Daarom is het nog niet zo gek te veronderstellen dat de Chinezen na de overname sterk gaan snijden in de Volvo-organisatie. Een verliesgevend concern ombouwen tot een winstmaker gaat meestal niet zonder sanering. En nu (tijdens een ec. crisis) is daar de tijd rijp voor: als ze een jaar of wat wachten is er te veel maatschappelijke weerstand tegen forse herstructureringen.
Ik blijf dus nog benieuwd naar de herstructurering die ongetwijfeld ingezet gaat worden.
Ford praat exclusief verder met Geely over verkoop Volvo
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 2nd Gear member
Bij deze link als begin van mijn opmerking:
Ben bang dat over korte periode ook deze fabrieken gaan sluiten.
En toch richting china gaan.
Wil niet negatief doen, maar als je de nieuws leest van afgelopen dagen dan is het allemaal toch niet zo positief als wij denken naar mijn idee.
Wil niet negatief doen, maar als je de nieuws leest van afgelopen dagen dan is het allemaal toch niet zo positief als wij denken naar mijn idee.
- FLA
- 3rd Gear member
(Zuid-)Koreanen zijn altijd nog andere mensen in vergelijking tot Chinezen. Zuid-Korea is zo'n beetje het meest westerse land (behalve dat ze ook daar huisdieren op het menu hebben staan) van Azië, met dank aan de Amerikanen vanaf de jaren 50. Héél anders en totaal niet vergelijkbaar met dictatoriaal China. Een Bulgaar is toch ook geen Belg? Totaal andere gebruiken en gewoontes, totaal andere manier van een onderneming runnen. Bij Chinezen is alles gericht om op de korte termijn winst te maken, zonder naar de toekomst te kijken.945i schreef:Kijk eens naar Kia, die heeft nu een auto (de Venga), die in Europa ontworpen, ontwikkeld en gebouwd is.
Aziatische landen snappen echt wel dat hier iets anders gevraagd wordt.
Hoop alleen dat het ook goed komt met dat imago................
-
- 8th Gear member
Ik denk dat Chinezen ook bijleren, anders hebben ze veel renminbi uitgegeven voor een merk wat ten dode op is geschreven... En verliezen alle koper die er nog waren aan merken die wel auto's in het "premium" segment kunnen bouwen, zoals Lexus, BMW, Mercedes en Audi...En niet te vergeten hun Japanse vrinden.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- BillyBob
- 5th Gear member
Wil hierbij even nuanceren dat de Gentse Volvo-fabriek het wél relatief goed doet in België: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 091226_002Sathumax schreef:Bij deze link als begin van mijn opmerking: ....
V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
-
- 2nd Gear member
Ik denk persoonlijk dat het niet zo veel uitmaakt of Volvo vanuit de VS of uit China bestuurd wordt....
Sterker nog, het zou wel eens voordelig kunnen zijn. Voor Ford is Volvo immers slechts een nichespeler, omdat voor Ford de Amerikaanse markt toch veruit de belangrijkste is en blijft...
Voor Geely zal Volvo het kroonjuweel zijn..., en wellicht toegang geven tot een enorme groeimarkt. Met grotere aantallen zal Volvo dan ook een betere dekking kunnen vinden voor de overhead en kapitaal vinden voor ontwikkeling van nieuwe modellen. En dat dat ten koste zal gaan van enkele (bestuurs-)lagen in Zweden en Europa lijkt welhaast onvermijdelijk, maar is niet per definitie slecht.
Sterker nog, het zou wel eens voordelig kunnen zijn. Voor Ford is Volvo immers slechts een nichespeler, omdat voor Ford de Amerikaanse markt toch veruit de belangrijkste is en blijft...
Voor Geely zal Volvo het kroonjuweel zijn..., en wellicht toegang geven tot een enorme groeimarkt. Met grotere aantallen zal Volvo dan ook een betere dekking kunnen vinden voor de overhead en kapitaal vinden voor ontwikkeling van nieuwe modellen. En dat dat ten koste zal gaan van enkele (bestuurs-)lagen in Zweden en Europa lijkt welhaast onvermijdelijk, maar is niet per definitie slecht.
V60 D6 PIH Onyx Black
- casper
- 5th Gear member
Het zal de Volvoklant zijn die de toekomst van Volvo bepaalt, het is altijd zo geweest en het zal altijd zo zijn.Battlecruiser schreef:Dus je denkt dat de gemeenschappelijke opinie van dit forum gewicht in de schaal legt bij de Chinese bewindvoerders?
Als iedereen zo simpel en onjuist zoals jij gaat redeneren en het in de westerse pers breed gaat uitsmeren dan mogen we het wel vergeten ja.
- casper
- 5th Gear member
Dat heb je dan met totaal uit de context gerukte en onvolledige artikels.Sathumax schreef:Bij deze link als begin van mijn opmerking:
Volvo Gent is nu net de fabriek die er ondanks de crisis wel op vooruit gegaan is.
Dit staat in de Belgische pers (De Standaard):
Dat schrijft de Nederlandse pers dus weeral niet.De daling is het gevolg van de ineenstorting van de autoverkoop in Europa, vooral tijdens de eerste jaarhelft. In het tweede halfjaar was beterschap merkbaar. Ford Genk, dat enkel grotere modellen bouwt, had af te rekenen met de grootste productiedaling: -36 procent. De Gentse fabriek van Volvo is de enige die de productie dit jaar op peil kon houden dankzij een succesvol nieuw model en milieuvriendelijke versies.Met een productie van nog amper een dik half miljoen wagens hoort België niet langer tot de belangrijke auto-assemblagelanden. Toch is het niet overal kommer en kwel. Hoewel de kans bestaat dat Opel Antwerpen dicht gaat, doet Volvo Gent het goed en kunnen Ford Genk en Audi Brussel in 2010 mogelijk profiteren van enkele nieuwe modellen.
Slechte stemmingmakerij is dat!
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Volgens mij haal je iets door elkaar, Casper.
Dit is de westerse pers niet, maar een forum.
En hier in Nederland hebben we vrijheid van meningsuiting.
Zou je trouwens net zo boos zijn geweest als ik had verondersteld dat de Chinezen de Zweedse fabriek te grazen zouden nemen?
Dankzij vrijheid van meningsuiting kunnen nieuwe (en vaak onwelgevallige) meningen discussies in een andere richting sturen en daardoor verbetering van standpunten of nieuwe inzichten opleveren. Hier op dit forum mogen we in alle vrijheid over Volvo discussiëren, zonder dat onze mening van bovenaf wordt opgelegd of gecensureerd door Volvo.
Dat is een typisch Nederlandse eigenschap.
Zou je trouwens net zo boos zijn geweest als ik had verondersteld dat de Chinezen de Zweedse fabriek te grazen zouden nemen?
Dankzij vrijheid van meningsuiting kunnen nieuwe (en vaak onwelgevallige) meningen discussies in een andere richting sturen en daardoor verbetering van standpunten of nieuwe inzichten opleveren. Hier op dit forum mogen we in alle vrijheid over Volvo discussiëren, zonder dat onze mening van bovenaf wordt opgelegd of gecensureerd door Volvo.
Volvo Rules the Road
- casper
- 5th Gear member
Juist, vrije meningsuiting, maar er zijn juiste feiten en onwaarheden.Battlecruiser schreef:Volgens mij haal je iets door elkaar, Casper.
Vrije meningsuiting gaat over meningen, niet over feiten. Ik respecteer meningen maar ik respecteer niet als men pertinente onwaarheden vertelt.
En ja, ik zou net hetzelfde gezegd hebben over de Zweedse fabrieken, maar daar haal je om een of andere reden niet naar uit.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Ik gebruik geen pertinente onwaarheden maar ik heb slechts (in de huid kruipend van een Chinees) VERONDERSTELD wat hij zou doen als hij moest saneren..
En over de kwaliteit van de V50 zijn er geen eensluidende kritieken dus had ik daar het recht om me te houden aan de meest kritische (zou ik ook doen als Chinese investeerder).
Voorts zou het je sieren als je wat minder verbeten en venijnig zou reageren op iemand die geen andere grote schuld heeft dan dat hij slechts een andere mening heeft dan jij.
En over de kwaliteit van de V50 zijn er geen eensluidende kritieken dus had ik daar het recht om me te houden aan de meest kritische (zou ik ook doen als Chinese investeerder).
Voorts zou het je sieren als je wat minder verbeten en venijnig zou reageren op iemand die geen andere grote schuld heeft dan dat hij slechts een andere mening heeft dan jij.
Volvo Rules the Road
- John Vermeulen
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Laten we denken aan de Kerstboodschap van Koningin Beatrix van gisteren, over de overvloed aan virtuele, digitale communicatie -:)
- V480-S60
- Geartronic member
Jongens, jongens:
Wat vallen jullie ons slagschip allemaal aan. Wat hebben jullie allemaal boter op je hoofd.
Ik moet echt lachen om de ernst waarmee jullie zijn "boodschap" aanvallen.
Neem dat toch eens met een korreltje zout. Iedereen die hier reageert (mijzelf niet uitgezonderd) weet niet wat de bedoeling van Geely met Volvo is. Het is voor iedereen wishfull thinking. En ik moet zeggen, ik kan de manier waarop @battlecruiser zijn "boodschap" brengt wel waarderen.
NOGMAALS:
We weten niet wat er gaat gebeuren. We weten alleen dat Geely per tweede kwartaal de eigendomspapieren en het intellectueel eigendom van Volvo krijgt.
We weten ook dat er een beperkte groep mensen is die Volvo rijdt vanwege de cultuur die er bij het merk hoort, en dat is door alle jaren heen zo geweest.
Wacht nu allemaal gewoon af, en speculeer op een vreedzame manier met elkaar. Met dank aan John Vermeulen met de kerstboodschap van onze Koningin in gedachten.
Wat vallen jullie ons slagschip allemaal aan. Wat hebben jullie allemaal boter op je hoofd.
Ik moet echt lachen om de ernst waarmee jullie zijn "boodschap" aanvallen.
Neem dat toch eens met een korreltje zout. Iedereen die hier reageert (mijzelf niet uitgezonderd) weet niet wat de bedoeling van Geely met Volvo is. Het is voor iedereen wishfull thinking. En ik moet zeggen, ik kan de manier waarop @battlecruiser zijn "boodschap" brengt wel waarderen.
NOGMAALS:
We weten niet wat er gaat gebeuren. We weten alleen dat Geely per tweede kwartaal de eigendomspapieren en het intellectueel eigendom van Volvo krijgt.
We weten ook dat er een beperkte groep mensen is die Volvo rijdt vanwege de cultuur die er bij het merk hoort, en dat is door alle jaren heen zo geweest.
Wacht nu allemaal gewoon af, en speculeer op een vreedzame manier met elkaar. Met dank aan John Vermeulen met de kerstboodschap van onze Koningin in gedachten.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 3rd Gear member
Ik maak me er niet zo heel druk over, heel veel onderdelen in de auto's (welk merk dan ook) komen toch al uit china.
Bovendien koopt Geely natuurlijk niet zomaar een merk als volvo, de technologie hadden ze namelijk ook wel op een andere manier kunnen krijgen en het is ze dus wel degelijk om de merknaam zelf te doen.
Last but not least ben ook ik niet echt gelukkig met wat de "grote jongens als GM en ford hebben laten zien. Ik houd het niet voor mogelijk dat hun dagen simpelweg geteld zijn.
Enfin we wachten af, ik heb de mijne pas een jaar en dus denk ik voorlopig nog niet aan vervanging
(alhoewel asbakje wordt aardig vol
)
Bovendien koopt Geely natuurlijk niet zomaar een merk als volvo, de technologie hadden ze namelijk ook wel op een andere manier kunnen krijgen en het is ze dus wel degelijk om de merknaam zelf te doen.
Last but not least ben ook ik niet echt gelukkig met wat de "grote jongens als GM en ford hebben laten zien. Ik houd het niet voor mogelijk dat hun dagen simpelweg geteld zijn.
Enfin we wachten af, ik heb de mijne pas een jaar en dus denk ik voorlopig nog niet aan vervanging

-
- 1st Gear member
Geely heeft een aantal weken geleden toch bekendgemaakt wat hun plannen zijn:
Productie in Belgie en Zweden behouden, en een nieuwe fabriek zetten in China om daar aan de stijgende vraag te kunnen voldoen.
Verder denk ik ook niet dat het zo'n vaart zal lopen met die "Chinese Volvo's". De ontwikkelingen die Volvo al gedaan heeft voor komende modellen zal Geely niet zomaar in de vuilbak smijten.
Volgens mij zal Geely, Volvo nog even zijn/haar gangetje laten gaan. Als ze slim zijn gebruiken ze Volvo om hun Geely's beter en veiliger te maken. En niet omgekeerd zoals velen hier blijkbaar denken.
Dus voorlopig zie ik het nog niet zo somber in. Volvo's imago zal wel een deuk(je) krijgen omdat de Chinezen nu eenmaal niet zo'n positief imago hebben en sommige mensen nogal wat vooroordelen hebben. Maar daar staat dan tegenover dat Volvo meer zal verkopen in China met een Chinese eigenaar en een uitgebreider dealernet.
Productie in Belgie en Zweden behouden, en een nieuwe fabriek zetten in China om daar aan de stijgende vraag te kunnen voldoen.
Verder denk ik ook niet dat het zo'n vaart zal lopen met die "Chinese Volvo's". De ontwikkelingen die Volvo al gedaan heeft voor komende modellen zal Geely niet zomaar in de vuilbak smijten.
Volgens mij zal Geely, Volvo nog even zijn/haar gangetje laten gaan. Als ze slim zijn gebruiken ze Volvo om hun Geely's beter en veiliger te maken. En niet omgekeerd zoals velen hier blijkbaar denken.
Dus voorlopig zie ik het nog niet zo somber in. Volvo's imago zal wel een deuk(je) krijgen omdat de Chinezen nu eenmaal niet zo'n positief imago hebben en sommige mensen nogal wat vooroordelen hebben. Maar daar staat dan tegenover dat Volvo meer zal verkopen in China met een Chinese eigenaar en een uitgebreider dealernet.
Volvo XC60 D5 Summum
Volvo V40 Cross Country Summum
-
- 5th Gear member
Even een totaal andere vraag;
Hoe reageren jullie op de "Chinees opmerkingen" (Sambalbij? en overige Chinese gerechten, liefst uitgesproken zonder R) die nu het overige 'gepeupel' naar je hoofd slingert omdat men denkt leuk te zijn omdat Volvo door Geely is overgenomen?
Hoe reageren jullie op de "Chinees opmerkingen" (Sambalbij? en overige Chinese gerechten, liefst uitgesproken zonder R) die nu het overige 'gepeupel' naar je hoofd slingert omdat men denkt leuk te zijn omdat Volvo door Geely is overgenomen?
- Chemzy
- 4th Gear member
Binnen m'n kennissenkring ben ik de auto-expert (for what it's worth - da's alleen omdat ik het wereldje ietsje volg), voor de meesten is een auto nl. gewoon iets om van A naar B te gaan. Gevolg is dat geen kat het hele Geely verhaal kent, en dus nog altijd 'waw' zal zeggen als ze een Volvo zien.ruuds70 schreef:Even een totaal andere vraag;

BTW:
Niet op de zaken vooruit lopen, Opel is ook door Magna en Saab door Koenisegg overgenomen. Eerst zien, en dan geloven...ruuds70 schreef:omdat Volvo door Geely is overgenomen?
Volvo 440 1.9 TD 1995
Volvo V50 2.0 D Business Line MY08
Volvo V50 2.0 D Business Line MY08
- josas1
- 3rd Gear member
Geely..moet dat niet zijn: Geery?ruuds70 schreef:Even een totaal andere vraag;