Op het rechte stuk nog mij verwonderd hoe snel ik op de 120 km zit :shock:
Aan het einde van het rechte stuk stoplichten...groen...gas...oei hij springt op rood toch maar remmen...hard.
tot mijn schrik voel ik het rempendaal hellemaal tot in het tapijt wegzakken... :shock: k#t,dan toch maar door rood (gelukkig kwam er niets aan).
ondertussen was het nog maar 300 m rijden naar het pompstation dus omdat ik toch moest tanken daar maar gestopt...met de handrem.
nadat ik had getankt en van de schik bekomen eerst maar kijken wat er aan de hand is,motorkap open...niets te zien behalfen dan dat het voorste remvloeistof recevoir leeg was.
na een opmerking van een mede tanker dat 1x in de 2 jaar apk toch niet zo goed idee is van de regering weer verder gaan zoeken.(misschien heeft de mede tanker wel gelijk.... :roll: )
ik had het al snel gevonden onder de auto,een grote plas remolie verraden het lek

Omdat ik toch naar huis moest maar weer ingestapt in de veronderstelling dat er ondanks de lekke remleiding toch remkracht moet zijn met het gescheiden remsysteem van de volvo 142......altijd 80% had ik gelezen.
Als ik nog 20% remkracht had was het veel,toch maar via de polderweggetjes terug gereden,nu denk ik dat er meer aan de hand is.
klopt het dat je altijd 80% remkacht moet houden?