Hoi allen,
Wegens emigratie wil ik voor de periode van 2 tot 3 jaar mijn Amazon in een stalling onderbrengen. Ik heb proberen te verkopen maar dat is tot op heden niet gelukt.....
Heeft er nog iemand tips om dit zo goed mogelijk te doen?
Heb al begrepen op blokken plaatsen ipv op banden laten staan en accu eruit halen. Alle tips zijn welkom om de overlevingskansen te vergroten...
Thx!
Stalling tips voor Amazon
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
vol tanken als je tank half vol of leeg is kom er vocht in je tank,zou er nog even nieuwe olie in doen en filter,een deken over je stoelen anders kans op schimmel,je banden in het bandenzwart anders drogen ze uit,en als je hem stal zou ik hem eerst even warm rijden en dan weg zeten dat als het vocht uit je motor weg is.
- Boele
- 4th Gear member
Ook zou ik bij een vochtvreter kopen en die in je auto zetten!
Groeten Boele
Groeten Boele
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
nee dat zeker niet doen vochtvreter trek alleen maar vocht aan dat wil je juist niet,mijn pa heb een bmw 2002 sta altijd stil,die doe altijd wat ik al eerder zij,doe je raampjes op een kier ongeveer 2cm open lucht je auto ook door,belangrijk is dat je de auto warm weg zeten dus ook even lekker met je verwarming aan rijden dat al je vocht weg is.Boele schreef:Ook zou ik bij een vochtvreter kopen en die in je auto zetten!
Groeten Boele
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
als je een auto twee/drie jaar niet wilt/kunt gebruiken is het belangrijk dat je een stalling hebt die vorstvrij maar bovenal droog (luchtvochtigheid) is; verder kan je overwegen om iemand je auto te laten "beheren" oftewel iemand regelen die je auto maandelijks uitlaat en even goed warm rijdt; dat is de beste manier om de auto in redelijke conditie te houden en hoef je verder geen ingewikkelde voorzorgsmaatregelen te nemen
-
- 1st Gear member
ik weet niet of vol tanken nog wel zo'n goed idee is met de huidige benzine soorten ik zou de tank zelf niet vol tanken ivm met het "vergummen"van de benzine,als je hem stil laat staan zou ik wat olie op de cilinders zetten
- whitehorsekart
- 5th Gear member
Inderdaad olie op de zuigers via het bougiegat, verder alle contacten inspuiten met vaselinespray. Banden wat harder oppompen, blokken onder de assen en nieuwe motorolie in het blok. Verder vaseline op alle chroomdelen en de lak goed schoonmaken en in de was zetten. Het liefst nog een katoenen hoes om de auto. En verder zoals eerder gezegd: liefst vorstvrij en in ieder geval een droge ruimte opslaan. Controleer ook of de vloerbedekking droog is: anders moet die eruit of in ieder geval gedroogd.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- Iroll
- 6th Gear member
Wel volgooien om condensatie dus roesten v.d. tank te voorkomen. Voor het tanken een flesje Wynn's fuelstabiliser toevoegen om vergumming te voorkomen.ik weet niet of vol tanken nog wel zo'n goed idee is met de huidige benzine soorten ik zou de tank zelf niet vol tanken ivm met het "vergummen"van de benzine,als je hem stil laat staan zou ik wat olie op de cilinders zetten
http://www.bccp.nl/shop2/index1.html
-
- 1st Gear member
iroll,
bedankt ik kende dat middel niet .Ik heb een oude suzuki die 2jaar stil heeft gestaan en afgelopen zomer kon ik het hele brandstof systeem uit elkaar halen en reinigen ik ga dit middel in elk geval proberen.Met betrekking tot condensatie heb je groot gelijk.
bedankt ik kende dat middel niet .Ik heb een oude suzuki die 2jaar stil heeft gestaan en afgelopen zomer kon ik het hele brandstof systeem uit elkaar halen en reinigen ik ga dit middel in elk geval proberen.Met betrekking tot condensatie heb je groot gelijk.
- Remon
- 5th Gear member
Heeft iemand ervaring met het middel van Millers? De tanksafe? Dit is ook een anti roest middel. Het enige wat ik me afvraag is als het maar geen roest oplosser is die zorgt dat bestaande roestvorming in de tank los weekt zodat je alsnog je systeem verstopt krijgt. Is zo`n toevoeg middel ook nodig als je de auto in de winterstalling van een paar maanden zet?

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
- Iroll
- 6th Gear member
Moderne benzine kan al na een maand of 2 problemen veroorzaken, dus een stabiliser is aan te raden als hij langer stilstaat. Miller tanksafe maakt de roest niet los maar vookomt roesten en is speciaal ontworpen voor de winteropslag. Het beste is om een flesje vlak voor het voltanken toetevoegen zodat het goed mixt en ook in de leidingen en pomp terecht komt tijdens het naar de stalling rijden.