Dag allemaal,
toen ik op vakantie ging, hield mijn 142 er ineens mee op tijden het rijden. Er was geen stroom meer. De accu is nog geen jaar oud, dus het probleem moest m.i. bij de dynamo gezocht worden.
De symptomen waren op dat moment als volgt:
- accu laadt niet uit zichzelf.
- accu leek zich wel te laden dmv startkabels andere auto: na een paar minuten 'aan het infuus' kon mijn volvo weer even op eigen kracht draaien om er vervolgens mee op te houden.
Dynamo revisie lostte het probleem niet op.
Was het dan toch de regelaar? Deze heb ik nu ook vervangen, maar hij doet het nog steeds niet. Wat wel opvalt is dat de volvo, na een paar minuten met startkabels te hebben gelopen direct stopt met draaien als de startkabels losgekoppeld worden. Dit doet hij nu met de oude én de nieuwe regelaar terwijl hij dit eerst niet deed.
Wie o wie heeft er advies?
alvast bedankt,
Rogier
accu laadt niet
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Voor de zekerheid toch de accu maar eens controleren:
aan de oplader leggen en daarna meten hoeveel stroom erin zit.
En inderdaad heel kritisch naar de bedrading kijken. Vaak wil de isolatie bij zo'n oude auto wel eens gaan afbrokkelen en dan kan er roest in de kabel komen, waardoor de stroomdoorvoer belemmerd wordt. Of zo'n kabeltje maakt kortsluiting tegen metalen delen.
aan de oplader leggen en daarna meten hoeveel stroom erin zit.
En inderdaad heel kritisch naar de bedrading kijken. Vaak wil de isolatie bij zo'n oude auto wel eens gaan afbrokkelen en dan kan er roest in de kabel komen, waardoor de stroomdoorvoer belemmerd wordt. Of zo'n kabeltje maakt kortsluiting tegen metalen delen.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- bart1111111112
- 2nd Gear member
als de accu helemaal ontladen is geweest is hij meestal stuk
.
als hij loopt kun je meten of de dynamo goed bijlaad.
als het goed is moet hij +- 14volt geven,dit kun je gewoon op je accupolen meten
als hij loopt kun je meten of de dynamo goed bijlaad.
als het goed is moet hij +- 14volt geven,dit kun je gewoon op je accupolen meten
- dave145
- 2nd Gear member
heb je ook gemeten op de dynamo of deze ook ECHT laad, dan de bedrading contoleren en zeker ALLE massa's. kijk even als je contact aan staat of je accu/dynamo lampje brand, zo niet word de dynamo niet voor bekrachtigt en moet je eerst een duid gas geven.
succes
succes