Koplampreinigingsinstallatie

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
TM645
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 19.03.2008 - 17:06
Locatie: Baden-Baden
Contacteer:

Peter-V50 schreef:
'bumperklevers krijgen de volle laag' Van koplampsproeiers ??? Iets verkeerd gericht ???
Als je op de snelweg rijdt, en er wordt een straal water met hoge druk op de koplampen gesproeid, dan moet je wel rekenen op een nevel rond en vlak achter de auto.

Ik kijk altijd even of er geen motorrijder in de buurt is voordat ik een salvo afvuur.
Precies! Je kunt ook niets aan de sproeiers afstellen. Deze zijn al fabrieksaf gericht en wat Peter V50 al zegt, door de hoge druk krijg je een enorme nevel die erg hinderlijk kan zijn als je er achter rijdt.
Gebruikersavatar
TM645
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 19.03.2008 - 17:06
Locatie: Baden-Baden
Contacteer:

diesel01 schreef:En toch met alle respect kan ik mij wel vinden in het betoog van TM645.
Ik rijdt in een donker blauwe S60 die op afstand door kan gaan voor een VROS auto ook mijn rijstijl is dusdanig dat men zou kunnen denken dat het een onopvallende(whats in the name) politie auto is.
Ik zie in mijn spiegel soms auto's aankomen blazen(terwijl ik 120km/h+ doe) die zodra ze ons in het vizier hebben het gas loslaten en heel rustig dichterbij komen.
Als ze dan dichterbij zijn en zien dat het loos alarm is kruipen ze op de bumper en gaan ze het liefste erover heen.
Het zelfde gaat op als ik auto's achterop kom men laat het gas los en zodra ik dan ga inhalen en men ziet dat het een gewone Volvo is gaat het gas er weer op aldanniet terwijl ik er nog naast zit.
Ik rijd vele malen liever in DLD, maar mss krijgen we hetzelfde puntensysteem als Flensburg en ben je na een paar keer gesnapt te zijn met kleven je rijbewijs gewoon kwijt.
Ik ben trouwens voor.
En wbt de historische achtergrond, ik weet dat een heleboel oosterburen zich nog steeds schamen en ik schaam mij soms voor het domme volk dat nog steeds opmerkingen maakt over iets dat 65 jaar geleden is gebeurt.
Ik ben onder de indruk vooral om de laatste allinea, Respect! En over de rest kan ik ook zeggen dat je helemaal gelijk hebt. Woon nu een paar jaar in Duitsland en rij daar ook de meeste kilometers. Ik kan van Oberhausen tot aan München zonder enig probleem rijden of ik nou 200+ rijd of 100, er is veel respect voor mede weggebruikers. Het is voor mij pure ontspanning.
Het punten rijbewijs is natuurlijk DE oplossing voor wangedrag op de weg. Maar dat kost de nederlandse staat enorm veel geld vanwege het tekort aan bekeuringen dat zal volgen.
Gebruikersavatar
Black 2.4T awd
3rd Gear member
Berichten: 261
Lid geworden op: 16.08.2007 - 22:18
Locatie: Twente

NL betekent in Duitsland "NUR LINKS fahrer". In begrijpelijk nederlands "altijd linkerbaan rijdend". Ik kan mij ook altijd dood ergeren aan die nederlandse bona-punten rijders. Dit zijn bestuurders met een rijbewijs die ze kado kregen bij voldoende bona-spaarpunten. Ze gaan in duitsland rondrijden met de nederlandse verkeersregels en wetten in hun achterhoofd en passen ze zich niet aan duitse verkeersregels en wetten. 80 km/h op 100km/h wegen buiten de bebouwde kom en 110 km/h op duitse autowegen en dan de richtingaanwijzer gebruiken als breekijzer bij het inhalen. Ik geef toch richting aan, jij remt maar.
2.4T awd 235pk /380nm -xenon -blokjes grill- achterspoiler-zomer 18 inch R-velg Blackchrom Vredstein Vorti 235/40-18 -winter 17inch amalthea Michelin Alpin 225/40-17
Gebruikersavatar
V70 T5 assen
5th Gear member
Berichten: 1329
Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
Locatie: Drenthe

Black 2.4T awd schreef:NL betekent in Duitsland "NUR LINKS fahrer". In begrijpelijk nederlands "altijd linkerbaan rijdend". Ik kan mij ook altijd dood ergeren aan die nederlandse bona-punten rijders. Dit zijn bestuurders met een rijbewijs die ze kado kregen bij voldoende bona-spaarpunten. Ze gaan in duitsland rondrijden met de nederlandse verkeersregels en wetten in hun achterhoofd en passen ze zich niet aan duitse verkeersregels en wetten. 80 km/h op 100km/h wegen buiten de bebouwde kom en 110 km/h op duitse autowegen en dan de richtingaanwijzer gebruiken als breekijzer bij het inhalen. Ik geef toch richting aan, jij remt maar.
Helemaal mee eens af en toe schaam ik me dat ik een nederlander ben.

De laatste mode is om als het licht op rood springt dat er nog best 3 auto,s door kunnen rijden , ook met deze gladde conditie,s .
Alles draait hier om eerst ik dan de rest ,stoppen voor een zebrapad ach man dat hoeft sinds 2005 niet meer.......??

Ik zit veel op de weg en erger me de laatste jaren mateloos aan bejaarden en aso,s .

Sorry voor mijn off topic relaas
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
gerben kerkmeester
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 10.08.2008 - 14:11
Locatie: friesland

PeterV met een motoragent in je achteruitkijkspiegel geef je hopelijk toch wel een best salvo
Volvo V70 D5, Triumph TR6
Gebruikersavatar
TM645
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 19.03.2008 - 17:06
Locatie: Baden-Baden
Contacteer:

gerben kerkmeester schreef:PeterV met een motoragent in je achteruitkijkspiegel geef je hopelijk toch wel een best salvo
Dus...
Gebruikersavatar
TM645
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 19.03.2008 - 17:06
Locatie: Baden-Baden
Contacteer:

V70 T5 assen schreef:
Black 2.4T awd schreef:NL betekent in Duitsland "NUR LINKS fahrer". In begrijpelijk nederlands "altijd linkerbaan rijdend". Ik kan mij ook altijd dood ergeren aan die nederlandse bona-punten rijders. Dit zijn bestuurders met een rijbewijs die ze kado kregen bij voldoende bona-spaarpunten. Ze gaan in duitsland rondrijden met de nederlandse verkeersregels en wetten in hun achterhoofd en passen ze zich niet aan duitse verkeersregels en wetten. 80 km/h op 100km/h wegen buiten de bebouwde kom en 110 km/h op duitse autowegen en dan de richtingaanwijzer gebruiken als breekijzer bij het inhalen. Ik geef toch richting aan, jij remt maar.
Helemaal mee eens af en toe schaam ik me dat ik een nederlander ben.

De laatste mode is om als het licht op rood springt dat er nog best 3 auto,s door kunnen rijden , ook met deze gladde conditie,s .
Alles draait hier om eerst ik dan de rest ,stoppen voor een zebrapad ach man dat hoeft sinds 2005 niet meer.......??

Ik zit veel op de weg en erger me de laatste jaren mateloos aan bejaarden en aso,s .

Sorry voor mijn off topic relaas
Super reacties! Dan maar off topic, maar moet gewoon gezegd worden.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21237
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

gerben kerkmeester schreef:PeterV met een motoragent in je achteruitkijkspiegel geef je hopelijk toch wel een best salvo
Ik heb nog nooit een motoragent klevend achter een auto gezien, mss omdat hij dagelijks ziet wat er kan gebeuren op het moment dat het fout gaat.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Black 2.4T awd
3rd Gear member
Berichten: 261
Lid geworden op: 16.08.2007 - 22:18
Locatie: Twente

diesel01 schreef:
gerben kerkmeester schreef:PeterV met een motoragent in je achteruitkijkspiegel geef je hopelijk toch wel een best salvo
Ik heb nog nooit een motoragent klevend achter een auto gezien, mss omdat hij dagelijks ziet wat er kan gebeuren op het moment dat het fout gaat.
Nee, zij sluipen dichterbij zodat je ze niet in de gaten hebt. Als ik in de achteruitkijkspiegel een enkele koplamp steeds van de rechter naar de linkerbaan ziet gaan en sneller rijdt dan mij. Dat vindt ik dan verdacht en neem dan gas terug. Ik heb dit weleens meegemaakt.
2.4T awd 235pk /380nm -xenon -blokjes grill- achterspoiler-zomer 18 inch R-velg Blackchrom Vredstein Vorti 235/40-18 -winter 17inch amalthea Michelin Alpin 225/40-17
JacoS80
3rd Gear member
Berichten: 308
Lid geworden op: 13.03.2009 - 20:11
Locatie: Rilland
Contacteer:

Ik heb liever een motoragent achter mij dan een petje in een Golf binnen een straal van 1km in mijn buurt.
V70 D5 '02 en V40 D2 Ocean Race '16 / V40 D2 '13 / 945 2.3 LPG-G3 '94 / S80 D5 '04
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93
s3wage
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 12.11.2008 - 22:19

Ik vind hem zonder koplampwissertjes mooier hoor de v70 !
v70 phase2 t5 237.000km's lpi vialle electrisch flashlube systeem vanaf 206.000km's.Op naar de 900.000km,s ! Mesman is DE specialist !
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21237
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Black 2.4T awd schreef:
diesel01 schreef:
gerben kerkmeester schreef:PeterV met een motoragent in je achteruitkijkspiegel geef je hopelijk toch wel een best salvo
Ik heb nog nooit een motoragent klevend achter een auto gezien, mss omdat hij dagelijks ziet wat er kan gebeuren op het moment dat het fout gaat.
Nee, zij sluipen dichterbij zodat je ze niet in de gaten hebt. Als ik in de achteruitkijkspiegel een enkele koplamp steeds van de rechter naar de linkerbaan ziet gaan en sneller rijdt dan mij. Dat vindt ik dan verdacht en neem dan gas terug. Ik heb dit weleens meegemaakt.
Ik heb mijn cc op 125km/h staan en dan hoef ik niet speciaal op te letten of er een motoragent meekomt.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”