Mede x70 serie fans. Uw expertise en inzicht is gewenst!

31 Okt. Is er bij Noridcar op mijn C70 achter nieuwe handremschoenen geplaatst. De oude waren nog niet versleten maar de klacht was (of is) dat de auto alleen remt op de handrem als hij naar voren rolt. Naar achter is er gewoon GEEN remwerking of zo minimaal dat hij de auto zelfs op een paar procent helling niet houdt.
Hier is in het Nordicar topic al over gesproken:
En de reactie van de vriendelijke mede-forumgebruik die heeft geholpen:Ramon&Ramon schreef:Er is al veel geschreven over de handrem,als je deze aantrekt kun je de auto altijd nog een stukje verrijden alvorens hij goed remt,het is namelijk een zelf bekrachtigend systeem,bij het naar voren of achteren bewegen van de auto,verdraaien de remschoenen mee en dat zorgt voor een goede remwerking.
FrankS60 schreef:Ja dat hebben we inderdaad gezien/geprobeerd (ik was met euro aan het sleutelen) maar bij het afstellen pakte de handrem wel als de auto vooruit zou rollen, maar niet achteruit. Nog strakker stellen van de handrem zorgt voor te veel "slepen" van de schoenen in de trommel/schijf en dat wil je ook niet. Handrem grijpt aan bij eerste klikje van de hendel, maar je kunt de wielen altijd achteruit blijven draaien.
Op de contactplekken van de schoen tegen de plaat aan zit vet, de schoenen zijn nieuw en zijn met een slappe handremkabel afgesteld tot aan het begin van aanlopen. Misschien dat na het rijden ermee en een aantal keren gebruiken het wieltje in het achterwielsysteem nog 1 of 2 klikjes kan hebben maar ik heb er niet gek veel vertrouwen in dat het de oplossing is. Schiet mij maar lek...
Verder de handrem stellen via het sleutelgat in de armsteun is dus geen optie.
Wie heeft nog tips?
Bij het testen op de brug leek het probleem vooral in het rechter achterwiel te zitten. De het linker achterwiel greep veel strakker dan het rechter.
Indien gewenst kan ik foto's plaatsen van de staat van de oude remschoenen.