Ik denk er over na om deze zomer een 740 aan te schaffen als tweede auto.
Een auto voor de sier, lange ritten en hobby. Verzekeren als klassieker wanneer hij 20 jaar oud is.
De 460 blijft mijn woon-werk verkeer auto.
Ik weet uit de geschiedenis dat de 740 een ijzersterk type is. Haar hoekige model vindt ik ook apart.
Zo nu en dan kijk ik rond en oriënteer mij.
Wat mij opvalt is dat deze wagens zo goedkoop op de markt liggen.
Waar zit dat in?
740 als tweede wagen
- redrooster
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
De 460 GL carb van Frans
- Stinky
- 6th Gear member
- Berichten: 3176
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
- Locatie: Terheijden
- Contacteer:
De dure belasting? Het verbruik? Van 0 tot 100 in 23s ?
Concurrentie van de 200 serie die wel cult is?
Een goed onderhouden 740 is natuurlijk een prima wagen
waar je een mooie hobby aan hebt en waar je jaaaaaren
mee vooruit kan.
Concurrentie van de 200 serie die wel cult is?
Een goed onderhouden 740 is natuurlijk een prima wagen
waar je een mooie hobby aan hebt en waar je jaaaaaren
mee vooruit kan.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 01.10.2008 - 09:59
Het zijn blijkbaar grote ouwe bakken die niemand wil hebben. Beetje vlees (luxe, nieuw, krachtig) noch vis (nostalgie, uitstraling). Verder niks mis mee, zeker de laatste paar bouwjaren. Onderdelen liggen langs de kant vd weg, lekker doehetzelven.
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen. Voor 500 euro koop je gewoon een rijdende auto met APK, 2-300 dkm, 2.3 motor, pay no more.
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen. Voor 500 euro koop je gewoon een rijdende auto met APK, 2-300 dkm, 2.3 motor, pay no more.
- redrooster
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Financieel val ik dus voor het juiste model.
De 460 GL carb van Frans
- asmeekens740
- 4th Gear member
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 15:42
- Locatie: Ulvenhout / Breda
goede keuze inderdaad! Ik heb ook een tijdje zitten kijken naar een 740. ik weet niet of je een estate of een sedan wil? daar zit ook nog best wel verschil in. De sedans zijn minder gewild en dus goedkoper meestal dan de estates. 500 is wel vrij weinig. Meestal word er toch wel iets meer voor gevraagd, zo rond de 800 euro.
De meeste die de koop staan zijn ook nog wel redelijk en met een niet al te hoge kilometerstand, komt waarschijnlijk door de slooppremie...
vriend van mij had ook een 740 die hij wegdeed, daar heeft hij 1000 slooppremie voor gekregen en tja dat zou hij via particuliere verkoop niet krijgen...wel heel zonde...
De meeste die de koop staan zijn ook nog wel redelijk en met een niet al te hoge kilometerstand, komt waarschijnlijk door de slooppremie...
vriend van mij had ook een 740 die hij wegdeed, daar heeft hij 1000 slooppremie voor gekregen en tja dat zou hij via particuliere verkoop niet krijgen...wel heel zonde...
Ik wilde een 740....
het werd uiteindelijk een 940 sedan '91 op de teller: 326.500
het werd uiteindelijk een 940 sedan '91 op de teller: 326.500
- redrooster
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Het is de sedan waar ik voor val. Ik heb in het verleden een 240 gehad maar daar heb ik niet zoveel mee. In het verleden heeft een vriend van ons een 740 gehad en ik had er zo'n kasteel idee bij.
Ook vindt ik de oldtimer 142 wat maar daar moet je, vind ik, stallingsruimte voor hebben anders roest zo'n ding zo weg. En deze zijn duur.
Het is waar, voor 500 tot 800 euro vindt je een leuke. Het hoeft ook geen goede te zijn want hem goed maken is juist de hobby.
Maar goed, het is nog lang niet zover. Het zal misschien van de zomer gaan spelen. Omdat onze familie van beide kanten ver weg woont, (100 tot 200 KM), zal hij gebruikt gaan worden voor dit soort ritten
Ook vindt ik de oldtimer 142 wat maar daar moet je, vind ik, stallingsruimte voor hebben anders roest zo'n ding zo weg. En deze zijn duur.
Het is waar, voor 500 tot 800 euro vindt je een leuke. Het hoeft ook geen goede te zijn want hem goed maken is juist de hobby.
Maar goed, het is nog lang niet zover. Het zal misschien van de zomer gaan spelen. Omdat onze familie van beide kanten ver weg woont, (100 tot 200 KM), zal hij gebruikt gaan worden voor dit soort ritten
De 460 GL carb van Frans
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Er is sinds kort een toenemende belangstelling voor 740 tot 1987. De laatste jaren gingen deze voor rock-bodem prijzen weg. De 700 rijder stapte over op de 900 serie.
Echter is de 740 ondergewaardeerd. Veel Volvo voor zeer weinig geld. Opvallens vaak goed onderhouden en met weinig hoge km standen.
Prijzen zijn weer langszaam aan het stijgen, maar zal het niveau van de 200 serie nooit halen.
Voor aankooptips? Kijk ook eens op mijn web-log.
Echter is de 740 ondergewaardeerd. Veel Volvo voor zeer weinig geld. Opvallens vaak goed onderhouden en met weinig hoge km standen.
Prijzen zijn weer langszaam aan het stijgen, maar zal het niveau van de 200 serie nooit halen.
Voor aankooptips? Kijk ook eens op mijn web-log.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
- Locatie: Prinsenbeek
Stinky schreef:
Laten die mannen van het 700 forum je maar niet horen want ik denk dat jouw 240 het in de meeste gevallen moet afleggen tegen die vliegende bakstenen en ook qua verbruik is er nauwelijks verschil.Het verbruik? Van 0 tot 100 in 23s
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Heb een 240 gehad, super wagen. Veel plezier aan gehad. Hoop aan gesleuteld. Afgelopen januari een 740 gehaald in Zweden. Super bak, in mijn ogen een geperfectioneerde 240. Alleen al die wegligging en zo lekker still binnenin. Te merken dat die auto in de windtunnel is ontworpen, gewoon alles klopt eraan.
En op de 100 zit je binnen 10 seconde. Raad wel injectie aan, mag mechanisch zijn zoals op de b230e (Dat heb ik). Dan heb je tenminste wat meer vermogen. En neem zeker geen 2ltr. Snelweg rij ik ongeveer 1 op 11, Duitsland waar ik vaak moet zijn voor familie wat minder maarja 140kmh rijden als je 800 nog voor de boeg hebt is niet mijn ding. Stadsverkeer is niet aan te raden, neem de 480 dan mee. Daar gebruik ik meestal de 360 voor.
En ik vind ze nogal duur in NL, 2000 a 3000 euro voor een 85er of ouder. Betaal je in Zweden nog geen 700 euro voor en heb je ze vaak in nieuwstaat.
Nog leuker, zoek een 760 turbo van 1984. B23ET blok en alle luxe van de 760 serie. Vaak zelfs airco.
En de modellen na 87 zijn maar lelijk, die nieuwe grill of die nieuwe achterlampen brrrr.
En op de 100 zit je binnen 10 seconde. Raad wel injectie aan, mag mechanisch zijn zoals op de b230e (Dat heb ik). Dan heb je tenminste wat meer vermogen. En neem zeker geen 2ltr. Snelweg rij ik ongeveer 1 op 11, Duitsland waar ik vaak moet zijn voor familie wat minder maarja 140kmh rijden als je 800 nog voor de boeg hebt is niet mijn ding. Stadsverkeer is niet aan te raden, neem de 480 dan mee. Daar gebruik ik meestal de 360 voor.
En ik vind ze nogal duur in NL, 2000 a 3000 euro voor een 85er of ouder. Betaal je in Zweden nog geen 700 euro voor en heb je ze vaak in nieuwstaat.
Nog leuker, zoek een 760 turbo van 1984. B23ET blok en alle luxe van de 760 serie. Vaak zelfs airco.
En de modellen na 87 zijn maar lelijk, die nieuwe grill of die nieuwe achterlampen brrrr.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- redrooster
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Zekers dat de 760 turbo van '84 veel duurder is. Is ook een oldtimer in principe.
De 460 GL carb van Frans
- Dicks740
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 12.11.2007 - 19:41
- Locatie: Eindhoven.
Ik vind de 740 helemaal het einde, ik heb een 850 2.5 benzine en een 740 2.0 benzine, goedkoop in onderhoud, mooie auto enz!!
redrooster schreef:Het is de sedan waar ik voor val. Ik heb in het verleden een 240 gehad maar daar heb ik niet zoveel mee. In het verleden heeft een vriend van ons een 740 gehad en ik had er zo'n kasteel idee bij.
Ook vindt ik de oldtimer 142 wat maar daar moet je, vind ik, stallingsruimte voor hebben anders roest zo'n ding zo weg. En deze zijn duur.
Het is waar, voor 500 tot 800 euro vindt je een leuke. Het hoeft ook geen goede te zijn want hem goed maken is juist de hobby.
Maar goed, het is nog lang niet zover. Het zal misschien van de zomer gaan spelen. Omdat onze familie van beide kanten ver weg woont, (100 tot 200 KM), zal hij gebruikt gaan worden voor dit soort ritten
Je Moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
Volvo 740 2.3 benzine uit 1991.
Volvo 740 2.3 benzine uit 1991.
- SanderGLT
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 06.12.2009 - 13:49
- Locatie: Soest
Het zijn erg fijne auto's. Echt erge kwalen waar je op moet letten hebben ze niet. Gewoon op het gebruikelijke letten waar je altijd naar kijkt wanneer je een auto koopt. Ze zijn zo goedkoop omdat er nog erg veel van rond rijden en ze vaak nauwelijks leuke opties erop hebben. Een beetje een leuk aangeklede auto wordt al wat duurder. Station wagons kosten ook meer dan de sedan versies. Ik zou zelf voor een 740 turbo gaan zoeken, kun je erg leuk aan hobbyen (200pk is goed te halen met amper geld uitgeven) en er zitten veel meer leuke dingen op standaard (half leren bekleding, cruise control etc).
Volvo 745 6.0 V12 project: viewtopic.php?t=78870&page=1
- Dicks740
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 12.11.2007 - 19:41
- Locatie: Eindhoven.
De hoeveelheid 740 tigers die er rond rijden valt enorm mee, zoveel zie je ze niet. Ik persoonlijk val helemaal voor de sedan, de stationcar komt meer over als een werkpaard, en de sedan heeft de nodige elegance, maar ja dat is en blijft smaak.
Je Moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
Volvo 740 2.3 benzine uit 1991.
Volvo 740 2.3 benzine uit 1991.
- Dicks740
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 12.11.2007 - 19:41
- Locatie: Eindhoven.
En neem zeker geen 2 ltr :?: :?: Hoezo, geen probleem, heb je ervaring met een 2 ltr uitvoering. Ik heb er 1, fantastische motor, geen problemen, rijd als een trein!
mightyspawn schreef:Heb een 240 gehad, super wagen. Veel plezier aan gehad. Hoop aan gesleuteld. Afgelopen januari een 740 gehaald in Zweden. Super bak, in mijn ogen een geperfectioneerde 240. Alleen al die wegligging en zo lekker still binnenin. Te merken dat die auto in de windtunnel is ontworpen, gewoon alles klopt eraan.
En op de 100 zit je binnen 10 seconde. Raad wel injectie aan, mag mechanisch zijn zoals op de b230e (Dat heb ik). Dan heb je tenminste wat meer vermogen. En neem zeker geen 2ltr. Snelweg rij ik ongeveer 1 op 11, Duitsland waar ik vaak moet zijn voor familie wat minder maarja 140kmh rijden als je 800 nog voor de boeg hebt is niet mijn ding. Stadsverkeer is niet aan te raden, neem de 480 dan mee. Daar gebruik ik meestal de 360 voor.
En ik vind ze nogal duur in NL, 2000 a 3000 euro voor een 85er of ouder. Betaal je in Zweden nog geen 700 euro voor en heb je ze vaak in nieuwstaat.
Nog leuker, zoek een 760 turbo van 1984. B23ET blok en alle luxe van de 760 serie. Vaak zelfs airco.
En de modellen na 87 zijn maar lelijk, die nieuwe grill of die nieuwe achterlampen brrrr.
Je Moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
Volvo 740 2.3 benzine uit 1991.
Volvo 740 2.3 benzine uit 1991.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Ik heb er proefritjes in gemaakt. En het is gewoon niet voldoende om een 1400kg zware auto vooruit te krijgen. Zeker op de snelweg merk je dat. Ik moet nu eenmaal vlot door kunnen rijden in Duitsland en dat lukte niet met de 2ltr. Prima motor hoor, heb hem ook in mijn 360 liggen. Daar komt die goed tot zn recht.
Ieder zn mening uiteraard, in mijn ogen is die motor misplaatst en underpowered voor de 7 serie. Zeker met de techniek voor motormanagement van toen.
Ieder zn mening uiteraard, in mijn ogen is die motor misplaatst en underpowered voor de 7 serie. Zeker met de techniek voor motormanagement van toen.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- Dicks740
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 12.11.2007 - 19:41
- Locatie: Eindhoven.
Tja, ik heb er geen enkel probleem mee, misschien had je toen een erg luie 2 ltr! De 850 van mij met zijn 2.5 krachtbron blaast overal doorheen, de 2 ltr van de 740 is minder kwa motorinhoud, maar trekt een auto van 1400 Kg, keurig mee, wat dat betreft is jou verhaal een groot vraagteken voor mij. Maar het kan natuurlijk ook de persoonlijke instelling zijn wat betreft het autorijden, en natuurlijk je smaak kwa motoren. Maar de 2 Ltr draait prima mee, ook op de snelweg, no problemo, is wel perfect onderhouden dan!
mightyspawn schreef:Ik heb er proefritjes in gemaakt. En het is gewoon niet voldoende om een 1400kg zware auto vooruit te krijgen. Zeker op de snelweg merk je dat. Ik moet nu eenmaal vlot door kunnen rijden in Duitsland en dat lukte niet met de 2ltr. Prima motor hoor, heb hem ook in mijn 360 liggen. Daar komt die goed tot zn recht.
Ieder zn mening uiteraard, in mijn ogen is die motor misplaatst en underpowered voor de 7 serie. Zeker met de techniek voor motormanagement van toen.
Je Moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
Volvo 740 2.3 benzine uit 1991.
Volvo 740 2.3 benzine uit 1991.
- Dicks740
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 12.11.2007 - 19:41
- Locatie: Eindhoven.
Ach, ieder zijn smaak, mijne 740 is perfect, en vind ik de mooiste, een ander weer een ander type, ...........respect...................
Je Moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
Volvo 740 2.3 benzine uit 1991.
Volvo 740 2.3 benzine uit 1991.