v40 T4 LPI onderstel verbeteren

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
devnullT4
2nd Gear member

Ik heb een v40 T4 model 2000 ( phase 1 ) met Vialle 55L LPI, 110.000km nu

Ik heb gemerkt dat aan het onderstel nogal wat te verbeteren was ( achterover hangen en heb intrax verlagingsveren gekocht. Omdat de achterste dempers veroest zijn heb ik die nog niet gedaan en heb hier en daar vernomen dat ie met een LPG tank toch te laag komt.

zo staat ie nu:
Afbeelding

Nu vind ik dit een erg mooie hoogte en hangt niet meer achterover, maar het rijdt uiteraard niet 100%. Het zwieberen is voorbij en door de bocht gaat wel lekker strak, maar achter is zachter dus is niet echt lekker op ongelijkmatige wegen. Bovendien wil/moet ik de schokdempers rondom vervangen. Achter ook Intrax heb ik al bij anderen gezien met LPG, dat wordt te laag en krijg je problemen met extra lading/ personen achterin.

Nu heb ik op dit forum al veel gelezen en kom tot de conclusie dat de beste optie is om achter de verzwaarde veren van volvo te plaatsen en voor de standaard veren ( voor mijn v40 "sport" ). Ik ben alleen bang dat de boel dan zo hoog komt te staan. Heeft iemand toevallig eenzelfde setup met foto's hiervan?
En welke schokdempers kan ik hiervoor het beste nemen? Ik heb gemerkt dat ik comfort toch net iets belangrijker vind dan hard door de bocht :razz:
Wil alleen niet meer te maken hebben met dat zwieberen en zoeken tijdens accelereren en te hoog op de poten ook liever niet. Advies is welkom!
Turbodesk
5th Gear member

Ik heb zelf ook Lpi van Vialle en ik heb de originele verzwaarde achterveren van Volvo eronder gezet. Samen met voor en achter schokdempers van Monroe (classic). Voor zitten nog de originele veren eronder. En dan kan krijg je dit resultaat.

Afbeelding
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
laheije
4th Gear member

Misschien nivomats achter monteren.
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
devnullT4
2nd Gear member

@Turbodesk, bedankt voor het plaatsen. Is je originele onderstel het "sportonderstel" ?

Het lijkt of ie nog steeds een stukje achterover hangt, misschien doordat de auto niet vlak staat, kan..
2011 V70 2.0T R-Design
2007 C30 2.0 SUMMUM
2005 XC90 T6 AWD
MY2001 V70 T5 geartronic "full-options-minus-2"
MY2000 V40 T4 LPi
Turbodesk
5th Gear member

Nee, ik heb geen sport-onderstel. Gewoon het standaard onderstel.
Hij staat trouwens wel vlak ondanks de foto. Deze is genomen op mijn oprit, en die loopt redelijk af.
Ik zou de voorkant wel iets lager willen hebben, alleen heb je dan al snel te maken met te hoge drempels.
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
devnullT4
2nd Gear member

Turbodesk schreef:Nee, ik heb geen sport-onderstel. Gewoon het standaard onderstel.
Hij staat trouwens wel vlak ondanks de foto. Deze is genomen op mijn oprit, en die loopt redelijk af.
Ik zou de voorkant wel iets lager willen hebben, alleen heb je dan al snel te maken met te hoge drempels.
ik heb momenteel voor 3cm lager dan het normale onderstel, met intrax veren. Problemen met drempels heb ik daarbij niet. En qua comfort is het vergelijkbaar met het sportonderstel alleen ligt ie een stuk strakker op de weg.
nu dus nog matchende achterveren :wink:
GekkeBelg
3rd Gear member
Contacteer:

mijn wagen lag zelfs op 10cm van de grond en had niet echt problemen :-)

Nivomats lijkt een goeie oplossing. Altijd de goeie hoogte! En je kan de wagen nog steeds verlagen.

Dat de wagen van Turbodesk achter iets lager hangt, is niet abnormaal, bijna alles wagens hebben vooraan meer plaats tussen de band en de wielboog. Dat is voornamelijk gedaan omdat de voorste veren een langere veerweg hebben. (dacht ik)
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03

Volvo S60 R '05
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”