Na een paar daagjes sneeuw en vrieskou heb ik al weer een aantal dingen kapot:
1) Ruitensproeiers. Allebei kapot gevroren en 'verdwenen'.
2) Rechterachterspatbord (stop van de sideskirt). Ook die viel er tijdens het rijden er onder uit. Heeft iemand een idee waar ik die nog kan krijgen? Tweedehands/sloopauto?
En wat voor kwaaltjes heeft jullie 440/460 last van tijdens dit soort periodes?
een deur die wat lastig open gaat. verder geen probleem. kachel wordt snel warm motor loopt goed. bandjes zijn goed dus nergens last van
TIMO
waterpolo a way of life 440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Ja ruitensproeiers, ik vind deze zowieso onder de maat, ik heb wel eens zitten denken om er 2 in de motorkap te boren. Die sproeiers van de eerste serie vectra's hebben per stuk 2 stralen die je kunt richten. Dan spuiten ze niet op de ruitewissers en gaan ze er ook niet vanaf als je ijs moet krassen (wat bij ALMAR gebeurd is denk ik). Bovendien zitten ze recht boven de motor op die manier en bevriezen ze slangen minder snel.
Sideskirt: controleer ook de onderzijde eens (balk) Waarschijnlijk is er een flink gat in geroest en is het raadzaam om even de gehele skirt te verwijderen en er een plaat op te lassen. Anders krijg je een nieuwe skirt ook niet vast geschroeft
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf. Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Inderdaad! Mijn rechter sproeier ook afgebroken! Is dat makkelijk weer te herstellen?
Het valt me trouwens op hoe makkelijk ik met mijn 460 door dikke sneeuw ploeg. Waar andere auto's spinnend en glijdend stil vallen op drempels en in dikke sneeuw kom ik zonder al te veel wielspin verder.
Heb trouwens wel nieuwe vredestein winterbanden.
Ik denk dat het de combinatie is van een relatief lichte auto en veel grip.
ik heb tot nu toe weinig problemen gehad.
alleen slecht starten maar dat is ook niet zo gek.
er zat een accu in van een renault twingo, ik heb er nu een in van 64 amh dacht ik.
74 paste niet daarvoor was de bak te klein dus dan maar een tandje minder.
is ook weer goed voor de installatie.
en gelijk een dikkere kabel van de dynamo rechtstreeks naar de accu getrokken.
was beter zeiden ze want ik trok alle stroom weg als ik de muziek hard zette die hij bij laadde.
voor de rest ook geen problemen.
ps. als je elektrische ramen hebt gewoon ruitensproeiervloeistof antivries net boven je rubber spuiten, dat gaat geweldig dat doe ik namelijk ook.
de kachel is binnen 5 min warm en net zoals jerryx ploeg ik ook mooi door de sneeuw.
mijn ouders hebben een vw bora uit 2002 waar ik vandaag in reed maar die heeft met de esp meer moeite in de sneeuw dan mijn oude trouwe volvo haha.
vond ik grappig omdat er bij mij niks geen elektronica opzit!!
succes met de vrieskou, mijn 440 zit alweer mooi dicht gevroren, de ramen tenminste.
hofmeijer schreef:of ben je zo actief geweest met je sneeuwschuiver?haha
Beetje sneeuw weghalen, stukje achteruit met de voorwielen uit de sneeuw blijven. Dan vooruit met gang en hup de sneeuw in. Geen propleem, blijven rollen. En inparkeren natuurlijk in omgekeerde volgorde:D
wpee schreef:Ja ruitensproeiers, ik vind deze zowieso onder de maat, ik heb wel eens zitten denken om er 2 in de motorkap te boren. Die sproeiers van de eerste serie vectra's hebben per stuk 2 stralen die je kunt richten. Dan spuiten ze niet op de ruitewissers en gaan ze er ook niet vanaf als je ijs moet krassen (wat bij ALMAR gebeurd is denk ik). Bovendien zitten ze recht boven de motor op die manier en bevriezen ze slangen minder snel.
Sideskirt: controleer ook de onderzijde eens (balk) Waarschijnlijk is er een flink gat in geroest en is het raadzaam om even de gehele skirt te verwijderen en er een plaat op te lassen. Anders krijg je een nieuwe skirt ook niet vast geschroeft
weet je welke ruitensproeiers fijn zijn wim?
die van een vw bora.
zitten mooi beschut en stellen hoef je niks aan te doen.
mijn pa heeft een bora en die verneveld het helemaal op je zichtveld.
ideaal, alleen schrok mijn pa ich dood de eerste keer dat is reed en ze aanzette.
hij dacht dat de ruit kapot knapte haha.
je had hem moeten zien.
maar die zijn echt fijn en zitten mooi beschut onder het deel bij je ruit net onder de moterkap.
Een paar nachten is het zo'n -22 graden geweest. Auto staat gewoon buiten. Geen enkel probleem. Ik gebruik wel een kacheltje met timer om het interieur op te warmen. Ruiten krabben om 0600 s'morgens is niet echt een feest. Helaas heeft deze auto geen motorvoorverwarming wat hier wel heel gewoon is. Misschien dat ik dit er nog wel eens opzet.
Starten op benzine wordt wat lastiger door een matige accu en nog wat vuil in de tank, maar op lpg meteen aanslaan.
Verder niks kapot, alles werkt zoals het hoort. De accu was 1.5jaar geleden aan vervanging toe, maar blijft het gewoon doen. Reserve staat achterin.
Mijn 460 vanmorgen weer eens gestart na 4 weken stilstaan in de buitenlucht, ik mag nm nog geen auto rijden ivm een heup operatie, het was de sleutel omdraaien en lopen die moter zonder problemen.
Binnen een week na aanschaf een bevroren radiator (vorige week zaterdag, na 13 graden vorst). Ik zag de temp wel oplopen, maar was te laat met langs de kant zetten en stationair laten ontdooien.
Gelukkig alleen een slangenklem losgeschoten.
Nieuwe slangenklem gemonteerd en 2 liter anti-vries in het systeem geknikkerd.
Verder gelukkig geen schade.