanders zich te diep in de loopgraven ingegraven. Wacht tot de volgende winter, dan zal het wel weer van voren af aan beginnen....ok jongens,
dat hebben we ook weer achter de rug,
pak een lekkere borrel
en stop je energie verder weer in positieve zaken
Ja, die rijden rond met houten wielen en stalen banden er omheen.degids schreef:Zijn er ook nog tegenstanders van zomerbanden dan???Renate schreef:sluit ik me bij aan.....gaan we in Maart ? verder met een discussie over zomerbanden
ja hoor, absoluut!degids schreef:Zijn er ook nog tegenstanders van zomerbanden dan??? :DRenate schreef:sluit ik me bij aan.....gaan we in Maart ? verder met een discussie over zomerbanden :P