Ford praat exclusief verder met Geely over verkoop Volvo
- Volvoman
- 7th Gear member
- Contacteer:
Volvo zonder R klinkt wel lekker. En ik hoor tot nu geen akelige opmerkingen.
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
- casper
- 5th Gear member
Dan reageer ik met te vragen of ze weten wie Jaguar bezit, en Land Rover...ruuds70 schreef:Even een totaal andere vraag;
Hoe reageren jullie op de "Chinees opmerkingen" (Sambalbij? en overige Chinese gerechten, liefst uitgesproken zonder R) die nu het overige 'gepeupel' naar je hoofd slingert omdat men denkt leuk te zijn omdat Volvo door Geely is overgenomen?
Als je dan zegt dat Tata uit India de eigenaar is, dan zwijgen ze direct!
Maar ja, de denigrerende opmerkingen beginnen te circuleren en leuk is het allerminst...
- Jan W
- 2nd Gear member
Zo is het maar net.....casper schreef:Dan reageer ik met te vragen of ze weten wie Jaguar bezit, en Land Rover... Als je dan zegt dat Tata uit India de eigenaar is, dan zwijgen ze direct!(....)
Van je Ferrari zeggen ze ook niet dat het "maar 'n Fiat'je" is.
Of van je dure Lamborghini dat het niet méér is dan een Volkswagentje.
Om van de eigenaren van Rolls-Royce nog maar te zwijgen

Greetz,
JanW
V 70 T5 in Silver met Offblack Select.
Voorzien van Estate-, Comfort- en Elegance-line.
Verder 's zomers op 17' Almathea, maar 's winters op 16' staal...
Voorzien van Estate-, Comfort- en Elegance-line.
Verder 's zomers op 17' Almathea, maar 's winters op 16' staal...
- joost
- 7th Gear member
Volvo V70 L, C30 L-design... Dat zijn wel inkoppertjesruuds70 schreef:Even een totaal andere vraag;
Hoe reageren jullie op de "Chinees opmerkingen" (Sambalbij? en overige Chinese gerechten, liefst uitgesproken zonder R) die nu het overige 'gepeupel' naar je hoofd slingert omdat men denkt leuk te zijn omdat Volvo door Geely is overgenomen?
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
- John Vermeulen
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Wellicht is het nuttig nog eens kennis te nemen wat in een bekend dagblad in China (China Daily) over de deal wordt geschreven:
"The significance of the deal is far beyond acquiring advanced technology, however. It offered a shortcut for Geely to get access to the world auto market, said Zhao Hang, director of China Automotive Technology and Research Center. In Li's words, it was "a way for Chinese made cars to enter the global market.
Volvo's brand as a safe and reliable car would also help dispel quality concern about Geely, which was unfamiliar to foreign consumers, analysts said.
If the deal succeeds, nothing will change for Volvo, except the boss turns to Li Shufu," Li said. "Volvo and Geely will be two independently-managed brands.
Geely would keep intact Volvo's existing production and research and development facilities, union agreements and dealer networks.
According to Li, Volvo has the brand and technology while Geely, based on the booming Chinese market, could help Volvo reduce production costs and tap into the huge market."
Ik maak eruit op dat organisatorisch wordt gedacht aan een holdingstructuur met twee afzonderlijke "brands" (merknamen). En dat Volvo aan Geely toegang moet gaan geven tot de technische know-how (techniek, veiligheid, energiezuinige motoren) en het wereldwijde distributienetwerk en dat Volvo kan gaan profiteren van de enorme, groeiende thuismarkt in China.
Maar we moeten ook niet naief zijn: er zal hoe dan ook een kostenreductie bij Volvo doorgevoerd worden. Als onderdeel van de beoogde holding zal het op eigen kracht winst moeten gaan maken. Dat staat in het bericht ook met zoveel woorden.
Zie verder: http://www.chinadaily.com.cn/bizchina/2 ... 231856.htm
Over de ambities van China als exportland volgend jaar (alle economische sectoren, dus niet alleen de automotive):
http://www.chinadaily.com.cn/china/2009 ... 234280.htm
"The significance of the deal is far beyond acquiring advanced technology, however. It offered a shortcut for Geely to get access to the world auto market, said Zhao Hang, director of China Automotive Technology and Research Center. In Li's words, it was "a way for Chinese made cars to enter the global market.
Volvo's brand as a safe and reliable car would also help dispel quality concern about Geely, which was unfamiliar to foreign consumers, analysts said.
If the deal succeeds, nothing will change for Volvo, except the boss turns to Li Shufu," Li said. "Volvo and Geely will be two independently-managed brands.
Geely would keep intact Volvo's existing production and research and development facilities, union agreements and dealer networks.
According to Li, Volvo has the brand and technology while Geely, based on the booming Chinese market, could help Volvo reduce production costs and tap into the huge market."
Ik maak eruit op dat organisatorisch wordt gedacht aan een holdingstructuur met twee afzonderlijke "brands" (merknamen). En dat Volvo aan Geely toegang moet gaan geven tot de technische know-how (techniek, veiligheid, energiezuinige motoren) en het wereldwijde distributienetwerk en dat Volvo kan gaan profiteren van de enorme, groeiende thuismarkt in China.
Maar we moeten ook niet naief zijn: er zal hoe dan ook een kostenreductie bij Volvo doorgevoerd worden. Als onderdeel van de beoogde holding zal het op eigen kracht winst moeten gaan maken. Dat staat in het bericht ook met zoveel woorden.
Over de ambities van China als exportland volgend jaar (alle economische sectoren, dus niet alleen de automotive):
- Volvoman
- 7th Gear member
- Contacteer:
Nu je het zegt: een S80L maken ze al! Ik heb zelfs de folders ervan!!Volvo V70 L, C30 L-design... Dat zijn wel inkoppertjes
Bert-Jan Nijhuis
- Christopher
- 3rd Gear member
S80L L(oempia)-Design dan?
De eerste loempiawagen van Volvo.
Nu maar weer serieus... Het lijkt mij inmiddels beter om gewoon even af te wachten wat er gaat gebeuren. Ik kan me wel vinden in alle speculaties die hier zijn geopperd.

Nu maar weer serieus... Het lijkt mij inmiddels beter om gewoon even af te wachten wat er gaat gebeuren. Ik kan me wel vinden in alle speculaties die hier zijn geopperd.
S40 2.0D - Barents Blue Momentum
- Volvoman
- 7th Gear member
- Contacteer:
Vrienden, we gaan hier toch niet praten terwijl we niets weten over de S80L? De eerste Chinese Volvo?? Lijkt me geen Loempia...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bert-Jan Nijhuis
- Christopher
- 3rd Gear member
Niet zo serieus hè... Ik kom vaker op het forum, en heb hem toch echt al wel gezien. De Loempia slaat trouwens op L-Design... Niet op S80L.
S40 2.0D - Barents Blue Momentum
-
- 5th Gear member
:evil: kan me bijna niet inhouden om een landwind met volvo logo te kopen, of een xc80 (vers van de chinese pers) met landwind techniek... Kijken of je hier dan nog weggehoond wordt :twisted: Ik volg het voorlopig (nog wel) vanaf de zij-lijn.
Tegen de tijd dat ik eindelijk een xc 70 of 90 kan kopen hoor je mij er vast ook niet over 

Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
-
- 2nd Gear member
Als dit de toekomst wordt, kan de deal wel eens heel goed zijn voor Volvo en dus voor ons.John Vermeulen schreef:Wellicht is het nuttig nog eens kennis te nemen wat in een bekend dagblad in China (China Daily) over de deal wordt geschreven:
Volvo C70 Tourer 2.4i geartronic Magic blue pearl (juni 2009)
Volvo C70 2.4 momentum geartronic Zilvergrijs (januari 2007)
Volvo C70 2.4 momentum geartronic Zilvergrijs (januari 2007)
-
- 1st Gear member
Wat John Vermeulen lied zien met zijn nieuws berricht, is natuurlijk weer een beetje een "Goedmaak praatje", laten we eerlijk zijn wanneer een bedrijf wordt overgenomen en krijgt een andere baas. Dan is het toch normaal dat er dingen veranderen, lijkt me namelijk sterk dat die 2 bazen precies dezelfde mentaliteit dragen.
Dus er gaan duidelijk wel dingen veranderen, kleine dingen of grote dingen. Toch denk ik kleine dingetjes waar wij als consument weinig aan gaan merken.
Toch hoop ik wel dat VOLVO, ook VOLVO blijft in zijn maken/ rijden/ ontwerpen/ enz. (ook over 20 jaar)
Groetjes,
Arthy Hoogerheide
Dus er gaan duidelijk wel dingen veranderen, kleine dingen of grote dingen. Toch denk ik kleine dingetjes waar wij als consument weinig aan gaan merken.
Toch hoop ik wel dat VOLVO, ook VOLVO blijft in zijn maken/ rijden/ ontwerpen/ enz. (ook over 20 jaar)
Groetjes,
Arthy Hoogerheide
- Grootje
- 3rd Gear member
Ford heeft Volvo natuurlijk wel enorm op de kaart gezet de afgelopen jaren. Mede ook omdat Ford de best sturende auto's maakt. Het zou zonde zijn als er straks een ophanging onder de volvo komt waardoor hij als een dweil op de weg ligt. Ben benieuwd wanneer de kogel een keer door de kerk gaat.
- heicov70
- 1st Gear member
Eindelijk een goed achtergrondartikel over het onderwerp:
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid= ... p1o&pos=10
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid= ... p1o&pos=10
- Wiebe
- 5th Gear member
- Contacteer:
Als Volvo onder de vleugels van Geely valt, komen de Chinezen ‘nauwelijks met een vinger’ aan het merk. Dat belooft Geely-baas Li Shufu.
Als de plannen doorgaan, wordt Volvo in het tweede kwartaal van 2010 eigendom van Geely. In Zweden is men over het algemeen niet erg gerust op de nieuwe Chinese eigenaar. Geely-oprichter Li Shufu spreekt echter geruststellende woorden. “De productie- en ontwikkelingsafdelingen, afspraken met vakbonden en het dealernetwerk zullen niet veranderen. Als de deal doorgaat, verandert er niets bij Volvo. Alleen de baas wordt iemand anders. Volvo en Geely blijven onafhankelijk van elkaar.” Als die woorden kloppen, mag Volvo dus de oude blijven.
Geely koopt Volvo naar verluidt voor 1,8 miljard dollar. Dat is flink minder dan den 6,45 miljard die Ford in 1999 voor het merk betaalde. Volgens Geely waren de onderhandelingen over het gebruik van de intellectuele eigendommen een stuk ingewikkelder dan de gesprekken over het bedrag dat voor het merk moest worden betaald.
Li Shufu hoopt dat de aankoop van Volvo Geely kan helpen om auto’s met een alternatieve aandrijflijn te ontwikkelen. “Die hebben de toekomst in de auto-industrie.” Verder wil hij Volvo groter maken in China. Dat is inmiddels de belangrijkste automarkt. Dit jaar worden daar voor het eerst meer auto’s verkocht dan in de VS.
Als de plannen doorgaan, wordt Volvo in het tweede kwartaal van 2010 eigendom van Geely. In Zweden is men over het algemeen niet erg gerust op de nieuwe Chinese eigenaar. Geely-oprichter Li Shufu spreekt echter geruststellende woorden. “De productie- en ontwikkelingsafdelingen, afspraken met vakbonden en het dealernetwerk zullen niet veranderen. Als de deal doorgaat, verandert er niets bij Volvo. Alleen de baas wordt iemand anders. Volvo en Geely blijven onafhankelijk van elkaar.” Als die woorden kloppen, mag Volvo dus de oude blijven.
Geely koopt Volvo naar verluidt voor 1,8 miljard dollar. Dat is flink minder dan den 6,45 miljard die Ford in 1999 voor het merk betaalde. Volgens Geely waren de onderhandelingen over het gebruik van de intellectuele eigendommen een stuk ingewikkelder dan de gesprekken over het bedrag dat voor het merk moest worden betaald.
Li Shufu hoopt dat de aankoop van Volvo Geely kan helpen om auto’s met een alternatieve aandrijflijn te ontwikkelen. “Die hebben de toekomst in de auto-industrie.” Verder wil hij Volvo groter maken in China. Dat is inmiddels de belangrijkste automarkt. Dit jaar worden daar voor het eerst meer auto’s verkocht dan in de VS.
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
In USA zullen de Volvodealers ook Geely auto's gaan verkopen.

Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70