Tijdelijke uitval ventilator

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
sanco
5th Gear member

Het is verdorie of de auto het weet, eerst voor twee weken die koplamp stelmotor (moet ik nog een keer goed bekijken), met het koude weer van de afgelopen dagen is de scheur in de Dala bekleding nu ook ineens een stuk groter geworden (er brokkelen nu stukjes vanaf) en vanmorgen halverwege mijn werk rook ik een "elektroluchtje" welke werd gevolgd door uitval van de kachel ventilator. Alle knoppen geprobeerd, maar geen asem. Ik dacht: dat is mis: motor of voorschakeling opgerookt (en als ik het goed hebt is zo;n motor een behoorlijke klus) Uiteindelijk met half beslagen ramen en in de kou aangekomen op mijn werk. Ik stap uit en sluit af, denk ineens: gewoon nog effe proberen. Stap weer in, start en wat denk je? ventilator draait weer gewoon vrolijk zijn rondjes. Ook vanmiddag terug naar huis geen enkel probleem. Ja ja, auto's en elektronica...... maar toch heb ik zo mijn bedenkingen, want ik vertrouw die lucht niet echt (of het moet het doorwarmen van de kachel zijn geweest: geen lucht er langs, maar wel warmte: geeft misschien ook stank) Ben nu eerst vrij de komende dagen, maar zal hem evt. nog eens laten uitlezen. Auto blijft dichtbij, en dan wil je geen flauwekul.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
E.T.
5th Gear member

Balen man, en helemaal met dit weer.

Zou er ergens een thermische beveiliging zitten voor de ventilator? Het zou kunnen verklaren dat de ventilator het nu weer doet. Alleen blijft dan vraag over: waardoor is die stil komen te staan.

Maar volgens mij is het aftellen bij jou al begonnen.....nog xx nachtjes slapen en dan kun je sleutels ruilen :D
Groet Edwin

Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design
Volvo Amazon P131 B20 1968
sanco
5th Gear member

E.T. schreef:Zou er ergens een thermische beveiliging zitten voor de ventilator? Het zou kunnen verklaren dat de ventilator het nu weer doet. Alleen blijft dan vraag over: waardoor is die stil komen te staan.

Maar volgens mij is het aftellen bij jou al begonnen.....nog xx nachtjes slapen en dan kun je sleutels ruilen :D
Spijker op zijn kop: reden stilstand kan ik ook niet bedenken, maar het schijnt dat de beveiliging wel een code opslaat. FF afwachten dus.
En dat aftellen: ja dat is al half november begonnen :D
De planning: nog een weekje... :cry:
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”