440 experience style project

Restaurantieprojecten en verfraaingen van de 440 / 460
v0lv0freak
4th Gear member

die spuitbussen kun je aan de hand van de kleurcode laten maken bij een verf winkel
Volvo C70 t-5 1998 saffron
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
Blade
5th Gear member
Contacteer:

De meeste kleuren zijn gewoon nog bij de dealer te krijgen in spuitbusjes.
SwedeSpeed
1st Gear member
Contacteer:

UPDATE!

De auto kreeg vandaag apk, AFGEKEURD! :cry:

de volgende punten (heb em zelf gekeurd):
- afkeur wielkastranden, roest was verder verspreid dan in eerste instantie gedacht
-stuurkogel LV
-koplampversteller R
-uitlaat lek bij flens katalysator
-gordel bestuurder versleten

De CO waarde was stationair 0,00 en bij 2500 tpm 0,14, erg netjes dus, de lambdawaarde was ten alle tijde 1.00.

Morgen dus even een bezoekje brengen aan de sloop, en daar meteen even een stappenmotor, een golf 3 bumperlipje, een kofferklepspoiler, een binnenspiegel en de plastic plaat boven de radiateur/tussen de koplampen scoren.
Volvo 440 1.6i Experience
SchoutenCC
5th Gear member

Heb niet direct een link voor je, maar voor de wielkastranden bestaan kant-en-klare inzetstukken om in te lassen. Kosten meen ik twee tientjes per stuk. "ergens" op het forum vast wel te vinden...

Verder moet je op de sloop idd zonder problemen slagen voor de rest, zou alleen wel de stuurkogels nieuw gebruiken, rest geen probleem tweedehands.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
SwedeSpeed
1st Gear member
Contacteer:

Zark, Ik heb inderdaad gisteren 1 inzetstuk voor het buitenscherm RA besteld, kost 34,95 exclusief btw..

En ik heb trouwens ook de stuurkogel inderdaad nieuw besteld.

hij moest voor de 27e gekeurd officieel, dus ik moet heb maandag eciht gaan afmelden anders ligt er straks een mooie bekeuring op de mat..........
Auk
6th Gear member

Wielkastranden kun je bij ATP-Autoteile goedkoop krijgen voor €19,20 per kant. Hier een linkje naar de eBay-shop

Totaalprijs was links+recht + verzendkosten: €49,20.

Heb ik er bij mijn GT in gezet, perfect materiaal.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
SwedeSpeed
1st Gear member
Contacteer:

Auk schreef:Wielkastranden kun je bij ATP-Autoteile goedkoop krijgen voor €19,20 per kant. Hier een linkje naar de eBay-shop

Totaalprijs was links+recht + verzendkosten: €49,20.

Heb ik er bij mijn GT in gezet, perfect materiaal.
shit, ik las het ook net, maargoed, nu heb ik al besteld..
ik heb gisteren 1 inzetdeel voor het buitenspatbord RA besteld, links lap ik zelf wel op dmv plaatje lassen.

nu nog even met de kleurenwaaier motip spuitbussen in m'n kleur bestellen en dan hopen dat heb nog een beetje mooi word..
SwedeSpeed
1st Gear member
Contacteer:

heren, ik zit nu flink in de twijfels, wat moet ik nou met deze volvo?

ik wil graag een oldtimer hebben, een oude saab 96 of 99 of een ford capri 3 omdat ik die stijl van de jaren 80 gewoon veel mooier vind, maar wat nu met de volvo moet ik er nog meer geld aan besteden zodat ik in een mooie auto rondrijd of moet ik hem gewoon afrijden en geld sparen voor een andere auto?

kweet het ff niet meer
SwedeSpeed
1st Gear member
Contacteer:

heb besloten door te gaan met deze auto..

Ga er eens fijn wat geld tegenaan gooien tot hij echt naar mijn smaak is, ik wil hem echt goed hebben.

Vandaag een nieuwe stuurkogel geplaatst, de flens van het eerste stuk uitlaat weer vastgelast. Morgen heb ik een dag vrijgenomen van werk, en ga ik een halve dag besteden aan mijn auto, fijn op de brug.. RA las ik een vervangingsdeel in, linksachter borstel ik de gebobbelde verf op de rand weg, behandel de boel, en plamuur en spuit ik het bij. Ook ga ik mijn nieuwe lichtschakelpaneel monteren, met mistlampen voor. Nieuwe binnenspiegel, nieuw richtingaanwijzer-hendel, de auto polijsten, de lichtmetalen velgen opknappen.

morgen ook nog even naar de sloop voor mistlichten, bumperlip golf 3 tdi, elektrische ramen voor, elektrische spiegels, een bestuurdersgordel, en een flens van een katalysator afslijpen (voor katvervanger :angel:)

een hoop plannen, een hoop geld, maar hopelijk een hoop auto en een hoop restwaarde

(trouwens, half leer gespot in zeer goede staat bij de sloop 'Van haarlem' te doetinchem. Ik hoef geen halfleer want ik vind het stinken, maar misschien iemand anders??!)
SchoutenCC
5th Gear member

Veel succes!
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
SwedeSpeed
1st Gear member
Contacteer:

Afbeelding
Afbeelding

binnenkort betere foto's..
wat vinden jullie, zal ik de spoiler zilver laten, en dat dan combineren met een zilveren zonneband voor en achter en nog enkele zilveren details, het is dezelfde zilver als de velgen...
leip11
5th Gear member
Contacteer:

ik weet niet hoe het er uit komt te zien. maar ik vind persoonlijk de spoiler in de zelfde kleur als de auto het mooist.
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
SchoutenCC
5th Gear member

Ik zou zeggen maak er dan helemaal een two-tone van, spuit de bumpers plus de onderste helft van de deuren en dan kun je misschien een wat coherenter thema maken mbt de velgen plus spoiler?
SwedeSpeed
1st Gear member
Contacteer:

Zark3 schreef:Ik zou zeggen maak er dan helemaal een two-tone van, spuit de bumpers plus de onderste helft van de deuren en dan kun je misschien een wat coherenter thema maken mbt de velgen plus spoiler?
nouja, ik wil eigenlijk alleen de spoiler wat meer laten opvallen, sinds dit groen al niet zon sportieve kleur is....
SchoutenCC
5th Gear member

Als je spoilers plus velgen doet (en dus geen groot thema wilt) zou ik misschien ook de kunststof stootstrippen op de deuren en bumpers overwegen. Heb je op het oog een doorgetrokken lijn waardoor de accenten (spoilers + velgen) niet meer zo geïsoleerd zijn.

Daarentegen, ik zou wel eerst fotosjoppen alvorens te verven ;)
SwedeSpeed
1st Gear member
Contacteer:

Zark3 schreef:Als je spoilers plus velgen doet (en dus geen groot thema wilt) zou ik misschien ook de kunststof stootstrippen op de deuren en bumpers overwegen. Heb je op het oog een doorgetrokken lijn waardoor de accenten (spoilers + velgen) niet meer zo geïsoleerd zijn.

Daarentegen, ik zou wel eerst fotosjoppen alvorens te verven ;)
en dan de dorpels zwart plastic laten.. Die wil ik eigenlijk niet spuiten omdat die onder het rijden toch telkens weer gezandstraald worden...

hmmm, ik zal erover denken en eens een shop gaan maken..
hofmeijer
3rd Gear member
Contacteer:

En Swedespeed, hoe staat het met jou project?
Ben zeer benieuwd.
Heb je al nieuwe foto's?

Veel succes nog toegewenst.

ps. onderlip van een golf vr6 kost nieuw 27,85 euro.
Dan heb je die hele dikke zonder die ineenlopende einden bij de ronding van je bumper.
Ik google nooit, men vrouw weet het tog beter

Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue

Er staan weer nieuwe foto's op de www
SwedeSpeed
1st Gear member
Contacteer:

hofmeijer schreef:En Swedespeed, hoe staat het met jou project?
Ben zeer benieuwd.
Heb je al nieuwe foto's?

Veel succes nog toegewenst.

ps. onderlip van een golf vr6 kost nieuw 27,85 euro.
Dan heb je die hele dikke zonder die ineenlopende einden bij de ronding van je bumper.
Het project ligt stil nu, de volvo word behoorlijk verwaarloosd laatste tijd, ik ben op moment veel drukker met de koop van een saab 99 en dat gaat er uiteindelijk toe leiden dat de volvo verkocht word in een korte termijn.........

ik ga dadelijk nog wel een paar nieuwe foto's posten.
hofmeijer
3rd Gear member
Contacteer:

We wachten in spanning af...
Wel spijtig om te horen dat je de volvo gaat verkopen na je grootse plannen.
Maar ja soms moet je keuzes maken in het leven he.
Ik google nooit, men vrouw weet het tog beter

Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue

Er staan weer nieuwe foto's op de www
SwedeSpeed
1st Gear member
Contacteer:

hofmeijer schreef:We wachten in spanning af...
Wel spijtig om te horen dat je de volvo gaat verkopen na je grootse plannen.
Maar ja soms moet je keuzes maken in het leven he.
wat het is, uiteindelijk ligt m'n passie toch bij saab.. en als je dan de kans krijgt om zon mooie (dure!) saab te krijgen, dan heb je daar alles voor over.. ookal is dit mijn eerste auto..
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 projekten”