ANWB winterbandentest 2009

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Plaats reactie
945i
8th Gear member

Sorry, ik verwarde jou met asta... :oops:

Meestal "herken" ik mensen aan het plaatje, jullie hebben er beide geen.. ;)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
t5power
5th Gear member

asta schreef:Citaat: En ik word al helemaal kriegel van mensen die met stellingen komen waarin rijders zonder winterbandjes als gek worden neergezet.

Ik blijf hierbij, je bent een gevaar voor de rest die er wel alles aan doet om veilig naar zijn bestemming te komen.
Daarnaast geef jezelf aan dat je thuis werkt vanwege de slechte omstandigheden en niet wil gaan rijden omdat je geen brokken wil. (bedankt voor je begrip).

Helaas heeft niet iedereen de mogelijkheid om thuis te werken.
Maar de stelling dat je voor 50 meter geen winterbanden gaat kopen roept bij mij een gevoel op zoals ik hierboven omschreven heb, en dat is gewoon terecht.
Maar ik neem aan dat jij niet voor iedere 50 meter de auto pakt, of wel?
Je reply over het hoofd gezien omdat je niet kunt quoten. Ook heb je mijn reply niet goed begrepen. Die 50m slaat op de gladde wegen in mijn woonwijk, daarbuiten kun je prima rijden (natuurlijk rekening houden met feit dat het wel gladder is). Wellicht zou ik voor winterbanden kiezen als ik perse de weg op zou moeten onder winterse omstandigheden.
En wat is "de rest die er wel alles aan doet om veilig naar zijn bestemming te komen", als je er echt alles aan zou doen om ieder zo veilig mogelijk thuis te laten komen, blijf je toch zelf mooi thuis?
asta
5th Gear member

Dan krijg je hem alsnog van mij 945i als jij dit je medemens toewenst dan ben jij dus precies de doelgroep waarop mijn "tirade" zoals je die noemt gericht was.
Ik zag de uitlating die ik deed meer als een morele plicht die vele mensen niet eens meer durven uiten vanwege de reacties die erop komen.
Ik wijs je op je onverantwoorde gedrag, niets meer en niets minder.
Om vervolgens uit jouw mond te horen dat je iemand gunt tegen een boom te rijden vind ik wel heel erg ver gaan (ook al is het geen kerst).
Zouden we ons allemaal aanpassen aan de omstandigheden en de juiste banden gebruiken dan hoeft er niemand tegen een boom aan te rijden!

Alvast een prettige kerst, ik hoop voor je dat je nooit iemand door onverantwoord gedrag letsel toebrengt!.

Rest my case..........

@ t5power,

Waar zijn winterbanden voor bedoelt?
Om in de winter bij winterse omstandigheden te rijden, en niet om thuis te gaan zitten waar ik mijn brood niet verdien.
Als ik niet de weg op kan dan kunnen velen niet thuiswerken (ICT sector, voordat hierover vragen komen).

Jij weet net zo goed als ik dat het niet bij die 50 meter blijft, en in die 50 meter van je huis naar goed begaanbare wegen gebeuren meestal ook geen ongelukken waarbij b.v. kinderen achter een auto oversteken.
Het is niet bedoelt als spijkers op laagwater zoeken maar ik probeer duidelijk te maken dat de gedachte om geen winterbanden te kopen (wat geheel Nederland nu ineens wel wil) onverantwoord is en jij jezelf nooit zal vergeven als je b.v. een medeweggebruiker ernstig letsel toebrengt.

Ik laat het verder hierbij, doe er je voordeel mee.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Frederik Welvaert
5th Gear member

t5power schreef:Werk lekker thuis, en als ik wel naar werk moet (ws morgen en overmorgen) doe ik het in de wijk rustig aan en vervolgens zit je op de wegen waar gestrooid en sneeuw geschoven wordt. Voor die 50 m ga ik echt geen winterbanden aanschaffen.
Dat is iets dat voor iedereen anders ligt, ikzelf werk als arbeider en heb nog eens een zelfstandig bijberoep. Beide jobs kan ik niet van thuis uitvoeren. Doe soms enkele 100en km's per dag, ook veel 's nachts (wat met dit weer dus het meeste tegenvalt :p) dan moet je gewoon goed schoeisel onder je auto hebben liggen.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
t5power
5th Gear member

ppFreddy schreef:
t5power schreef:Werk lekker thuis, en als ik wel naar werk moet (ws morgen en overmorgen) doe ik het in de wijk rustig aan en vervolgens zit je op de wegen waar gestrooid en sneeuw geschoven wordt. Voor die 50 m ga ik echt geen winterbanden aanschaffen.
Dat is iets dat voor iedereen anders ligt, ikzelf werk als arbeider en heb nog eens een zelfstandig bijberoep. Beide jobs kan ik niet van thuis uitvoeren. Doe soms enkele 100en km's per dag, ook veel 's nachts (wat met dit weer dus het meeste tegenvalt :p) dan moet je gewoon goed schoeisel onder je auto hebben liggen.
Helemaal mee eens! Daarom voor ieder de keus, rijd je maar een paar meter per jaar in de sneeuw, is het niet noodzakelijk om winterbanden aan te schaffen. Moet je, door omstandigheden, veelal erop uit als er sneeuw is... dan neem je die dingen natuurlijk.
945i
8th Gear member

asta schreef:Dan krijg je hem alsnog van mij 945i , ...............................

Rest my case..........
Normaal zou ik anders reageren als iemand mij beschuldigd van onverantwoord gedrag, in dit geval (kerstgedachte),wijdt ik het maar aan slecht lezen.....
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

ok jongens,
dat hebben we ook weer achter de rug,
pak een lekkere borrel
en stop je energie verder weer in positieve zaken
Black 2.4T awd
3rd Gear member

Er zijn geen testen die bewijzen dat dit daadwerkelijk zo is.
Simpelweg omdat de situaties niet gelijk zijn, de zomerband test men in de zomer en de winterband in de winter.
Laat de test onder dezelfde omstandigheden uitvoeren en de bewijzen zullen ineens heel dicht bij elkaar komen.

Daarnaast heb ik niets aan zomerbanden in de sneeuw omdat ik nagenoeg 0 grip heb, daarintegen heeft de winterband dit wel bij 30 graden boven nul.

Verder komt mij dit als een zinloze discussie over, of is er nog iemand die al onze duitse buren voor gek verklaren dat ze op winterschoeisel rijden als er sneeuw ligt?
Nee,was vandaag op het nieuws. In Duitsland zijn sinds de invoering van winterbandenplicht het aantal aanrijdingen (blikschades) met 50% gedaald.
2.4T awd 235pk /380nm -xenon -blokjes grill- achterspoiler-zomer 18 inch R-velg Blackchrom Vredstein Vorti 235/40-18 -winter 17inch amalthea Michelin Alpin 225/40-17
Iroll
6th Gear member

ok jongens,
dat hebben we ook weer achter de rug,
pak een lekkere borrel
en stop je energie verder weer in positieve zaken
Heerlijk dat mensen zich zo kunnen opwinden over winterbanden, het lukt elk jaar weer als de winter daar is! Volg het advies hierboven, elkaar overtuigen lukt toch niet daarvoor hebben de voor- en tegenstanders zich te diep in de loopgraven ingegraven. Wacht tot de volgende winter, dan zal het wel weer van voren af aan beginnen....
Renate
1st Gear member

sluit ik me bij aan.....gaan we in Maart ? verder met een discussie over zomerbanden :P
degids
3rd Gear member

Renate schreef:sluit ik me bij aan.....gaan we in Maart ? verder met een discussie over zomerbanden :P
Zijn er ook nog tegenstanders van zomerbanden dan??? :D
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Black 2.4T awd
3rd Gear member

degids schreef:
Renate schreef:sluit ik me bij aan.....gaan we in Maart ? verder met een discussie over zomerbanden :P
Ja, die rijden rond met houten wielen en stalen banden er omheen.
2.4T awd 235pk /380nm -xenon -blokjes grill- achterspoiler-zomer 18 inch R-velg Blackchrom Vredstein Vorti 235/40-18 -winter 17inch amalthea Michelin Alpin 225/40-17
DeNNiS_
4th Gear member

tijdje terug nog zo een figuur gespot!!

Afbeelding
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Black 2.4T awd
3rd Gear member

Ja,die bedoel ik. Maar is dit nu voor de zomer of winter?
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

degids schreef:
ja hoor, absoluut!
ik heb zelfs vanmorgen de buurvrouw nog geadviseerd om winterbandjes onder de kinderwagen te monteren....
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”