hoihoi ,
mijn zoon is net als ik helemaal om naar volvo (rij zelf een 960 uit 95 ) en nou wil hij een volvo s40 uit 97 of 98 ,
waar moeten we /hij opletten en zijn het inderdaad zoals ik altijd maar zeg een echte volvo of is het een vereedelde renault ,
wie kan ons wat tips geven omtrend dit model volvo
koop volvo s40 97-98
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Blok is van Volvo
Bak is van Renault (helaas)
Heb altijd schik gehad met mijn fase1 S40. Bijna 4ton op gas gelopen.
Kijk anders even bij onderstaande link. Was mijn oude Volvo...
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=22285
Bak is van Renault (helaas)
Heb altijd schik gehad met mijn fase1 S40. Bijna 4ton op gas gelopen.
Kijk anders even bij onderstaande link. Was mijn oude Volvo...
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=22285
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Mijn vriendin rijdt nu mijn oude s40 2.0 uit 97. Gekocht met 59k in 2003, draait nu 145k zonder noemenswaardige problemen. Naar het schijnt, is de 1.8 wat stiller dan de 2.0 maar dat kan ik niet uit ervaring zeggen. Al met al prima auto, nog steeds plezier van.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- MDA
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
- Locatie: Leiden
Ik zit intussen op 240dkm+ zonder noemenswaardige problemen. En die 2.0 is zeker rustiger dan de 1.8 op de snelweg dankzij een iets andere bak...
Het enige wat ik op zou letten zijn de '1.8i' motoren. Dit zijn GDI motoren van Mitsubishi, en hebben wat meer problemen dan de echte Volvo blokken.
Het enige wat ik op zou letten zijn de '1.8i' motoren. Dit zijn GDI motoren van Mitsubishi, en hebben wat meer problemen dan de echte Volvo blokken.
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
- volvo-jan
- 4th Gear member
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 15.01.2008 - 21:43
- Locatie: Drenthe
heb zelf een S40 1.8 uit 99 heeft nu 187.000km gelopen gekocht bij 182.000 een halfjaartje terug.
heb nog geen problemen gehad.
de S/V40's zijn zeker geen vereedelde renaults
en tja wat is een echte volvo. naar mijn idee de echte klasiekers+ 2 7 en 940's, 850's v70's enzovoort.
maar hij rijdt er niet minder om
dingen die wel eens schijnen voor te komen (zelf geen last van)
ontwasseming van de voorruit van de phase 1 (model tot 2000) werkt geloof ik niet altijd even goed door een constructiefout.
controleer of er een goede luchtstroom bij de roosters onder de vooruit wegkomt. als dit er is is het goed
de draagarmen kunnen geloof ik ook gaan bonken bij rijden over drempels
verder voor een V40 doorhangen van de kont door doorgezakte veren.
denk nou niet dat het een slechte volvo is ze zijn zeker wel degelijk.
gewoon gaan proefrijden in verschillende en kijk of je geen vreemde dingen tegen komt
heb nog geen problemen gehad.
de S/V40's zijn zeker geen vereedelde renaults
en tja wat is een echte volvo. naar mijn idee de echte klasiekers+ 2 7 en 940's, 850's v70's enzovoort.
maar hij rijdt er niet minder om

dingen die wel eens schijnen voor te komen (zelf geen last van)
ontwasseming van de voorruit van de phase 1 (model tot 2000) werkt geloof ik niet altijd even goed door een constructiefout.
controleer of er een goede luchtstroom bij de roosters onder de vooruit wegkomt. als dit er is is het goed
de draagarmen kunnen geloof ik ook gaan bonken bij rijden over drempels
verder voor een V40 doorhangen van de kont door doorgezakte veren.
denk nou niet dat het een slechte volvo is ze zijn zeker wel degelijk.
gewoon gaan proefrijden in verschillende en kijk of je geen vreemde dingen tegen komt

V70 2.4T Ocean Race my02 250000km -- V70R AWD 99 AUT 240000km en zelf: -- S70 2.5T Exclusiveline 97 AUT 204000km -- restauratie 854 T-5R AUT
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
- MDA
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
- Locatie: Leiden
Het gaat specifiek om de 1.8i, niet om de 1.8 zonder 'i'...volvo-jan schreef:heb zelf een S40 1.8 uit 99 heeft nu 187.000km gelopen gekocht bij 182.000 een halfjaartje terug.
heb nog geen problemen gehad.
Dat is volgens mij juist een phaseII probleem... daar zijn trouwens eindeloos veel topics over te vinden in deze rubriek. Ik zal eens kijken of ik een link kan vinden.volvo-jan schreef:dingen die wel eens schijnen voor te komen (zelf geen last van)
ontwasseming van de voorruit van de phase 1 (model tot 2000) werkt geloof ik niet altijd even goed door een constructiefout.
controleer of er een goede luchtstroom bij de roosters onder de vooruit wegkomt. als dit er is is het goed
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
- volvo-jan
- 4th Gear member
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 15.01.2008 - 21:43
- Locatie: Drenthe
was een reactie op het algehele topicMDA schreef:Het gaat specifiek om de 1.8i, niet om de 1.8 zonder 'i'...volvo-jan schreef:heb zelf een S40 1.8 uit 99 heeft nu 187.000km gelopen gekocht bij 182.000 een halfjaartje terug.
heb nog geen problemen gehad.
oke zou zomaar eens kunnen. er is mij verteld dat dit een probleem was op een phase 1 en opgelost zou zijn op een phase 2MDA schreef:Dat is volgens mij juist een phaseII probleem... daar zijn trouwens eindeloos veel topics over te vinden in deze rubriek. Ik zal eens kijken of ik een link kan vinden.volvo-jan schreef:dingen die wel eens schijnen voor te komen (zelf geen last van)
ontwasseming van de voorruit van de phase 1 (model tot 2000) werkt geloof ik niet altijd even goed door een constructiefout.
controleer of er een goede luchtstroom bij de roosters onder de vooruit wegkomt. als dit er is is het goed

V70 2.4T Ocean Race my02 250000km -- V70R AWD 99 AUT 240000km en zelf: -- S70 2.5T Exclusiveline 97 AUT 204000km -- restauratie 854 T-5R AUT
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
[bcolor=#FF0000]
weblog[/bcolor]
- Botjo
- 2nd Gear member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 18.10.2008 - 16:07
- Locatie: Utrecht
super bedankt allemaal , we gaan dr is wat mee doen , ik/we gaan natuurlijk niet over 1 nacht ijs maar ik in het bijzonder ben nog niet zo bekent met volvo omdat ik altijd opel omega heb gereden maar ben ondertussen wel helemaal om ,
verdere reacties altijd welkom natuurlijk
verdere reacties altijd welkom natuurlijk
Op zoek naar Omega V6 , gevonden Volvo 960 Ambassador Line , 2.5 Liter , 6 cilinder in lijn , had me 20 jaar eerder moeten overkomen
Met dank aan een kak madam mijn 960 uit '95 20 cm korter en dus total los,lekker he,balle achter het stuur ipv op de weg te letten!!!!!
Opel Omega V6 automaat 1994
Volvo 960 2,4 ltr 1995
Volvo S70 2,4 Dec 1999 , TOPPIE
Met dank aan een kak madam mijn 960 uit '95 20 cm korter en dus total los,lekker he,balle achter het stuur ipv op de weg te letten!!!!!
Opel Omega V6 automaat 1994
Volvo 960 2,4 ltr 1995
Volvo S70 2,4 Dec 1999 , TOPPIE
- MDA
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
- Locatie: Leiden
Ik heb het net opgezocht en het is inderdaad een probleem van de phase II's, en vooral (maar niet uitsluitend) voor de modellen van 2000-2002.volvo-jan schreef: er is mij verteld dat dit een probleem was op een phase 1 en opgelost zou zijn op een phase 2![]()
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
-
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 17.04.2005 - 23:06
- Locatie: zwolle
Bart Giesen schreef:Blok is van Volvo
Bak is van Renault (helaas)
Heb altijd schik gehad met mijn fase1 S40. Bijna 4ton op gas gelopen.
Kijk anders even bij onderstaande link. Was mijn oude Volvo...
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=22285
neem dan een automaat
zwolly
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)
Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
helaas is het dus andersom, bij phase1 geen probleem en bij phase 2 laat de lijmlaag van de ontwasemingstunnel los....oke zou zomaar eens kunnen. er is mij verteld dat dit een probleem was op een phase 1 en opgelost zou zijn op een phase 2MDA schreef:Dat is volgens mij juist een phaseII probleem... daar zijn trouwens eindeloos veel topics over te vinden in deze rubriek. Ik zal eens kijken of ik een link kan vinden.volvo-jan schreef:dingen die wel eens schijnen voor te komen (zelf geen last van)
ontwasseming van de voorruit van de phase 1 (model tot 2000) werkt geloof ik niet altijd even goed door een constructiefout.
controleer of er een goede luchtstroom bij de roosters onder de vooruit wegkomt. als dit er is is het goed![]()
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014